Hej!

Vi hhar byggt en garderob med skjutdörrar längs ena väggen i vårt sovrum som har snedtak på båda sidor. Garderoben är ganska djup och vi har trådbackar hela vägen längst in och tanken var att ha en klädstång gående hela vägen framför/ovanför dessa trådbackar.

Men då garderoben är för djup så måste vi isf krypa under alla kläder för att komma åt trådbackarna, och vi vill inte ställa trådbackarna längre fram då det blir för mycket döyta bakom.

Så då kom vi på att vi ska sätta en klädstång som går att skjuta åt sidan, med längd som ungefär halva garderoben. På det sättet kan jag ha mina kläder hängande på stång men skjuta den åt sidan när jag vill komma åt trådbackarna. Försöker googla på någon sådan skjutbar lösning men vet inte vad jag letar egentligen.

Någon som vet vad jag menar, kanske själv har erfarenhet eller tips.

Vi vill alltså ha en klädstång fäst i taket på något sätt, som ska gå att skjuta till höger längs taket och så tillbaka. Någon med råd? Tack på förhand.

Skaffa en skjutdörrsskena som är lika lång som garderoben, fäst i taket, montera stången i ryttarna (de som man norm. hänger dörren i). Stången får ju alltså bara vara halva skenans längd, klart!

Oj, tack för snabbt svar! Det var ett väldigt bra svar också :) En liten fråga bara, var köper man fristående skjudörrsskenor? Jag har för mig att jag bara hittat system.

Jag köpte nyligen en på Bauhaus men den var endast 180 cm. Kolla på en välsorterad järnhandel, där bör du kunna köpa en längre skena och lösa ryttare.

Finns det inte bara djupare backar att förvara sakerna i som når från bakkant till framkant? (finns plastbackar på hjul som är typ 20cm höga, 40cm breda och 60cm djupa med lock.

Det känns som att ni blir av med mkt hängbar yta om ni endast har halva längden på stången..?

Mvh
Thomas

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.