7 039 läst ·
8 svar
7k läst
8 svar
Letar efter utfällbar klädkrok
Letar efter en klädkrok jag sett tidigare men förstås inte hittar nu.
Den är i metall (aluminium, rostfritt?). Den ser ut som en rektangulär platta (8x10cm?) som sitter på väggen. I "plattan" finns kroken som man fäller ner när man behöver den.
Hade tänkt ha en rad sådana på en vägg i en ganska smal passage. Vore suveränt att kunna ha krokarna infällda när de inte behövs.
Den är i metall (aluminium, rostfritt?). Den ser ut som en rektangulär platta (8x10cm?) som sitter på väggen. I "plattan" finns kroken som man fäller ner när man behöver den.
Hade tänkt ha en rad sådana på en vägg i en ganska smal passage. Vore suveränt att kunna ha krokarna infällda när de inte behövs.
Hemmakatten skrev:Letar efter en klädkrok jag sett tidigare men förstås inte hittar nu.
Tror jag har hittat den du menar: http://www.living.se/sortiment/hall.html
Tack igen för tips.
Men, nej, inte helt rätt. den där knoppbrädan som heter Knax, som också finns på citrondesign.se är den som är närmast. Men jag vill inte ha med trä, bara metall och en endaste krok.
Nu har jag letat igen på nätet, och hittar inte den krok jag är ute efter. det är då märkligt vad man kan snöa in på en viss pryl...
Men jag hittade på citrondesign en klädstång att ha i hallen och det ärjag glad för.
Nu har jag letat igen på nätet, och hittar inte den krok jag är ute efter. det är då märkligt vad man kan snöa in på en viss pryl...
Men jag hittade på citrondesign en klädstång att ha i hallen och det ärjag glad för.
Jag vet exakt vad det är du letar efter. Har precis sett sådana själv. De är stående rektanglar, helt släta och varje platt rektangel är lös och blir en krok när de fälls ut. Såg sådana i ett hus för bara en vecka sedan och letar också förbrilt efter dem. Hittar du så får du gärna lägga in tips om var här.
Efter att ha letat beslag som tokig hamnade jag till sist hos "Lundell & Zetterberg" (reservation för att de kan heta något liknande) på Birger Jarlsgatan - ett fantastiskt sortiment av allehanda beslag och liknande! Rekommenderas varmt. Gå dit om du inte hittar vad du söker, Clas Ohlson är inget i jämförelse 
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Borde det inte finnas hos någon båttillbehörshandlare (?) alt husvagns-dito?
Klicka här för att svara