V
viggen_l: Var inne på samma idé med parker från början men köpte obehandlade steg. Hittade inget bra sätt att få till en bra nos som håller. Varje "planka" gav 2 steg. Var lite förberedelse för att optimera och undvika spill.
4 svar · 2,6k läst
L
linnnordstrom: [citat] fast problemet är att listen måste vara ca 2 cm bred.
10 svar · 5,6k läst
·
P
PurreP: [citat] Han målar riktigt häftigt, inte min stil heller men skulle gärna ha en sån hemma, Blir något speciellt att måla så fotorealistiskt men att motivet ändå är abstrakt.... Jag har familj i hans hemtrakter och inser nu att jag sett tavlor av honom nere i Småland på nåt galleri. Han verkar ju vara internationellt erkänd men vad det säger om marknadspriser på hans verk vågar jag
9 svar · 2,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: Du kan testa olika färger genom att använda en app i mobilen/surfplattan typ denna: https://www.nordsjo.se/sv/artiklar/nordsjo-visualizer
1 svar · 1,1k läst
Karlia
Karlia: Det allra mesta går att göra själv. Mdf skivor har de använt, foam - skumgummi som stoppning. Lite pyssel, men genomförbart.
8 svar · 3,3k läst
·
F
Femtiotals hus: [citat] Smart, det låter ju alla tiders :D
18 svar · 5,0k läst
·
freter
freter: Toppen! Tack!
2 svar · 3,0k läst
·
V
Voyager: [citat] Lämnade tillbaka den, orkade inte borra typ 35 hål. Med tanke på el och annat bakom väggen
4 svar · 13,1k läst
P
polarsson: [citat] Ja katterna har börjat springa fort fort fort i trappan... de får ju bra grepp i mattan jämfört med bara lackad furu...
3 svar · 3,1k läst
B
b8q: [citat] Det är troligen tre skruvar på rad ”horisontellt” (den mittersta sitter nästan dold i hålet). En av skruvarna justerar dörren upp/ner. Den är ointressant. En av skruvarna justerar dörren åt vänster/höger. Den är troligen också ointressant för dig just nu. Men den tredje justerar dörren ut/in (dvs längre bort från stommen, eller närmare stommen). Det är den du vill
3 svar · 10,4k läst
·
Stajnich
Stajnich: Är det inte IKEA metod? Alltså deras köksinredning?
2 svar · 4,5k läst
·
M
mblsö: Hej! Lånar tråden lite. Jag är också inne på att använda Ikea-PAX skjutdörrar för en garderob med konsoler och hyllplan bakom. Vill ha en öppning som är c:a 3 m bred, så min tanke var att antingen skaffa tre stycken 1m dörrar eller fyra stycken 75cm dörrar. Men det verkar som att dörrarna bara säljs som par? Vet någon ifall man kan installera två skenor och två dörrpar bredvid
37 svar · 126,9k läst
·
Johan Enander
Johan Enander: [citat] Hej, Vill bygga samma lösning, hittade du någon som kunde leverera fyrledsmekanism, hittar bara amerikanska produkter...
7 svar · 8,9k läst
·
Hojte
Hojte: [citat] Trevligt (y)
5 svar · 1,9k läst
·
A
andjansson: [citat] Tack för tipsen!!
8 svar · 6,2k läst
E
etompau: Testa med att häng upp ex. en filt framför dörren. Att dämpa ljud är inte helt trivialt.
2 svar · 4,9k läst
Bowman
Bowman: [citat] Ja men det såg ju intressant ut, tack får kolla på det. Många typer av infästningar verkar finnas! (y)
12 svar · 6,5k läst
Å
Åsa.B: Ok, tack för info(y)
10 svar · 10,8k läst
13th Marine
13th Marine: Ska det vara ett så långt? Eller räcker att det är infällt och mässingsfärgat? Habo 7100: [bild] Andra alternativ. https://www.ajprodukter.se/kontorsmobler/tillbehor/handtag/61809-25541544.wf?productId=25541540&gclid=Cj0KCQjwp4j6BRCRARIsAGq4yMH88ql-yilpqyQxPIAWwDA-vDaFiUSx16_RQVMwVyAMDo6XpLIBfN0aAtT9EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
8 svar · 2,5k läst
·
H
hemglass: [citat] Tusen tack för svaret.(y) Den flexibla varianten borde kunna passa stolarna och hålla golven repfria :p
15 svar · 19,9k läst
·
G-83
G-83: När jag gjorde samma sak i mitt förra hus klöv jag en 45x45 regel på diagonalen och satte upp. Dessa finns även att köpa färdiga och används bla vid gavlarna på yttertak.
4 svar · 1,7k läst
NahojM
NahojM: Min tanke är att främst köra med gasol innan man sitter där. Det finns ventilation så jag tänker att det bör lösa sig. Men mycket bra synpunkt.
5 svar · 6,5k läst
·
E
Evainorden: [citat] jag hittade reservhjul på eBay BNL10 heter de, kommer från England, tack för hjälpen i alla fall!
4 svar · 2,1k läst
M
matknu: Thx. Det lutar åt plugglimma, spacklz och måla. 22 tycker jag är snyggt men bra om 19 räcker. Det är två längre plan men de får stöd.
2 svar · 1,6k läst
Nichslash
Nichslash: Tjena! Får göra det! Hann köpa dom i bilden innan. Funkade med varann ungefär innan de gick av...
2 svar · 2,3k läst
·
Tomtom79
Tomtom79: Om du kan leva med dem mitt på, sätt dem mitt på. Rätt som det är kommer du vilja öppna en dörr åt andra hållet och om den är symmetrisk är det bara att vända! Har lärt mig det efter att ha monterat upp ett gäng garderober, satt handtagen där det kändes bra och sen efter en ommöblering hade ett handtag typ 15mm fel (eftersom jag tydligen vänt en dörr och lyckats sätta
7 svar · 26,0k läst
·
Peter2400
Peter2400: [citat] Har använt det i snart 2 år, köpte ett med sand i. Superskönt och inte så varmt. Den enda nackdelen, som faktiskt kan vara ganska stort problem ibland är att jag har väldigt svårt att sova utan det nu. Blir problem när man sover över hos någon eller bor på hotell. Har det även svalt och absolut mörkt i mitt sovrum året om, det ställer också till det när man sover borta.
31 svar · 15,7k läst
D
djac: [citat] Dessa är ganska exakt 14 år gamla, Svedbergs!
5 svar · 2,7k läst
·
G
gbgustaf: Tack för många bra tips! Borra hål i benet, lägga en kloss bakom och skruva rakt igenom är nog det bästa om man vill göra det enkelt och stabilt. Jag har nu insett att en fästpunkt är för lite. Det behövs i alla fall två fästen i vägg för att få bort svajet helt. Det andra fästet blir svårare, eftersom det metallröret inte står mitt för en regel. Jag vågar nog inte fästa
12 svar · 2,8k läst
·
M
mgranbom: Vi har dörrar från http://www.modeco.se/ och mittendörren har ett läge som bestäms av en magnet. De tillverkar sina dörrar själva så de kanske kan sälja magneter separat. /M
3 svar · 3,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.