S
Skommarn: Vi ska renovera köket och hade bestämt oss för ekfronter från Ikea. Blev dock lite tveksam när det står på hemsidan att de utgår. Vilken är anledningen till detta? Liten efterfrågan eller materialproblem? Tyckte att vår "online-köksplanerare" från Haparanda sa att sortimentet och valmöjligheterna av t ex färg på skåp o lådfronter skulle utökas? (Var egentligen ute efter en
0 svar · 2,6k läst
B
Bebop88: Hejsan. Ska renovera mitt badrum och är sugen på att ha en bänkskiva i massiv trä där inne. Träslaget jag funderar på är akacia. då den används till många utomhus möbler har jag sett. Några förslag på bra träslag i badrum? bör vara ett massivt träslag. Frågan är hur man behandlar den bäst. Jag vet att man kan olja in den med en fernissa och få ett lager lack eller flera runt
0 svar · 2,4k läst
Höghus
Höghus: [citat] Jag tänkte mig motsvarande 3st 60-garderober i bredd. Platsen är en gavel mot vägg och en synlig, precis innanför en dörr. Jag känner inte till Elfas prylar, ska kolla. Skjutdörrar funkar säkert. Tack för tipset! /Höghus
4 svar · 2,7k läst
N
nybyggarn3: [citat] Tackar. Allt är ikea metod förutom klädstång som jag plockade upp på någon annan avdelning på ikea.
4 svar · 9,9k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Det är väl bara att bygga ut en vinklad liten ram, som håller spegelns överkant.
1 svar · 4,9k läst
M
Monhof: Hej, Vi ska sätta upp takpanel i en stuga på gården. Taket går upp till nock. Stugan är ca 18 kvm. 5,80x3,20 Frågan är ska panelen sättas i längsgående riktning eller kan den sättas på "tvärs" Vi ska även sätta längsgående panel på väggarna. Vad blir snyggast? /Monika
0 svar · 2,4k läst
K
Kentaclinta78: Typ stålkrokar som denna fast finns i olika dimensioner tjocklekar bredd mm
7 svar · 5,7k läst
K
Kentaclinta78: [citat] Nja det enda jag är egentligen ute efter är att få tag i samma sorts självhäftande tejp dom använder fast på storpack rulle som man klipper till för att fästa bakom en hängare liknande den på bilden.. Det löste sig med det bara genom ett samtal eller mailväxling, men tänkte bara slänga ut frågan / inlägget här som jag även mailade till olika butiker.. Min eller hennes
3 svar · 3,6k läst
·
S
Soffan89: Hade en idé om att klä mina skjutdörrar till PAX i jute, ytan blev för tjock vilket ledde till att dörrarna inte gick att skjuta.... fick således riva ner tyget igen. Ägnat en hel dag åt att skrapa bort spraylimsrester med hjälp av plastskrapa och penseltvätt. Misstänker att det är fukten som fått faneret att bubbla på sina ställen, bör jag slipa ner bubblorna och spackla/måla
0 svar · 1,5k läst
·
T
toolman77: Om du har lösa ben som inte sitter fast i vägen kan du ju lika gärna skruva benen i sänggaveln. Då får du flytta ut sängen för att ta bort sänggaveln när det är städdags
16 svar · 8,9k läst
·
K
Kentaclinta78: Nån självhäftande kabelgömma socke eller mer skena i plast eller gummi .. Kanske kan tom ha limmat tapet runt den så den smälter in i väggen ? För själva tv bänken kanske denna mer öppna flexibla
20 svar · 14,1k läst
·
Karlia
Karlia: Vackert med fönster i hyllan! Ta gärna en närbild på tavlan så blir det kanske enklare att se.
1 svar · 3,4k läst
·
Ahasuerus
Ahasuerus: Tack snälla!
6 svar · 5,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: Någon särskild tidsepok du gillar eller någon stil i resten av huset som kan tas upp? För med vitt, svart och trägolv passar ju nästan allt. Är ju inte så mycket kök på den här sidan men du kanske blir inspirerad av färgerna och mönstren: https://konradssons.com/blogg/ Det här kan ju vara intressant också: https://konradssons.com/kakelvalet/research/kakelvalsakademin/ Berätta vad
1 svar · 1,8k läst
·
Stefanhus1934
Stefanhus1934: [citat] [citat] Kanske blir så ändå
3 svar · 4,0k läst
·
K
Kentaclinta78: Tvn står fel iaf tycker jag .. den ska va mittemot soffan, ev skaffa ett vridbart ställbart tv stativ-teleskop som monteras på väggen samt ev på väggen mittemellan de 2 fönstrena men det är en smaksak men då ha ni ju andra sidan ryggen emot andra rummet Ev bygg en mellanvägg eller ha nån form av vägg emellan eller draperi men en ingång så blir vardagsrummet enskilt separerat
5 svar · 4,2k läst
·
K
Kentaclinta78: Hej Vad använder ni för kabel -vidhäftningar numera idag ? Allifrån kablar ifrån elektronik och ljud och media anläggningar där kablar måste fästas på väggen och längts trösklar och lister och dörröppningar Alltifrån högtalarkablar (tex hemma biosystem), - usb kabel, - hdmi kabel - rubb som stubb.. - ev sockor, eller rör samt hållare, samlare för vägg golv och bord (tof tv,
0 svar · 923 läst
templar
templar: Lite sandpapper på spetsarna borde funka då eller ? Har inte tänket på detta innan, tack för tipset !!
4 svar · 2,0k läst
BirgitS
BirgitS: Om det är originalväggar kan ju styrelsen veta vad det är för sorts väggar.
2 svar · 1,1k läst
FamiljenL
FamiljenL: Hej, du får ju inte mycket över om du har 2500 mm i takhöjd och ska ha stommar som är 2360 mm. Beroende av hur hög dörröppningen är så kan du köpa 2000 mm stommar och sen kolla med tex Picky Living. De gör överskåp till Ikea pax samt även luckor.
1 svar · 2,6k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Jag vill publicera en liten varning för JYSK garderober! Köpte en sådan för kanske 5 - 6 år sedan och monterade ihop. Det var en sådan här: [bild] https://jysk.se/forvaring/garderober/garderober/basic/garderob-hagendrup-96x176-kombi-vit Med överskåp är den 215 cm hög. Men jag fick ingen ordning på den. Dörrarna hänger snett och slår i varandra, en ranglig konstruktion helt
14 svar · 8,9k läst
F
falkn: Jag har flera Bestå-kombination och aldrig upplevt det du beskriver.
3 svar · 5,2k läst
surris
surris: Finns massor av olika sorters lister, bara hitta någon som du tycker är snygg och passar så är det inget problem.
2 svar · 3,2k läst
J
Jonas_71: Tack! Bra input!
4 svar · 1,5k läst
·
B
Bosse Skogis: Hårdvaxolja från ex Osmo (y)
2 svar · 2,2k läst
BirgitS
BirgitS: Skriv gärna här om du hittar något för vi har inte lyckats hitta något riktigt bra till den av våra garderober som nog har samma mått.
5 svar · 4,4k läst
·
tensiden
tensiden: Leta upp en "riktig" flyttfirma. Var tydlig med att du har just sådana sängar. Sen löser dom det. De senaste flyttarna jag gjort har varit med flyttfirma. När man väl sett hur otroligt smidigt de bär och lastar saker, så inser man att man är dum om man hyr släp och plockar in kompisar och köper pizza. Har flyttfirman koll på sina saker, så behöver du inte bry dig om hur de löser
11 svar · 5,4k läst
Ö
Österlenskan: [citat] Det här vill även jag veta! Hur stabilt blir det med plugg?
1 svar · 4,0k läst
AXS
AXS: Fluff: https://www.mille-notti.com/se Mmm, dunbolster.
6 svar · 14,5k läst
·
D
DK85: Hej! Vi fällde nyligen en gammal Ek och det blev en massa fina stumpar över som jag tänkte göra podier, pallar av. Jag har noll erfarenhet av att jobba med trä, men någonstans måste man börja. Jag har hyvlat den första stubben, tänkte imorgon gå på med slipmaskinen innan det är dags för inoljning. Jag har kikat på några podier som tillverkat av Dry Things, dom är också gjorda i
0 svar · 1,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.