4 980 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Hur inreda ett hemmakontor?
Vi störde varandra när vi hade online möten/telefonsamtal. Hm, intressant med mikrofon där. Ja, vi har nog inte tänkt igenom den tekniska utrustningen fullt ut.tensiden skrev:
Får jag fråga vad som gjort att ni inte kan sitta tillsammans hela dagen?
Vad gäller onlinemöten är ett bra headset a och o. Aktiv brusreducering och bommikrofon, så blir det en njutning både för en själv och den på andra sidan. Jag sitter nästan alltid ensam, så jag kör istället med bra hörlurar och en riktig studiomikrofon.
Ett bra headset har både reducering av omgivande ljud samtidigt som den har en "gate"-funktion som gör att om den inte uppfattar tillräckligt högt ljud från din mun, så tar den inte ljudet vidare till datorn.F Femtiotals hus skrev:
Sådana funktioner gör att det går att ha ett jäkla liv runt omkring sig, men den du pratar med hör till 90-100% enbart din röst.
Här är exempel på peltors kåpor där det går att köra vinkelslip och prata i telefon samtidigt.
Och här ett test med en person alldeles bredvid som sitter och håller låda för att visa hur upptagningen funkar.
Sen får man självfallet beroende på hur aktiv man är i mötet se till att muta sig när man inte har något att säga. Men det hör till god mötesetik.
Smart, det låter ju alla tiderstensiden skrev:
Ett bra headset har både reducering av omgivande ljud samtidigt som den har en "gate"-funktion som gör att om den inte uppfattar tillräckligt högt ljud från din mun, så tar den inte ljudet vidare till datorn.
Sådana funktioner gör att det går att ha ett jäkla liv runt omkring sig, men den du pratar med hör till 90-100% enbart din röst.
Här är exempel på peltors kåpor där det går att köra vinkelslip och prata i telefon samtidigt. [media]Lite halvkass ljudkvalitet, men vi vet inte hur det är inspelat + att det är över mobilnätet.
Och här ett test med en person alldeles bredvid som sitter och håller låda för att visa hur upptagningen funkar.
[media]
Sen får man självfallet beroende på hur aktiv man är i mötet se till att muta sig när man inte har något att säga. Men det hör till god mötesetik.
Klicka här för att svara