Inredning
_Fredrik_R: http://www.listspecialisten.se/karosseripanel.htm Något liknande?
milimani: Finns någon sådan här modell men i bättre kvalitet än vidaxl? Söker efter ett vägghängt låsbart skåp i de här måtten nämligen...Går bet. https://www.vidaxl.se/e/vidaxl-vaggmonterat-verktygsskap-industriell-stil-metall-gra-och-svart/8719883735832.html?gclid=Cj0KCQjwheyUBhD-ARIsAHJNM-O6bXZl4mBrdlgxUh2Ly7V5mawb2EG5PpvwWOOnemeaz6xS-1_fw8EaAiTeEALw_wcB
FraxinusExcelsior: Finnarna kan. Jag hittade denna https://www.lankajamuovi.fi/sv/forvaring/stadskap/utdragbara-inredningar/siivi-st-dsk-psinredning-antracit-lm-690.html De verkar ha garderober i 50 cm djup som kanske inte är så vanligt hos alla tillverkare. Även trådhyllor/backar etc. De svarade på mina frågor på svenska både på mail och telefon så när jag dubbelkollat och trippelmätt blev det en
BirgitS: Eftersom det är så lågt i tak skulle jag vara försiktig med nedhängande "gardiner" i taket. Dekorationer på tegelväggen bör bryta av i färg och inte smälta in i bakgrunden. Det ser ut som att det är väldigt gott om plats mellan matbordsgruppen och soffgruppen vilket kan ge lite ödsligt intryck. Om det stämmer så flytta matbordsgruppen mer mot mitten av rummet. Det kan vara bättre
mördarsnigel: Värme fungerar också, men samma sak där att det är utan återvändo om du går för långt. Vet inte om såna här är tillämpliga i det fallet, de fungerar kanske bara på järn/stål(?): https://www.elfa.se/sv/magnetiserare-avmagnetiserare-magnetiserare-avmagnetiserare-52-mm-wiha-01508/p/11043869 De används typiskt för att göra skruvmejslar mer eller mindre magnetiska (även om jag en
Embee: Ja du ser ut att ha ypperliga förutsättningar för att hissa upp hela baletten i taket. Benen på sågbordet går ju enkelt att fälla in, men hela paketet blir rätt ”instabilt” vid transport (hög tyngdpunkt vid infällt) enl min erfarenhet med lite äldre kombo av det du har.
aleron: Tack så mycket för dina svar! Ja vad lustigt att vi har samma utförande på garderob och vägg! Har du möjligtvis bilder? Jag har 0 erfarenhet av sånt här och har svårt att se det hela framför mig via beskrivning eller ritningar:seenoevil:
Österlenskan: Jag har samma erfarenhet av en våningssäng i obehandlat trä. Något tips?
MarcusE1993: Hej! Har nyligen köpt en nyproduktion, där samtliga garderober (5st) är ifrån Ballingslöv. Är det någon här på forumet som har någon koll på alternativ inredning till dessa garderober? Passar någon inredning ifrån exempelvis Ikea, eller har ni några andra tips? Tacksam för svar, då jag vill börja skissa upp och planera innan inflyttning!
Tobbe80: Åhhhh superbra verkligen ☺. Snyggt jobbat. Trevlig sommar till dig med. Du vet var jag finns om du behöver hjälp
BirgitS: [citat] Ja, i så fall behövs två lampor. Jag trodde köksön var 120 cm eftersom två stolar precis får plats på ritningen. [citat] Ja, det var så jag uppfattade det också. [citat] Takskena med spotlights ger ju mer flexibilitet eftersom man kan rikta lamporna och även komplettera med fler om det behövs.
EasyCash: [citat] Jo men det är jag med på. Jag söker inte ett entydigt svar utan försöker bara förstå hur människor resonerar och varför. Vissa säger kanske såhär: "Nu åker jag till butik "XYZ" för att köpa en tavla" Andra såhär: "Nu åker jag till butik "XYZ" för att köpa konst" Och några såhär: "Nu åker jag till butik "XYZ" för att köpa inredning" Det kanske är så att det
putte22: Glöm inte bilder sen!!
Stuff: Finns det balkong och hur många våningar är det? en 120cm har har jag utan problem plockat in och ut genom balkongdörr på våning 2. Låter den glida på en stege upp bara. Ett par rep eller spännband att dra med uppe från balkongen bara och kanske nån modig stackare på stegen som antingen får rädda alltsammans eller stryka med :P Det enda som var lite trixigt var att få den över
YuGi: Det räcker inte att flytta runt innehållet i skåpet? Alltså jag tänker att du har glas som klingar mot varandra eller motsvarande. Om du du har glashyllor eller glassidor kanske du kan låsa dem där de är fästa i övrig konstruktion, med möbeltassar eller små pappersbitar eller så. Avbrutna tändstickor har jag använt en gång på en ljuslykta där glaset skramlade mot
Frippab: Tackar. Jag menar full-funktion av garderob hela vägen upp, eller nära hela vägen upp. Jag får kika på köksstommarna, tack för tipset. Därtill så är det även snetak på högersidan så ungefär 30 procent av garderoben kommer behöva sågas snett i övre halvan. Kommer bli intressant detta.
Lena Helsingborg: [bild] [bild] Jag ska göra en platsbyggd garderob mått bredd 310 cm höjd 255 cm. Kan någon tipsa / har gjort en vikvägg- eller skjutdörrsvägg med akustikpaneler bredd 60 cm. Se inspirations bilder. Har köpt 6 st på Wood on wall. Vill gärna att det ser ut som en hel vägg —— Önskar hjälp att bygga denna lösning - finns det någon i Helsingborgsområdet? Hälsningar Lena
Lena Helsingborg: [bild] [bild] Jag ska göra en platsbyggd garderob mått bredd 310 cm höjd 255 cm. Kan någon tipsa / har gjort en vikvägg- eller skjutdörrsvägg med akustikpaneler bredd 60 cm. Se inspirations bilder. Har köpt 6 st på Wood on wall. —— Önskar hjälp att bygga denna lösning - finns det någon i Helsingborgsområdet? Hälsningar Lena
fgo: Syllisolering. Ta ut några "tårtbitar" så kan du nog få rätt radie.
Fn87: Du måste se till att fukten inte kommer in i MDFen. Om du tittar på min länk så ser du att man måste prima MDF för att det ska fungera.
BirgitS: Först är det bra att kontrollera att spaljén eller vissa stolpar i den inte är bärande.
morr: Ikeas Boaxel (vägghängt system) är 40 djup. Står det i iaf, har inte kollat i verkligheten.
Alexander HB: Jag tror det bästa är att sätta upp en till stolpe. Helst fräser du ur en bit av extrastolpen nertill, så att den passar över det lilla sidostycket till vänster. Du kommer behöva öppna grinden en miljon ggr så desto smidigare ju bättre. Visst, du kanske måste skruva i 2-3 skruvar i det lilla sidostycket, men det är ingenting jämfört med de övriga skador barnen kommer åsamka huset
BirgitS: [citat] Det kanske ser lite konstigt ut sett från soffan. Men om ni har några stora lådor eller kartonger kanske en av er kan hålla dem där medan den andra kollar hur det ser ut. [citat] Ja, det är nog lämpligt mått i ert fall. [citat] Ja, det är det nog så för de allra flesta. Men jag kan tipsa om datorprogrammet Sweet Home 3D (gratis) där man kan rita upp hur lägenheten ser ut och
Spruttas: Kapa luckorna undertill ett par mm? Som man får göra med innerdörrar ibland när man lägger golv. Man ser en nivåskillnad mellan högskåpen och luckan under ugnen, så det hade sett bättre ut att få det jämnt där. Det ser inte ut att vara samma nivåskillnad ovantill men ifall det är det så är det förstås bäst att få löst det med gångjärnen. Har inga tips där dessvärre.
BirgitS: Finns det ingen annanstans i lägenheten där det går bättre att förvara städsaker än i en garderob inredd för ytterkläder? Men det kanske underlättar att ställa in ett stativ med trådbackar t.ex. https://elfa.com/sv-se/sortiment/system/backsystem som finns i olika höjder och bredder. Bredden bör då vara smalare än garderoben så att du kan ställa t.ex. moppen bredvid. Eller om det