Byggahus.se
Hej!
Jag har nyligen blivit med kap- o gersåg och sågbord. Det blev en Bosch SDE 8 och Bosch GTA 3800. Mitt problem är mitt förråd/verkstad inte är så stort. Jag kan av medicinska skäl inte frakta sågen och sågbordet ut och stå ute och såga varje gång den ska användas utan det kommer främst vara i verkstaden. Det går bra om jag öppnar dörren, då blir det inga problem att få plats. Mitt problem är att de tar upp mkt plats när jag ska göra annat än att såga. Tyvärr är det inte ett alternativ att plocka ner sågen och vika ihop bordet heller utan som sagt kommer det främst stå där det står då jag fått restriktioner kring vad jag kan lyfta. Även "småsaker" som en såg för 20 kg är över min förmåga nu och framöver enligt min läkare.
Min tanke är därför att vinscha upp det i taket, någon som gjort det eller har någon tanke kring det?

Jag tror att en bild på verkstaden skulle hjälpa andra att komma med smarta tips.

Så klart! Här kommer de två.

• Verkstad med olika verktyg, inklusive en kapsåg på ett stativ, verktygstavlor och en cykel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träbjälkar i taket av en verkstad med en kap- och geringssåg samt verktyg på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Embee Markus Brodén skrev:
Jag tror att en bild på verkstaden skulle hjälpa andra att komma med smarta tips.
Takvinsch

Ja du ser ut att ha ypperliga förutsättningar för att hissa upp hela baletten i taket. Benen på sågbordet går ju enkelt att fälla in, men hela paketet blir rätt ”instabilt” vid transport (hög tyngdpunkt vid infällt) enl min erfarenhet med lite äldre kombo av det du har.

• Gilla
Jardhamre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.