Hej, denna ek hylla finns i mitt kök. Vill göra flera med just denna upphängning. Är gjorda av en snickare för många år sedan. Är komplett okunnig om snickeri. Är följande möjligt….limfog bräda ek 18mm tjock, 900x 240 samt en 900 mm list i ek 50 mm hög. Denna list limmas på badsidan av hyllplanet, kanske förstärks med några skruvar från baksidan o sedan skruvar jag fast hyllan i väggen genom listen!?
Vad tror ni duktiga hemmafixare?
Tack för hjälpen
Tack för hjälpen
Skruva flera skruvar och limma så håller det för dig ☺. Beroende vart du finns skulle jag göra några åt dig.E Eva Hallberg skrev:Hej, denna ek hylla finns i mitt kök. Vill göra flera med just denna upphängning. Är gjorda av en snickare för många år sedan. Är komplett okunnig om snickeri. Är följande möjligt….limfog bräda ek 18mm tjock, 900x 240 samt en 900 mm list i ek 50 mm hög. Denna list limmas på badsidan av hyllplanet, kanske förstärks med några skruvar från baksidan o sedan skruvar jag fast hyllan i väggen genom listen!?
Tack för hjälpen
/Tobbe
Tobbe80 skrev:
tack för svaret! En fråga till .., kan man använda limfogen som blir över efter hyllorna är kapade som kanslisten mot väggen eller måste jag köpa en eklist för detta ändamål?Tobbe80 skrev:
Tack igen för hjälpen
Klicka här för att svara