Ska sätta upp bröstpanel i köket är bara råsponten nu efter rivningen av tretex o gamla skivor, blir tapet o gips upptill , men får väl sätta hela vägen ner alltså blir bakom bröstpanelen för listen avslutet , fråga 2 är om det finns förhöjning ringar till eldosor ,nu går de ut 12 mm från råspont, 12 till alltså ,mvh
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det låter lämpligt att sätta gips hela vägen.

Ja, det finns förhöjningsringar till eldosor.
[länk]
Tack för svar Birgit
 
björnuf björnuf skrev:
Ska sätta upp bröstpanel i köket är bara råsponten nu efter rivningen av tretex o gamla skivor, blir tapet o gips upptill
Vi satte panel hela vägen, från golv till tak.
Utom vid spis, disk och bänkar förestås, där blev det kakel först, och så panel upp till taket:
Kök med vitvaxad träpanel på väggar och i tak, vita skåp, kakel ovanför arbetsytor och moderna apparater.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det funkade bra i 10 år, sen sålde vi kåken och flyttade.
Panelen är vitvaxad med Osmo. Ljust och trevligt!
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vi satte panel hela vägen, från golv till tak.
Utom vid spis, disk och bänkar förestås, där blev det kakel först, och så panel upp till taket:
[bild]
Det funkade bra i 10 år, sen sålde vi kåken och flyttade.
Panelen är vitvaxad med Osmo. Ljust och trevligt!
Ser väldigt bra ut
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.