2 243 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Anser du konst vara en del av inredningen?
Ja, som rubriken lyder.
Anser du att konst* är en del av inredningen?
*Konst i form av:
Ex.
Om originalmålningar kallas för konst, vilket det i de flesta fall gör, men övriga inte kallas för konst, vad skulle du kalla övriga för då?
Anser du att konst* är en del av inredningen?
*Konst i form av:
- Tavlor (Oljemålningar, Akvarellmålningar, Akrylmålningar) - dvs. originalmålningar
- Posters
- Fine-Art-prints
- Fotografier utskrivna på canvas
Ex.
Om originalmålningar kallas för konst, vilket det i de flesta fall gör, men övriga inte kallas för konst, vad skulle du kalla övriga för då?
Administrator
· Skåne
· 8 676 inlägg
Visst är konst inredning, men den är inte fast inredning.
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Vad man anser är konst, eller rent skräp är ju subjektivt, med oändlig variation.
Men tavlor/posters på väggarna är ju självklart inredning OCH konst/skräp. Ser inget motsatsförhållande.
Men tavlor/posters på väggarna är ju självklart inredning OCH konst/skräp. Ser inget motsatsförhållande.
Håller med, du kan ju även snida ett räcke till att vara både konst och konstruktion. En väggmålning är ju istället fast inredning och konst. En vacker matta kan ju vara både fin för fötterna och ögonen. Så skulle inte se dem som antingen eller utan flera möjliga epitet på samma objekt.
Håller med. Om man hänger upp mattan på väggen blir det i någons ögon ett konstverk.T TypRätt skrev:
Så man kan säga att när något marknadsförs som konst, då når man en målgrupp. Däremot om samma vara marknadsförs som inredningsdetalj så når man en annan målgrupp.
Korrekt antagande?
Jo men det är jag med på. Jag söker inte ett entydigt svar utan försöker bara förstå hur människor resonerar och varför.C cpalm skrev:
Vissa säger kanske såhär:
"Nu åker jag till butik "XYZ" för att köpa en tavla"
Andra såhär:
"Nu åker jag till butik "XYZ" för att köpa konst"
Och några såhär:
"Nu åker jag till butik "XYZ" för att köpa inredning"
Det kanske är så att det finns två kategorier.
Kategori 1:
Konst - i form av att människor ska samlas kring, diskutera...vad vet jag, "betraktningskonst"?
Och
Kategori 2:
"Inredningskonst" - sådan som hängs upp för att ja...fylla ett tomrum på väggar.
Klicka här för att svara