Byggahus.se

var hittar jag runda soffor?

1. 7
    Medlem Nivå 1
    Hej,

Jag såg på extreme home make over för ett tag sedan där de inredde ett vardagsrum helt fantastiskt fint. bla så hade de satt in tre "tårtbitar" soffor som bildade en cirkel runt ett runt bord. men man kunde gå emellan varje "tårtbit" så det var egentligen 3st runda 1/3 cirkelsoffor. hmm.. fattade ni det? blev lite rörigt känner jag.. men hur som helst så var det grymt snyggt. man måste kanske se det för att man skall förstå hur det ser ut.. men hur som helst.. vet någon vart man kan hitta sådana här runda soffor?

Mvh
    Daniel

2. thomas33
    Renoverare · Nivå 15
  3. 7
    Medlem Nivå 1

Re: var hittar jag runda soffor?

Hej och tack för svar.

Nej det var inte alls likt den soffan.
    det var riktigt snygga moderna soffor och så var de inte alls så krökta som denna var.
    detta är ju med hotell-lobby soffa.

Ingen annan som sett något nånstans?

Mvh
    daniel

4. E
    Medlem Nivå 6

Kanske inte riktigt vad du tänkt dig men håller på att bygga en "soffa" som skall stå runt en stor bok på vår tomt. Brukar alltid ha något trädgårdsprojekt över vintern :)

Är snart klar men har tyvärr ingen kamera så visar en liten ritning.
    Den är tänkt för 8 personer och trädet i mitten är 900mm i diameter.

5. Faidros
    Medlem Nivå 10
  6. C
    Medlem Nivå 1

Hej!

Jag vet inte om de har just dessa rundade soffor men prova Slettvoll, ett norskt möbelmärke som har massor av soffor i kombinationssektioner.

Jag har sett dessa möbler uppmöblerade i fyrkantiga grupper med soffor/bord/fåtöljer på fyra sidor av ett/två bord i mitten. Ungefär som du beskriver men inte just med de rundade sofforna.

7. I
    Medlem Nivå 1

Åh, den där blåa runda soffan ville jag köpa på tradera, men min man tyckte det var för långt att köra 45 mil och hämta den :'(
    Men nu är den såld...
    Jag skulle också vara jätteintresserad av att höra om du hittar någon liknande soffa.
    Jag behöver 2 soffgrupper till vårt nya hus och skulle gärna vilja ha något lite udda ;)

8. C
    Medlem Nivå 4

Kan man inte köpa bara hörnsektionerna i den soffserien man vill ha och sätta ihop dem?

Fast det är klart, kanske blir mer åtta-kantigt än runt på utsidan...