Inredning
RenoVera: Hej, Problemet kvarstår! :-/ Hallen har tyvärr inte blivit tapetserad än, var tvungen att bestämma mig innan långfredagen, då den enfärgade ljusa tapeten som jag ska ha i övriga hallen, var utgående. Slog till med en hel skräll dus rullar ifall jag inte hittar nå´n snygg fondtapet till allrummet uppe. Beställde även den bruna medaljongtapeten, men började sedan vackla och
Fagerborn: brafab kallar min stol Andy ;D http://www.brafab.se/html/aluminiumstolar/Alumstolar25%20.pdf kärt barn har många namn. det verkar som att det ska vara aluminium i år ??
husis: måste bara säga att det är en fantastisk snygg lampa! :o :)
Mullvaden: Nu har jag provskakat dörrarna och visst rör de sig lite. Inget som jag tror är mycket, bladen är 2.20 höga och 80 - 90 cm breda. De känns stabila och var lätta att montera, i överkanten finns det en marginal av ca 5 cm:s flexibilitet av höjdmåttet.
gaia: [citat] Mögel och sunkighet kan man få styr på med uppvärmning året runt + fuktstyrd fläkt eller mycket begränsad vädring + luftavfuktare ;). Det sista är nog mest lämplig för ett tvättrum. gaia
chris47: Finns att köpa filter på ljusuthyrnings ställen. Vissa musikaffärer säljer det också. Om ni inte ska ha färgat ljus finns det gråfilter. Annars är laxfärgat väldigt snyggt. /CC
chris47: Vi har målat vårat syrabetsade köksbord. Jag ruggade upp ytan med slippapper och målade direkt på. Inga somhelst problem. /CC
Faidros: Kolla på "Kassettrullgardiner" på sidan nedan. Annars borde det väl gå att fixa till ett par skenor ungefär som på bilden. Då kan man ju använda vilken vanlig rullgardin som helst. http://www.persiennbutiken.se/ [bild]
husis: hej jag undrar bara om det är någon som har någon erfarenhet av Furniturebox? www.furniturebox.se Funkar det bra? dåligt?
Caesar: www.cardi.se har ett system man köper i bitar. www.texadesign.se har både färdiga kit och i delar.
krizz: Personligen tycker jag att stående panel passar sig bäst för moderna inredningar medans liggande gör sig bättre när man vill framkalla en traditionell stil. Detta är en bra bild på lodrät panel som jag hittade på Eksjöhus hemsida: [bild]
GoForIt: Hej! Någon som vet var man kan köpa en liten hylla (cirka 45 x 20 cm) med dold upphängning, typ de man har i ett badrum (under spegeln) ? Skall helst vara vit.. Några tips?
Silverback: Oxford faller på att den inte har mjuka armstöd tyvärr. Den ser inte heller ut att vara så bekväm i övrigt. Den jag letar ska se mer ut som en vanlig fåtölj (typ stressless). Men tack ändå för tipset
Redhead: Bara för att krångla till det lite för dig ;), så finns det en annan skola som säger att man kan ha plankorna i den riktning man rör sig. Det innebär längsgående plankor i en korridor osv. (Utan att gå in på varför kommer jag själv bryta mot rörelseriktningsregeln när jag lägger golv i vår hyfsat avlånga hall. De som kan säger att ett avlångt rum känns bredare om man lägger
A.Nygren: K-Rauta har också, har för mig om att jag sett priser på 299:- /m2 På Minhembio.com finns det en tråd om fusktegel, finns även lite fina bilder.
kloka_elin: Hej! Jag har just lagt marmoleum i köket, valde klickvarianten. Vi la rutigt i en "vit" och en ganska ljust grå ton, kommer tyvärr inte ihåg numren för tillfället. Själva läggningen var verkligen inte så enkel som de försöker göra gällande i broschyren, det var ibland VÄLDIGT svårt och frustrerande när man inte fick ihop plattorna, men det löste sig till slut, och nu är vi
taxi500: Belid.se har även större , upp till 57cm i diameter.Har kommit i lite nya tyger i vår.Köp en sådan istället och bespara dig en massa jobb.Kostar runt 8-900hundra.
samba: vi gipsade den och målade i samma färg som taket, passade väldigt bra när man har släta ryggåstak. //samba
chrmau: låter jättefint!! jag tar gärna den exakta färgkoden, gör ju det hela lättare :) har funderat på sand men behöver ju en kod... så jag tackar för tipset!
bjornf: Jag funderar lite kring färgsättning i en 2-rums lägenhet från 50-talet. Detta är fakta: Stort vardagsrum med mycket bra ljusinsläpp och ekparkett. Kök med bra ljusinsläpp, ekparkett och ett högblankt IKEA kök (Abstrakt) Sovrum med bra ljusinsläpp, askparkett. Hall som förbinder samtliga rum med inte så mycket ljudinsläpp. Jag har redan köpt Nordsjö Mio Sand som jag tycker är
bjorlevik: Får väl erkänna att jag är lite "märk-fanatiker" ::) Jag har en lamineringsmaskin där jag fixar till alla möjliga små skyltar. Alla mina inredningstidningar tex är sorterade i tidningshållare (heter det så? :-?) och dom är självklart märkt m tidningsnamnet. Har utvecklat garderobsmärkninge (dymo, vääääldigt bra redskap) vidare, jag gick loss i köket. Allt från pastaburkar
Peppes_Bodega: Inte så tokig.Men jag håller nog de andra för att vara snäppet vassare.Är även sugen på en tavla med Amerikanska flaggan på.Skulle helst vara tyg som är inramat men tavlan:Flag från Mios sortiment kanske duger den med.
lena_l: Tja, det beror ju på vad man menar med vettigt pris... På blocket kan man ibland fynda: www.blocket.se. Kolla också www.tradera.se. På www.lauritz.com finns ganska ofta superellipsbord men enligt min mening går de ofta för otroligt höga priser, framför allt bord med klaff (vi letade efter ett sådant). Vi gav upp vårt letande eftersom vi faktiskt inte tycker att superellipsbordet är
Blaggan79: Jag har kommit så pass långt med nybygget att vi snart flyttar in. Men en sak slog mig, den där fula dörrklockan har jag ju glömt att välja bort! Något av det fulaste jag vet är de där fula vita dosorna som sitter uppe på väggen, får heller inte glömma bort den där fula Friedlands-knappen som man trycker på. dörrklocksknappen har jag redan hittat, vilken jag vill ha. Det blir en i
Hemmakatten: [citat] Brukar själv använda en gammal handduk (ej frotté) eller en trasa av gammalt lakan. Huhållspapper används när det är jättebråttom (typ när gäster är på väg att ringa på dörren). Nackdelen med huhållspapper är att det luddar av sig och om solen ligger på så syns det mkt tydligt. Men har man så pass mkt fönsterputs att pappret nästan blir genomblött så blir det
spikmas: En anledning till att listerna var högre i gamla hus var att takhöjden också var stor. Ta det i beaktande så att inte listerna bli alltför framträdande. När det gäller införskaffandet - kolla även med mindre hyvlerier som kan ha gamla hyvelprofiler. Har du möjlighet att måla själv finns stora pengar att spara.