B
Birgijobbar: [citat] Vilken blev det? *nyfiken* Har själv köpt två Kartellampor till köket, dock inte denna bulliga modell utan den "veckade".
5 svar · 2,8k läst
·
J
jennyn_: [citat] Köp en kylbag ;D
10 svar · 3,2k läst
E
evagreta: Det ska jag ta och göra!!!
4 svar · 3,1k läst
·
lier
lier: Jag tar gärna dina gamla kuddar & kuddfodral. Jag har ingen fungerande symaskin, så att köpa metervara e inget alt just nu :'( Den där dumma symaskinen jag har tjärvar bara undertråden hela tiden >:(
13 svar · 5,1k läst
·
G
goldie: Jag funderar på att renovera mitt kök som är i funkisstil. Jag gillar stilen som den är men behöver mer skåp och förvaringsutrymmen. Funderar på om det ser bäst ut om dessa är i samma stil eller är det ok att blanda med modern stil. Tacksam för svar!
0 svar · 2,5k läst
B
Bengan_gbg: Det blir inte "konstigt". Har precis gjort så här. Har rivit ned alla tapeter sedan anno dazumal, bredspacklat och målat....har iofs "hållt ihop" det ganska bra i min lilla tvåa....hall/vardagsrum/sovrum går i huvudsak i Alcros "havsgrå"...det är en ljus grå färg som nästan ses som ljusblå. Ganska sval alltså. Till det en fondvägg i vardera sovrum och vardagsrum i "Lakrits". Den har
4 svar · 4,2k läst
TyraMyra
TyraMyra: Kolla med www.inreda.com, de har en massa barbapapaprylar, tyg vet jag ej, men kanske att de tar hem på beställning? //TyraMyra
1 svar · 1,4k läst
N
norren: Skultuna mässing....
4 svar · 2,1k läst
A
AKTIVERAMERA: å så mkt bra kunskap det finns på denna site!
9 svar · 3,8k läst
ginnfilt
ginnfilt: Bygg egna hyllplan! Finns ju en mängd material att välja bland; spånskiva, mdf, limträ...
2 svar · 4,8k läst
N
NUB: Hej kolla på le corbisior (eller hur de stavas) hans LC serie där finns det en jättefin i svart skinn eller i skoskinn om man hellre vill det. Finns i flera olika ´färger. I västerås kostar den billigaste 5 99 kr på risemöbler, har sett samma i stockholm för 2000 mer... (och ja, det är samma fabrikat!) annars om du vill klä själv, kolla auktionsbyråer. Förra söndagen gick en för
7 svar · 16,1k läst
·
Jesca_j
Jesca_j: Bokstäverna lossnar lätt om man värmer med en hårfön eller liknande och drar bort bokstäverna med väldigt flack vinkel mot underlaget. Värmer ni inte innan, eller drar loss för rakt ut, så kan klistret bli kvar på dörrarna. Beroende på slitage på övriga dörren och UV-beständighet på dörrfärgen så kan det bli nyansskillnad där det suttit dekaler.
1 svar · 14,1k läst
R
Redhead: Har precis börjat bläddra i den, fast virtuellt.. Bara den är bättre än deras tv-reklam så är jag nöjd. :)
6 svar · 4,8k läst
J
jessica: [citat] Ja detta kan jag rekommendera!! jaghåller på o kolla på detta själv! Det är så häftigt! :)
21 svar · 5,0k läst
·
B
Busen: [citat] Jag tycker om att ha en fin jämn vit belysning inne på dagen då det är ljust ute. Då det är mörkt ute vill jag ha spännande kontraster med ljusare och mindre ljusa ´fläckar´ på väggen. Det ger omväxling då ljuset är annorlunda på kvällen och det ger mig ett hemtrevligt intryck som skiljer sig från det jag har på kontoret. Försöker du säga att jag bara inbillar mig
17 svar · 8,0k läst
ErOx
ErOx: Hej! Helt ny på detta forum, så postar jag i fel topic så ber jag om ursäkt för det. Är som så att jag letar efter en ny tv/stereobänk och jag lyckas inte hitta någon som fyller mina kriterier så jag vänder mig till er om hjälp. Jag bifogar en ritningsbild på hur jag vill att bänken ska se ut, där står även mått osv (måtten på ritningen är lite udda pga att jag har räknat
0 svar · 2,5k läst
·
M
Modig: Äsch, jag googlade bara (är rätt van vid att söka information på nätet eftersom det ingår mycket researchande i mitt jobb som skribent). Kul att det var rätt i alla fall. Och kul att man kan köpa tapeten per meter! (Det blir väl förstås dyrt om man sk ha en fondvägg, men...udda lösning som funkar bra om man t.ex. bara ska tapetsera ett fält eller en dörr eller så :)
5 svar · 971 läst
ginnfilt
ginnfilt: Vi har en sådan som fondvägg. Mycket snygg, gedigen (tjock) och lätt att sätta upp. Vi tog den i kombination med serien Plain, båda "easy up". Har dock inte så mycket att jämföra med...
1 svar · 911 läst
A
annanasen: Supersnyggt! Blir så avundsjuk.... Vad slutade prislappen på?
4 svar · 7,5k läst
I
Isabelle: Kire; verkligen supersnyggt!! Kul att se när en idé blir verklighet och SÅ lyckat dessutom.
12 svar · 3,8k läst
·
fresve
fresve: Vi gjorde om vårt gamla pannrum till tvättstuga. Stryker gör vi framför TV:n, så där är ingen plats för strykbräda. Kvar av gammal oljepanna och oljetank är alltså inget, bara en ny värmepump och tvätterigrejjor. [bild] Mer bilder finns i vårt album för tvättstugan: http://fresus.se/cpg144/thumbnails.php?album=10 / Fredrik
4 svar · 3,1k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Vi har Baloo från Svenska Hems sortiment (köpt på Staland), när vi köpte vår fanns den i fler färger än vad som syns på hemsidan. Skulle tro att du kan få den i rött skinn! http://www.svenskahem.se/?id=3253#
6 svar · 2,6k läst
J
jennyn_: Skulle definitivt satsa på en annan inomhus, och därtill mysfåtölj. Vi har dem på skolan där jag har pluggat, och det är inte härligt att sitta länge i dem bakåtlutad. Om vi säger så här, jag som är dryga 1.65 får problem med ryggen och ryggstödet. Vilka problem som El1 sambo skulle råka ut för om sambon skulle nyttja fåtöljen under de långa gruppmöten som jag har haft
4 svar · 1,8k läst
R
RicoRider: Har kollat in www.orsholmslackeringar.se och just beställt två luckor i ek med rak ram. I stil med Tidaholm IKEA. Kostade 1500 kr/st. Billigt o bra... Tråden avslutad för min del.
6 svar · 2,7k läst
¤ akila ¤
¤ akila ¤: [citat] Det va så han menade, är inte så haj på det där elektriska! Tack för alla förslag :) Har dock inte hittat ngn än som är lika klockren som Ikeas Lillholmen. Surt att den inte funkar, har tänkt på den sen maj... I värsta fall blir det en lös spegel vid köksbordet :-/
8 svar · 3,3k läst
·
smiler
smiler: Så gör man bara inte... trisst me odugliga hantverkare.
1 svar · 941 läst
B
Birgijobbar: ... den är ju urläcker, nu har jag spanat på den läääänge och det är på vippen att jag köper den, trots den skrämmande prislappen. Men då måste jag vara säker på att den ger tillräckligt bra ljus över matbordet (ett stort sådant). Vad säger ni lyllosar som redan har en dylik lampa ovanför ert matbord?
0 svar · 2,7k läst
I
inredare07: :) En gipsskiva är 60x250 cm.En kvarts omkrets år då 60cm. O=2x3,14xrx0,25 60=6,28xrx0,25 r=38,2cm Radien blir då 382mm. Tackar för tips om dubbla 6mm-skivor. Låter enklare. Tommy
4 svar · 3,9k läst
wahlström
wahlström: Den från Mio är jättefin tycker jag! ville själv ha en sådan först, men sen blev det ek istället i hallen... men det är ju inte dumt det heller! :)
2 svar · 8,3k läst
G
Gutcha: Det löste sig genom kontakt med Ikea - katalog på väg med post!  :). Jag hoppas inte brevbäraren får något nytt ryck! med denna! - då får jag spader! Familymedlemskap har jag redan - så jag är bara konfunderad över varför vi inte har fått någon två år i rad! - måste undersökas!  :-? Kanske brevbäraren inte orkar bära ut dessa? men grannarna har ju fått sina? - jag får väl
18 svar · 4,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.