Linjo skrev:
Min katalog ligger tryggt på bordet här hemma! :)

De där klisterlapparna ger jag ingenting för, och detta vet jag för att jag själv jobbat som brevbärare.
IKEA räknas från Postens håll som "vanlig reklam", alltså ska alltså inte delas ut till människor som inte vill ha reklam. IKEAs Nej till reklam, Ja till IKEA är inte något som posten godkänt. Sett folk som skriver "Nej till reklam, men gärna leksakstidningar". Det funkar liksom inte så... All or nothing är det som gäller

Det räknas hur många hushåll som ska ha reklam på de olika distrikten - och beställs reklam därefter, så plockar folk ner sina lappar blir det fel i slutändan.

Så vill man inte ha vanlig reklam skulle jag föreslå att man ringer eller beställer en katalog på hemsidan :)

Lite OT kanske, men det är väldigt kul att få sin IKEA-katalog, men det fullkomligt suger att dela ut dem till alla andra som vill ha den ;)
Hade på tungan att skriva precis samma sak tidigare... Har också jobbat som brevbärare, och vet att man inte på något vis skiljer på IKEA och annan helt vanlig reklam. Så det är helt upp till hur brevbäraren känner. :)

Hej!

Ser att tydligen hela Sverige har fått sin Ikeakatalog i brevlådan , alla utom oss  :(
för andra året i rad dessutom!.

Bor söder om Stockholm och undrar nu om man ska ringa och beställa från
kundtjänst eller?.

Förra året lade jag fram problemet på Ikea när vi var där och handlade grejor:

-Hej! det är så här att vi ej fått någon katalog i år och jag undrar om ni kan ge mig
en nu när vi är här och shoppar loss? :D

-Expedit: nää vi kan inte ge er någon katalog , vi har inga för utdelning här på
varuhusen och dessutom ska ni ha fått en katalog hemskickad redan ::).

-Jag: men vi har tyvärr ej fått någon och vi skulle behöva en inför kommande
inköp här på Ikea :(.

-Expedit: Jag är ledsen men jag kan tyvärr inget göra!-expedit: ::) -jag:  :o  :-?  >:(

Snacka om obefintlig servicekänsla! - så jag fann ingen annan lösning än att jag blev
tvungen att sno en inplastad lånekatalog - tror till och med att vi snodde två för att
vi var så förbannade!!  8-)

Kan inte annat än garva åt det hela -vilken fars!- Kanske brevbäraren sket i våran? :P

Troligtvis finns det en bra anledning till att de inte delar ut kataloger på varuhuset men ringer du kundtjänst skickar de en genast! Annars tror jag man alltid får en när man är Family-medlem annars kan jag inte förstå varför jag fått en med mitt namn och adress på. Den kom för övrigt innan de som alla får.

Det löste sig genom kontakt med Ikea - katalog på väg med post!  :). Jag hoppas
inte brevbäraren får något nytt ryck! med denna! - då får jag spader!

Familymedlemskap har jag redan - så jag är bara konfunderad över varför vi inte
har fått någon två år i rad! - måste undersökas!  :-?

Kanske brevbäraren inte orkar bära ut dessa? men grannarna har ju fått sina? - jag får väl ta ett snack med honom eller ringa postkontoret.

Skumt är det i alla fall!!  :-?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.