Linska
Linska: Mina föräldrar lämnade in sitt förstörda bord (ordentlig skada efter en elgrill) till en snickare/möbeltillverkare. Han hyvlade, slipade och lackade bordet så att det blev som nytt! Vid närmare eftertanke gjorde mina morföräldrar också detta efter att deras barnbarn (jag ::)) hade ristat in två kopulerade hästar!?! i deras matbord...
1 svar · 3,7k läst
D
Daniel_179: Vet någon vad det där glaset kostar? Jag hittade något för 2500 Euro/kvm vilket fortfarande är hur dyrt som helst. Skulle man kunna hitta det 500 Euro/kvm kanske det skulle kunna bli intressant.
11 svar · 1,8k läst
M
martintimell: Det något som heter däcksgenomgöring på biltema (egentligen till båtar). I rostfritt.
6 svar · 3,1k läst
P
pillan71: När det gäller Tylösand kan jag bara säga att i torsdags provsatt jag och min 4-åriga dotter nästan alla soffor på IKEA. Vi tyckte båda att Tylösand var bekväm. Men det var en kort provsittning. Pernilla
1 svar · 2,5k läst
P
petersson79: tack. det första verkar lite intressant!
2 svar · 2,8k läst
thomas33
thomas33: Vitt STOOORT klistermärke. Gå in till en reklamateljé i närheten där du bor och be att få köpa några meter vit dekorfolie. Det finns 123cm breda och i 50m rullar!!! Montera med tvålvatten på limsidan av folien, så att du kan justera folien och slipper en massa luftbubblor. När den väl fastnat, så sitter den där tills du vill ha bort den eller slänger kylskåpet.
9 svar · 5,1k läst
·
Linska
Linska: ... och inte minst, vilken stil är du/ni ute efter? Lantligt? Modernt? Orientaliskt? Maritimt? Medelhav? osv osv.
2 svar · 3,3k läst
J
jennyn_: Nej, måla för guds skull inte in den i väggfärgen, ser bara än mer konstigt ut. Har varit ner till Stockholm en sväng för att hjälpa min sambos syster att tapetsera. Den utanpåliggande kabeln var både målad, och fast spacklad :o Himla svårt att få det snyggt, men vi kunde ju inte precis tapetsera in kabeln för det skulle se än värre ut. Täck över kabel, och eldosor. Det är inte
3 svar · 13,0k läst
A
annanasen: Tack, ska försöka ta mig till en återförsäljare å kolla! Har en annan soffa på lut oxå, plaza med divan på Living Furniture i Malmö, men kan inte hitta någon bild att lägga upp  :-/ Letadet fortsätter ;)
14 svar · 4,4k läst
·
A
alacs: Hej! Prova att posta frågan i Golv-forumet! Där finns massvis med kunskap. /alacs
1 svar · 3,0k läst
T
therre: Tack Linska! Jag gillade http://www.smarthem.se/product_info.php?products_id=314 mycket! :)
6 svar · 3,8k läst
·
K
Skyblue: En liten tanke kanske? Här där jag bor (USA) är de allra flesta hus/lägenheter etc av denna öppna panlösningstypen. Man bygger även om gamla hus för att få detta och som du finns det ibland problem att få plats med allt. Jag har sett en lösning lite här och var som jag tyckte fungerade mycket praktiskt...Jag "lånade din bild och la till en detalj. Detta fungerar som
5 svar · 2,4k läst
·
lastkaj
lastkaj: Denna har vi http://www.lillasoffbutiken.se/visaProdukt.asp?id=271&produktTyp=soffor Vi är nöjda med den, men det är lite svårt att sitta snyggt i den - o andra sidan är den ruskigt bekväm. ;)
2 svar · 1,5k läst
L
lottentott: Hejsan! Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av soffbygge....men jag vet att de på inredningsprogrammet "Roomservice" har ett flertal gånger byggt soffor. De har byggt en stomme av reglar och MDF som de sedan har målat/klätt m tyg. Sedan har de måttbeställt skummadrasser till som de oxå klätt i tyg. Faktiskt riktigt snygga soffor. ;) Kolla på den här sidan och leta tillbaka i tidigare
6 svar · 2,5k läst
B
Barea: Det finns fabulösa små stenar till hutlösa priser på www.inne-visby.se Men ack så snygga...
5 svar · 2,3k läst
·
Manberg
Manberg: Jag har aldrig ens hört utrycket "seen" förut, men eftersom jag gillar plåt så får du gärna utveckla. Lite konstig frågeställning för övrigt.
0 svar · 2,0k läst
H
hemlunda: [citat] Känner till det där :) men som du sa kul är det!!!!
17 svar · 2,3k läst
Harrieth
Harrieth: Runda stora bord finns ofta att hitta hos antikhandlare. Då får du dessutom ett bord som är unikt. Lycka till!
5 svar · 14,2k läst
P
pillan71: Måla soffan kanske också? Är det någon som vet om det går att färga skinn själv? Ikeas Vika Amon / Vika Curry finns i svartbrunt resp. svart. Annars kanske man kan ha en svart duk? Pernilla
7 svar · 2,4k läst
W
Wester: Vet inte om man ska kalla det outlet men Verratti.se säljer desgin möbler till outlet priser. Nu pratades de iförsig om tyger saker men ändå.
3 svar · 1,5k läst
B
bitte: Min dotter fastnade också för den där lampan! Den blir nog bra till hennes rum också! Lina gillar också Ikea och jag tycker att det är humana priser och relativt bra kvalitet! Vi ska köra på Hensvikserien har vi bestämt nu plus ett av Ikeas nya skrivbord som också är vitt! Sänghimlen är ju ett måste och jag fick bra tips av bilderna ovan där de hade satt upp himlen längs
4 svar · 1,2k läst
P
PATRICKoANGELICA: Svenska hem har en serie som heter Dover. Där har de bla ett kvadratisk bort med många olika snygga stolar. Snyggt och till ett bra pris tycker jag i alla fall. www.svenskahem.se under matrum! MVH Angelica
6 svar · 4,8k läst
M
Mad_Man: Tänkte mig en som är ungefär lika stor som den "hörnyta" som TV upptar. (Se skiss)
2 svar · 6,0k läst
S
Snigel: Är inte InBau billigaste tro?
4 svar · 1,1k läst
F
fredl: Just när det gäller Roomservice så är det ganska sällan jag blir såld på deras inredningar.
3 svar · 1,8k läst
J
Jofi_2: Tack för era svar, va gulliga ni är!! Och duktiga! Mvh Lena
6 svar · 3,9k läst
J
Jofi_2: Tack för era svar! Har kollat på "Hans K:s" "Stockholm", det tycker jag är snyggt. "Oslo" är ju mycket snyggare till soffan, tack för det, den ska vi köpa! Har en svartaktig rumsmatta, kan det gå till ett så mörkt "möbelekipage"? Tror nog att man måste ha en ljusare (fläckar syns så bra, suck!). Vad tror ni?? Mvh Lena
6 svar · 1,7k läst
I
Isabelle: Tack för svaren. Det är fortfarande Boston från Lundbergs som ligger överst på min lista. Men det är inte riktigt aktuellt ännu så jag kanske hinner ändra mig. :)
4 svar · 4,1k läst
morsan
morsan: Kopierat från HansK, produktinfo http://www.hansk.se/ "När en djurhud bereds spaltas den i ett över- och ett underlager. Överlagret är den fina kvalitet som vi på HANS K använder till våra högkvalitativa lädersoffor. Lädret kommer från Nordamerika, Australien, Italien och Kina. ByCast görs vanligtvis av det undre läderlagret vilket man belägger med ett lager av polyuretan för att
4 svar · 26,1k läst
S
Skogsbananen: Clas ohlson har dessa för 516kr/6st. Elektronisk trafo med 3 spottar i ett set för 249 och sen 89kr/st för tre extra spottar. De bygger typ 17 mm. Ser ut så här i mitt kök: [bild]
27 svar · 4,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.