R
RenoVera: Hej, Kikade på ILVAs hemsida, på de stolar du nämnde. Fastnade för modellen Tobaco. Svart skinnstol. Tyvärr så bor vi inte ens i närheten av deras butiker. Däremot tittade jag på Blocket igår och såg att det var ett par stycken som sålde liknande stolar, fast dessa var inhandlade på MIO, http://www.blocket.se/vi/8736868.htm?ca=12_s Någon som vet om dessa stolar fortfarande finns att
13 svar · 10,1k läst
·
P
pillan71: [citat] Du kanske kan ha en brevlåda på lina/vajer som går från huset till vägen och tillbaka, så att brevlådan som hänger på den kan dras till dörren och sedan dras tillbaka till vägen efter tömning. .. :o Pernilla
16 svar · 2,2k läst
Peppes_Bodega
Peppes_Bodega: Nu har jag beställt en brun lampa med linneskärm.Kostnad ca 1250:-.Fanns visst med vanlig vit skärm men den jag beställde var mycket snyggare,och var värd de ca 250:- extra den kostade.TACK FÖR ALL HJÄLP!
11 svar · 3,7k läst
A
alacs: Om du söker på http://www.viivilla.se/articles.asp?mode=ShowKat&cat=105 och sedan tittar på artiklarna som finns kanske det ringer någon klocka om vilket nummer det kan ha varit? Du kanske genom att kontakta tidningsredaktionen sedan kan få beställa ett ex om inte webartikeln är tillräcklig. /alacs
1 svar · 934 läst
lastkaj
lastkaj: [citat] Gå till en smed eller en plåtslagare, de borde kunna hjälpa dig.
11 svar · 22,1k läst
·
J
Jorg: Jag planerar att göra om i vårt badrum. Men jag undrar om och hur jag ska genomföra min idé. I dag är det (på de väggar som inte är kaklade) målad väv. Kan man sätta tapet på det? Jag pratar om en enkel våd eller möjligen två. Det gör mig inget att ytan kommer att bli allt annat än slät. Min fundering gäller hur jag skyddar denna tapet. Det är ju trots allt i ett badrum med
0 svar · 2,4k läst
G
grossa: jag vet att Himla har snygga vita överkast... vet inte om det kan vara nåt... bara hoppa in på www.himla.se å titta... tror även att moltex har lycka till
0 svar · 1,2k läst
C
Caesar: Det var ju toppen.
3 svar · 13,5k läst
lastkaj
lastkaj: Jag har en Morsö, fungerar mycket bra o blir varm o kan snabbt värma hela huset. Dock saknar jag en detalj o det är värmelagring. Min kamin har ingen täljsten eller något annat som lagrar värmen så det blir kallt ganska fort - trots välisolerat hus. Så hade jag köpt en kamin idag hade jag satsat på en som kan lagra värme bättre. Det finns ju allt från kakelungnar, sandkaminer,
12 svar · 11,7k läst
lier
lier: Ja det var bra att veta att det kunde skilja på måtten :o Det bästa med det här forumet, att man blir iaf inte dummare av att sitta och läsa om allt.
7 svar · 3,4k läst
I
Irene_Muren: :)Åh vilka fina bilder det blev. Precis vad jag ville ha (åtminstone till att börja med). Tycker jag sedan att det är superkul att möblera om etc. så kan man ju köpa ett program, men det känns inte aktuellt så här i början. De är ju ganska dyra om det ska vara nå´t att ha...har jag hört...läst ::) Vilket fint hus ni bygger, vi ska bygga med ett av de husleverantörer som ni valde
5 svar · 2,7k läst
G
grossa: hej hej.... har några leverantörer som har ett varsitt runt bord... först www.torkelson.se sen www.kontinentmobel.se å till sist www.bitc.se alla är av ek.... finns i dom flesta möbelbutiker... du har stalands... sen vet jag att Trosa Möbler oxå har... lycka till / Grossa
3 svar · 5,3k läst
·
R
RicoRider: Hehe. Det kommer. Måste fixa lite smådetaljer och knega ihop slanten, men kanske är det på plats till helgen. Bilder kommer nog vad det lider.
3 svar · 3,7k läst
S
Skogsbananen: Kolla dessa: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted2 http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted7 http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted2
3 svar · 3,9k läst
R
RicoRider: Tog emot Schenker idag. Mitt räcke från JK rostfritt levererades. Slet upp grejerna. Jävlar vad snyggt. Vilken finish!!! Har inte monterat än, men jävlar. Ekhandledaren var grymt snygg och det rostfria bara glänste. Fan vad det kommer att bli snyggve. Knappa 15 laxar men grymt snyggt.
11 svar · 16,1k läst
lier
lier: Har själv tittat mycket på ikeas sortiment. Tycker dom har bra lösningar för hall & förvaring. T.ex skoställ sen kan man ta ett smalt skåp med hyllor som förvaring av vantar mössor mm i finns även små tygkorgar att sätta på väggen för vantar, mössor mm. Sittbänkar med lådor under för vantar, mössor mm & hyllor för skor. Om du inte har Ikea katalogen så beställ den.
2 svar · 10,1k läst
·
F
Fixtrix: Det är ett stort och härligt vardagsrum. Varför inte ställa soffan med ryggen mot rummet (med luft bakom), soffbord ev två fåtöljer mitt emot. Brevid öppna spisen kan ni ha en tv och då kan ni både se ut genom fönstren, njuta av den öppna spisen och samtidigt ha ett luftigt och härligt vardagsrum. :D
2 svar · 3,5k läst
·
G
geschwint: Bärigheten är rätt ok om man gör bra förbindning mellan hyllplan och väggfästet. Jag skulle iofs inte lasta den full med böcker, den är för stilren för det. Med 40x40 hyllplan skulle jag ha dubbla väggfästen eller vertikaler som du sa. Det skulle bli mer proportionerligt.
1 svar · 2,0k läst
·
S
sofie_skane: Tack för alla era tips! Det fanns många fina som jag kan tänka mig, återstår och se vilken det blir! ;)
7 svar · 17,7k läst
·
J
jessica: Du kan själv gå in på deras hemsida o kolla om dom närmaste varuhusen har det hemma. Lycka till! :)
3 svar · 2,4k läst
J
jessica: Varför handpenning kan jag undra? Jag har aldrig hört talas om det på möbler från en möbelaffär? Är det en speciell butik eller? Lycka till! :)
11 svar · 6,2k läst
pinebar
pinebar: Hej! Finns en liknande tråd här: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=51650/0#0 :) pinebar
22 svar · 3,9k läst
·
R
RicoRider: Bra med vinställ i hallen när man kommer hem på fredag em. från jobbet och det suger i tarmen. Snygg hall
18 svar · 4,9k läst
·
P
pillan71: [citat] Det finns långa dikter på den sidan. tex http://www.wonderfulgraffiti.com/public_quote.php?where=quote_page&qc_id=35&pg=7 I have perceived that to be with those I like is enough,To stop in the company with the rest at evening is enough, To be surrounded by beautiful, curious, breathing, laughing flesh is enough, To pass among them, or touch any one, Or rest my arm ever so
6 svar · 2,4k läst
P
pillan71: [citat] Hur går det? Tyckte också soffan var jättefin på bilden! Vad menar du med fel brun färg? Synd att den inte finns i svart. Själv har jag sedan jag såg en bild på en vit skinnsoffa från IKEA velat ha en sådan, men så länge man inte kan veta om kulspetspennor eller tuchpennorna hamnar i soffan så känns det osäkert. Vår tygsoffa har unika möster gjorda av vår kreativa son.
12 svar · 5,7k läst
P
pillan71: Det kanske vore bra om du beskrev trappan. Om den är svängd, rak, furu osv. Och vad du har tänkt för förvaring. Pernilla
3 svar · 4,0k läst
wahlström
wahlström: i nummer 9 av PLAZA interiör har dom på sidan 30 en rund grön matta från Permafrost som är gräsgrön och heter John Deer (ja efter traktorerna...) av ull, har ett "hjulspår" i ullen, ser himla cool ut. står inte någon butik man kan köpa den i men den görs av svenska a-carpet och kan måttbeställas, pris ca 620 kr/kvm. så spring och köp tidningen och kolla! eller kolla in:
2 svar · 3,5k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Har jobbat lite med enna typ av spraylim och tyvärr tror jag det blir ortoligt dammigt med tiden... men använder man en yta som går att torka av med tex T-röd lite då och då borde det funka. /FlitigaLisa
7 svar · 18,9k läst
L
laina: Inredningsprylar ja :)
2 svar · 998 läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Vi har liknande skiva i vårt köksbord och vi valde en sort som inte är oljad från fabriken (tex IKEAs skivor är oljade), våra hittade vi på Silvan. Sen lackade vi våra, detta gav en tålig yta som tål vatten och de ser inte lackade ut! Det se istället ut som vi oljat dem. Fördelen är oxå att du slipper underhålla dem med olja till och från. Tyvärr kan jag inte ge dig namnet på
1 svar · 3,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.