pokergirl
pokergirl: Har grymma svårigheter att bestämma matbord. Är just nu inne på ikeas brunsvarta bord, men funkar det ihop med ett kök i valnöt? Möblerna kommer att stå separat och inte inne i själva arbetsköket, men jag vill ju att det ska kännas snyggt. Så, åsikter tack!
0 svar · 2,7k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Jag skulle INTE köpa matta från möbelvärlden. Deras mattor är i syntetfibrer, polyamid. Golvabias mattor är med all säkerhet detsamma. Syntetfibrer är synnerligen obehagligt att sätta fossingarna i och dessutom omöjligt att dammsuga. Det drar åt sig ofantliga mängder damm och smuts, än mindre när det är långa fibrer. Det är sååå långt från Kasthall-kvalitet man kan komma
11 svar · 10,9k läst
W
Wandborg: Själv har jag använt Googles gratis version och ritat om mitt hus och även lämnat in dessa ritninfar till byggnadskontoret utan att att de klagade. Finns en uppsjö av modeller på inredning att hämta via programmet. Enkelt att lära sig. Lycka till! http://sketchup.google.com/
1 svar · 3,0k läst
S
skogshydda: Tack för era svar :-)
6 svar · 3,0k läst
P
pacc: Sök lite på forumet det finns många som tagit bort hela väggar. Frågorna är ju mer om tillstånd, bärande väggar och lite tur med balkar, rör och ledningar som kan gömma sig. http://forum.byggahus.se/teknik/24958-att-ta-hal-i-en-innervaegg.html
2 svar · 1,9k läst
AstaS
AstaS: Trevligt! Tänk vad många det är som har små bloggar om sina hus. Jag har också startat en även om vi inte ens fått vårt hus ännu. Och håller med - skall man ha hyllor i källaren vill man inte kosta på för mycket. Vår jätteIvar står uppe i lägenheten och är målad. Visserligen i ett hobbyrum, men man vill ändå att den skall se lite vettig ut. Används som både lagerutrymme och
7 svar · 8,2k läst
H
Henrik O: Som Gigas nämner här är ju det klassiska tipset att köpa begagnat och klä om. Det kan hjälpa att ha med sig några tygprover när man ger sig in i auktions-/second-handsvängen.
3 svar · 3,9k läst
H
Henrik O: Min erfarenhet som tillverkare av kvalitetsmöbler är att de som köper originalmodellerna i butik (dyrt dyrt dyrt) i princip alltid är väl inlästa på formgivaren i fråga. Det behövs, för möbler i den klassen är som nämnts ovan inte bara möbler utan investeringar, man måste kunna en del för att göra ett köp man trivs med som möbel och som samtidigt är en bra investering. Och ja,
19 svar · 30,6k läst
·
Aji
Aji: Har en liknande sådan här liggandes i allrummet och skulle vilja ha en matchande gångmatta, mått typ 70 x 300 cm. Mattan vi har är inköpt på Mio för några år sedan men verkar inte finnas kvar i deras sortiment över huvud taget. Någon som vet var man bör leta?
0 svar · 2,2k läst
·
I
imported_AnKe: http://www.danskdesign.nu/louis-poulsen-enigma-545-p-1658.html
10 svar · 23,2k läst
·
Peppes_Bodega
Peppes_Bodega: Jag gjorde sängen på frihand.Endast en skiss som ritning.Tyvärr saknar jag rätt verktyg,så resultatet blir därefter. Mina verktyg bestod av vinkelhake,tvingar,skruvdragare,cirkelsåg,sticksåg mm. Skulle behövt en fräs,men känns onödigt att köpa en bara för detta ändamål.
11 svar · 10,5k läst
·
T
tummenmittihanden2: Jaa, det är svårt det här... Speciellt eftersom jag gillar både ek, svart och vitt... Kanske man kan blanda alla tre varianter, om man går "försiktigt" till väga? Jag är nöjd med de rummen som är klara hittills, men datarummet och övrevåningen ger mig verkligen huvudbry!
5 svar · 4,8k läst
·
Kommod
Kommod: Ah det var synd att qubic var så smal.. Season var fakktiskt riktigt snygg men lite väl rå/kall för det ändamål jag tänkt. Letar vidare, tack iaf =) MVH
2 svar · 4,9k läst
Gigas
Gigas: Det finns två huvudtyper av ljusslangar där den ena kallas microlight med en som namnet antyder liten lampa med glödtråd. Denna typen avger ganska mycket värme och bör om möjligt monteras utomhus för kylningen skull. Slingan blir oftast missfärgad efter hand om den blir varm och det har hänt att den kan starta en eldsvåda om den inte monteras rätt. Brinntid är ca.10-20.000 timmar
2 svar · 3,8k läst
Z
ZOE: Dottie tapeten kanske skulle göra sig bra som tapet under glasskivan så kan väggarna ta upp någon av de gråa tonerna som finns i tapeten. Hoppas att vår butik har tapeten så man kan låna hem ett prov. Tack för förslaget, klart intressant!!
3 svar · 10,7k läst
·
it-snubben
it-snubben: Måste och måste... Är rummet på andra sidan väggen uppvärmt? Om rummen på vardera sida om väggen bägge är varma så finns det väl inget behov isolering?
11 svar · 4,1k läst
·
Aji
Aji: Men om man envisas med att vilja ha sensorn integrerad i lampan, vad finns då?
6 svar · 7,5k läst
6
666kalle: [citat] Jaha , där ser man:)
4 svar · 2,7k läst
lastkaj
lastkaj: Smaken är som baken, den blir bredare ju mer åren går. Jag tycker att ni ska hålla er till samma stil, men med vissa skillnader. Det är viktigt att ett hem inte blir för stelt. Om ni väljer samma samma samma så finns det en risk att det blir så.
2 svar · 1,9k läst
S
smil: En kompis gjorde väggen med glasblock, som dessutom blev snyggt iom en speciell belysning. Det var en kul ide, som dock inte var särskilt sekelskiftig iofs...
6 svar · 18,8k läst
·
J
Jofi_2: En lite konstig fråga? Någon som vet vad det är för kuddar de har i soffan (beige med turkosa blommor) i tv programmet sveriges suprer modell?? Vill gärna ha sådana eller liknande!! Mvh Lena
0 svar · 4,0k läst
Anders_S
Anders_S: Midbec har en stor kollektion och carma har en. Anders
5 svar · 9,5k läst
L
lgf02001: Ikea har en serie, Galant, som liknar den du har på bilden. Du kan välja olika ben och olika utformning på bordsskivan. Gå in på Ikeas hemsida och använd sökfunktionen. Skriv Galant, så får du upp olika alternatv. Lena
2 svar · 2,7k läst
·
A
Anna_Robban: http://www.zandvoort.se/
4 svar · 3,2k läst
·
A
anna_jimmy: mitt tips är att ringa fredells o fråga vad lamphållaren heter, säkert någon på varuhuset som såg programmet, du är säkert inte den första som frågar heller... Vet att en del tv-program skicka sina inköpslistor till inköpare i butikerna så att de kan ta hem större lager innan programmen sänds. Annars är alternativet att kontakta tv4, jag mailade svt efter ett avsnitt av
4 svar · 2,8k läst
thomas33
thomas33: Kanske lite inspiration: Svärmor har ett gammalt hus med "kattvindar". De finns luckor likt gamla köksluckor, som bara bygger ut några milimeter utanför väggen som dörrar. På golv och väggar är det som den tidens snickeri föreskrev, masonit fastspikad med tusentals nubb.
1 svar · 4,4k läst
H
husis: Jag köpte en snäckskalslampa på Åhlens för bara någon vecka sedan. Med andra ord finns den fortfarande i deras sortiment så om du inte kan hitta den på ditt närmsta Åhlens borde de kunna ta hem en till dig i alla fall!
5 svar · 12,1k läst
·
S
snabbdisk: Ah, nu fattar jag. Det måste alltså vara en rätt så customizad variant av Sgabello de har på Boomerang, där de både målat och fixat tyget genom att dra det genom hålet i mitten... antar jag? Tack för hjälpen!
5 svar · 2,5k läst
·
pinebar
pinebar: Wallies finns väl som lösa bokstäver också? Annars finns ju Systemtext och motsarande firmor också. De är säkert inte så billiga, men de kan lösa problemet....
4 svar · 4,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.