Inredning
Johan_Andersson: I de festa fall säljs färdiga skenor med 3-5 fasta lampor. Behöver du större möjligheter att själv anpassa antalet lampor, typ, skenans längd etc kan jag rekommendera skensystemet Viking Big som säljs genom www.lampekonsulenten.no och finns att hitta eller beställa i en del svenska lampaffärer. edit direktlänk: http://www.lampekonsulenten.no/htm_prod/Prod_VBHome.htm
Karolina: Tack för vänliga ord. Lampan är köpt på Mio möbler.... Vi försökte hänga den på en höjd så att den skulle ge visst insynsskydd eftersom vi har det stora fönstret bakom. Den vita färgen är 0502Y. Jag vet att det finns de som tycker den är gulaktig men vi är nöjda. Vi har använt den konsekvent på både väggar och snickerier och då blir det bra. Har man däremot obrutet vitt
FlitigaLisa: Även Spira har mattor i samma kvalité som Pappelina. "Bläddra" i deras höst och vår katalog så ser ni lite av dem! http://www.spirainredning.se/ /FlitigaLisa PS Spiras mattor är lite billigare än Pappelinas
Fredrik i Trollhättan: Har just monterat på vårt nya överdrag från Bemz till vår ekeskog Ikea-soffa. Det blev skitbra och Bemzöverdraget har bättre passform än Ikea-orginalet. Rekommenderas
jass: Såna här har vi: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80045212 Tycker de är bra, och bekväma att sitta på.
Peppes_Bodega: Är det någon som har andra tips och idéer på små saker som gör mycket skillnad för rummet? Funderade på att göra en brädvägg en liten bit på väggen (på den första bilden är det på vänster sida om sängen sett från kameran) där man kan ha några krokar att hänga morgonrock på mm.Kanske en klocka i gammal stil? Alla tips är välkomna!
Faidros: [citat] Det beror på hur stor träbiten är, och vilken fuktkvot den har. Det man får ha koll på är väl att virket inte blir överhettat så att det tar skada. Men håller du dig under 100 grader så är det säkert inga problem.
AnnaKanin: hägerhäll - ursäkta att svaret dröjt - hurtsen och bokhyllan kommer från www.parvel.se.
jessica: Varför inte bara sätta två 4 "öglorKrokar" i väggen o sen ställa den på golvet och sätta spännband mellan öglorna. Eller ta en plåthylla längst ner o ha som botten och sen köra med spännband mellan öglorna.Så hade jag nog gjort om jag inte kunnat ha den i taket.
momma: Snart är badrummet färdigkaklat. Då var det dags för inredning. Vad dyrt det är! Tycker om ifös handfat Sign men undrar - måste man köpa deras underskåp till eller funkar ex IKEA som är betydligt billigare - hur blir det måste man såga och greja? Någon som har erfarenheter eller förslag på andra handfat som passar för ikea möbler för badrum eller kök. Rinkabyrör har Vedums
kyticka: Oj då :)... tittade bara på den lilla bilden... därför har jag missat texten...
Marge_III: Vi är förutsägbara till max: ;-) Men trivs utmärkt med kombinationen svartlaserade sjuanstolar, stoooort vitt superellipsbord och Magis Bombo-stolar i vitt.
Mats Bengtsson: [citat] Bra tips, det lärde jag mig tyvärr på fel sätt, det vill säga i den bistra verkligheten :-) Ett bekvämt alternativ till träbit är att Bauhaus har hårda gummiploppar som två och två passar perfekt som mothåll i en Elfa ränna. --- Mats ---
annse71: Har inte Indiska något liknande? Har även funderat på IKEA som har ett vitt genomskinligt, men där kanske man kan fästa på tygblommor, eller tygfjärilar eller helt sonika byta allt tyget mot något annat, då får man ju ställningen i alla fall.
Sandberg: [citat] Nöjer man sig med endast ett eller två träslag så blir det väldigt dyrt när man tröttnar på det för då måste man ju byta allt! Jag har inte alls några problem med att blanda träslag eftersom olika träslag gör sig bäst för olika ändamål! Själv har jag ek till parkett och matsalsbord där jag tycker det gör sig bäst. Teak till soffbord, glanslackat gammalt linneskåp
Dekoren: Hej, jag håller också på att göra walk in closet. Jag tänker ha öppna dörrhål på varsin sida om sängen och ha garderoben bakom sängen. Bakom sängen blir det alltså som en smal hall och sen är det skjutdörrar till sjävla garderobshyllorna. På detta sätt behöver du ej dörrar till själva utrymmet men har dörrar för kläderna som skydd för damm etc. I "hallen" har man sen bra
P-plats: Nu hade jag tur med spegelglasen men totalt la jag max. 3000:-...
ByggPutte: Som P-plats skriver Järnaffär kan också finnas på Bauhaus eller k-rauta med flera affärer. Ska Du sätta alu platt på långsidan eller hörn järn? Skicka gärna bild på resultatet. Mvh Putte
Hejduk..tig: IKEA meddelar i ett nyhetsbrev att just serien Båven endast går att köpa via deras internettjänst ikea.se Det förklarar ju varför lagerstatus på varuhusen envisas med att vara 0.
Cockaby: Den här lampan från Ikea har vi över vår köksö, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70065917, Glimt med 4 lampor. Finns även med 6 lampor. Vi har hängt vår ganska högt upp så att den inte stör varken när man sitter eller står vid köksön. Framförallt har den en trevlig touchdimmer dom gör att man inte behöver leta efter ljusknappen varje gång man ska tända och släcka
AnnaMCJ: Lite att kika på här, kanske..? http://www.fastlab.se/digital-canvas2.php http://www.fotokonst.se/ http://www.allposters.com/
000hello000: Hej Kanske kan denna sida inspirera: http://www.compact-living.com/ Där finns lite bilder också. /Sandra
000hello000: Hej Här är lite info om rengöring av obehandlat trä: Obehandlat trä: Torka med fuktig rengöringsduk. Avlägsna lättare fläckar och smuts med radérgummi eller lätt avslipning med fint slippapper i träets fiberriktning. Tvätta av hela ytan med borste eller rengöringsduk och tvål- eller såplösning. Torka efter med rengöringsduk. Tvållösningen "impregnerar" ytan och gör den med
Hemmakatten: Vill också jättegärna se en bild. :) Vi har funderat på att ha den i vardagsrumsdelen vid soffan. Tycker inte alls att den är så gigantiskt stor. Jättesnygg är den.
hägerhäll: Hur är det med den klassiska Billy? De är väl ca 2 meter höga och så tror jag det finns en överdel att köpa till, den är nog ca 40 cm hög tror jag. Här kan du se mer exakt: Billy /Anette