Vi vill inte ha spånskivor och sånt som tar plats utan mer stål-inredning. HOppas ni förstår vad jag menar.
Har tittat lite på Elfa (tror jag att de heter) men jag tycker att allt ser lite klent ut. Även Ikeas SER klen ut men det kanske den inte är.

Vad har ni för inredning och vilket märke är det ?

Har Elfas stålinredning, hur hållbar som helst och lätt att sätta upp.
Norrl.

Elfa trådbackar+ elfa skenor och konsoller i kombination med egentillverkade hyllplan.

Har också tittat på Elfas och IKEAs system men vill INTE ha stål-inredning. Är det (pris)värt att bygga egna hyllor? IKEA är väl inte så dyrt.. Hur skiljer sig Elfa & IKEA. Ni som har valt det ena eller andra - varför och hur valde ni?
/aino

IKEA bygger väl helt och hållet på garderobsstommar så vill man satsa kan man ju få hela inredningen i fasta hyllor och utdragbara trälådor.

Själv ska jag skärma av tamburen med IKEA's skjutdörrar men vill ha en diskret inredning så att man utan problem kan
dra bort ena sidan och få en förvaringsdel och en öppen del med oförstörda tapeter och en spegel.
Det verkar som om ELFA's hängbalk är det enda som ger en flexibel lösning för mig även om stagen inte är så vackra.
ELFA's svaghet är ju de rangliga backstativen men en rejäl byrå går ju också bra om man inte vill ha lös inredning.

Finns det några andra alternativ? Jag ska ändå bygga en stabil ram till dörrarna och skulle gärna ha en heltäckande hylla så högt upp som det är praktiskt. Jag skulle önska mig en rörkonstruktion där ramen blir stabil och man kunde hänga ner hatthylla och under den klädhängare i krokar på rören ovanför för att få en helt ramfri konstruktion.

/ Patrik

aino skrev:
Har också tittat på Elfas och IKEAs system men vill INTE ha stål-inredning. Är det (pris)värt att bygga egna hyllor? IKEA är väl inte så dyrt.. Hur skiljer sig Elfa & IKEA. Ni som har valt det ena eller andra - varför och hur valde ni?
/aino
Prisvärt att bygga eget vet jag inte, men ska man ha hyllplanen med exakt passform som man själv vill ha det så blir det ju till att såga i dom själv. Jag använder 16mm MDF som målas vit. MDFen figursågas efter tillgängligt utrymme.

Tack för era svar :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.