Inredning
Realmuppen: [citat] Jula har bra hyllor i plåt för det, inte dyra heller.
Vilgot: Köp en vanlig spegel och sätt belysning på vardera sida. Sån med flera lampor på
lastkaj: Jag tror den kostade cirka 600 spänn, men jag vet inte säkert.
Anders_S: Intrade har en kollektion som heter Raffels med bla sammetstapeter och "vanliga" tapeter i. Även i rosa. Anders
annse71: Har du funderat på rymdtema på annat sätt än i gardiner? Jag beställde Wallies idag från www.inreda.com och det finns ju endel sådana!? Tex stooora wallies med alla planeter och andra...?
tummenmittihanden2: De här tycker jag att är snygga. Både att hänga lodrätt och vågrätt. http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a00499&page=9&countrs=96&size=12&method=varu&varu=heminredning
FlitigaLisa: T-röd och kemisk ren bensin tar bort det mesta utan att lämna spår!
morsan: Det bör finnas olika typer av skumgummi till dynor och stoppning hos firmor som gör dynor till båtar! Laksnsväv under yttertyget verkar bra.
Palmis: Tack för tipset, jag ska kolla på trivsam.
Aniska: Tips: Tänk igenom vilka tidningar det kan ha varit och gå till Biblan och kolla. Lycka till Anna
kloka_elin: Kinnasand har; http://www.sandentextiles.se/products/index.asp?iCatID=16&news=allinsubcat De är randiga, inte rutiga, men av bästa kvalisort; häng en tavla på, låt solen gassa i 35 år, ta ner tavlan och du ser inte var den har hängt. Kostar en del, men man kan (kunde åtminstone) köpa sekunda i fabriksförsäljningen i Borås till vettigt pris. Lycka till!! /Elin
impossible: Har tagit till mig skrivna tips och idéer. Utfallet blev enligt bifogad fil där kloka tankar önskas. //Impossible
Skogsbananen: Min farmor bodde i en etta med sina föräldrar tills hon var 19 eller nåt, så det går. Lycka till!
magnusss: Jag har sett att de finns på tradera eller Ebay prova där.
Tor: Kombinera downlights (infällda eller utanpåliggande) med en snygg pendel över matsalsbordet, kanske en pendel över loungedelen och några bra och välplacerade spotlights för att lysa på t.ex. tavlor och annat fint. Sen kan du ju lägg atill nån snygg golvlampa och bordslampa om så känns rätt. Se till att tänk igenom gruppindelningen så att belysningen går att variera och kan skapa
000hello000: Här finns också olika kakeldekorer: http://www.favoritsaker.se/produkter.asp?id=93 http://www.bluebox.se/search.asp?page=1&countrs=12&size=12&method=search&alt=&sokfalt=Kakeldekor&visa=
morsan: Ett googlande gav caselio, ett klick på contact visar adressen TEXDECOR Styrmansgatan 43 114 54 Stockholm Tel : 08 613 40 20 Fax : 08 613 40 25
Snigel: [citat] Nej jag ska inte köpa på nätet, tänkte mest om någon av "kedjorna" har mattor som kan kantas, typ Bauhaus och liknande.
¤ akila ¤: Men hur ser det ut bakom bänken? Jag tänker på alla sladdar, är dom snyggt ihopsnurrade och upphängda på bakstycket? Isf kan ben va snyggt! Annars med ett synligt råttbo där allt damm samlas...
wikmats: Hej, Har surfat och sökt förtvivlat efter tips/länkar om garderobsdörrar efter mina speciella behov utan framgång... Har någon tips om följande? Notera att det måste vara fasta dörrar, enkla eller dubbla, men det går inte med skjutdörrar. 1: En garderob är 70x70cm b/d med mindre dörr. Tänkte bredda öppningen och sätta in en PAX 50x201cm med utdragslådor och komplettera med 20 cm
helenae: Tack så mycket för era svar! Det blir nog en loftsäng till henne! /Helena
Adrian: Suzz: En fråga helt OT: Vad har ni för vardagsrumsgolv? Kanonsnyggt, vill också ha sånt i nya huset! /Adrian
pokergirl: Har kikat på mios serie folke och blev väldigt förtjust i deras runda bord med steninlägg samt stolarna som man kan gunga på, som en minigungstol. Finns denna typ av möbel hos andra leverantörer? Kändes lite kraftigt i pris, dryga 20 000 skulle det gå på.
Jesca_j: Japp, borra hål i kanten och sätt in lysdiod/er, några på jobbet har roat sig med att göra sådana lysande hyllor och musmattor.
Anna_Robban: vet inte vad som hände men så skulle det va: http://uk.maisonsdumonde.com/meubles/?action=level3&ref=NTQ=&label=QnVmZmV0cyBhbmQgSHV0Y2hlcw==
snabbdisk: [citat] Säkert superfint, men är det verkligen så bra ur brandsäkerhetssynpunkt?