B
Björkhaga: Tack för svar! Jag beställde den från Hjertmans, den var ju superbillig!!! Och den var bara 200 mm, vilket jag tycker räcker.
3 svar · 10,1k läst
·
J
Jennisen: Hej! Någon som vet vart man kan få tag i en sådan här: Eller är det lätt att snickra själv?
0 svar · 6,7k läst
·
P-plats
P-plats: Vi har ett från Markslöjd som heter Marita: http://www.markslojd.se/Products/Product2.aspx?ItemId=11168&SectionId=993 Gör sig dock bättre i verkligheten...
3 svar · 15,6k läst
·
F
Flamingo: Kolla den här sidan, här kan du specialbeställa vilka gubbar och gummor du vill! www.holy-wood-mo.se
3 svar · 1,7k läst
M
Miniu: Idag firar jag att jag varit husägare i ett år, och bott i huset i nästan 9 månader! Varje dag är en gåva. Tack för all inspiration! På ett årsdagen bjuder jag på några gobitar från hemmet som blev mitt drömboende.... http://miniu.bloggagratis.se
0 svar · 4,2k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: [citat] Väldigt mycket ben att se upp för när man ska sitta många kring det bordet... annars en smart lösning! /FlitigaLisa
8 svar · 3,6k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: VI har skippat extrasängarna som bara tar plats och skaffat självuppblåsande madrasser. Madrassen är 50 cm hög, 2 meter lång och 1 m bred och man sover jätteskönt på den. I med elkontakten och det tar bara ett par minuter att blåsa upp den. Samma sak när luften skall tömmes, i med elkontakten och all luft sugs ut. Ihoprullad tar den inte större plats än en gammaldags tunn
1 svar · 3,5k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Priset varierar säkert. Vi betalade 13.000 kr (eller var det 13.500kr ?) för att få vårt bord tillverkat. Det är massiv valnöt, 50mm breda stavlimmade delar, mycket snyggt gjort. Massiva ben och vitt fasat underrede. Viktigt i sammanhanget är att vi också beställt vårt kök, badrum, tvättstuga, förvaring av samma snickeri. Så jag tror nog att vi fick ett extra bra pris på matbordet.
9 svar · 15,4k läst
T
tintus: Vi har tänkt bygga ett förvaringsutrymme under trappen, alltså bygga in trappen, som nu är öppen. Dessvärre har vi ett element under trappen. Om vi bygger in blir det då kallras i trappen? Måste vi i så fall flytta elementet och i så fall vart?
0 svar · 2,4k läst
0
000hello000: Jag tror det finns på ellos och jysk också.
4 svar · 2,3k läst
pokergirl
pokergirl: För länge sedan såg jag barstolar med flätade skinnsitsar, skinn i bitar omlott. Dom vill jag ha, men var såg jag dom?
0 svar · 1,6k läst
0
000hello000: Man kan dölja mycket med en snygg växt också. :)
4 svar · 2,6k läst
pitufina
pitufina: Jag föreslår två mindre soffor istället för en stor, det är mycket roligare att sitta så att man ser varandra än att sitta på rad i en hörnsoffa om man är många.
2 svar · 3,1k läst
·
T
trojlee: man tackar:)...där fanns det mkt fint. Det är just sånna jag vill ha altrå lite mindre och enfärgat...inte så plottrigt. Men hade gärna sett att det varit klistermärken istället för schabloner....är lättare att få det snyggt då:D....... / M
10 svar · 4,4k läst
Ruggis
Ruggis: Kan den här funka http://www.byggtjanst.se/byggkatalogen/ItemDetail.aspx?ItemId=213040
1 svar · 8,0k läst
·
AnnaKanin
AnnaKanin: Är det ngn som vet var jag kan hitta ett litet vitt väggskåp, ca 30x30 cm med ett djup på ca 15 cm?
0 svar · 3,9k läst
D
Decahb: hej Vi håller på att totalrenovera ett 70-tals hus, och den gamla trappan i furu skall ut främst pga rivning av vägg, först var vi inne på en spiral trappa, men det blir ju så smalt. Har nu fastnat på centertrappor, ffa från Timberman, http://www.timberman.dk/default.asp?V_lang_id=6&rnd=40 en L-form upp, Finns det någon med erfarenheter av liknande trappor eller rent av Timbermanns
0 svar · 2,8k läst
N
Nusse77: Vi ska väl snart slå till på en ny säng och har kollat in "Hampstead" i skinn på Mio. Riktigt snygg! Finns det någon som har en sådan och som kan säga något postivt/negativt om den? Kvalitet etc?
0 svar · 2,7k läst
T
tank77: Ägnade mig ett tag att köpa whisketunnor från ett bränneri för 100 kr styck. Sedan snyggade jag till dom eller delade på dom till att ha blommor i m.m. Sedan sålde jag vidare dom med en bra förtjänst : )
6 svar · 8,2k läst
I
Irca: Det känns inte som att det ska vara någon risk :-) Vi ska förresten ta bort gipsskivorna i halvväggen och förstärka den invändigt med vinkeljärn i golvet.:D
4 svar · 11,2k läst
·
K
ktm250: Jag har målat väggarna och taket i köket hos min pappa, som röker inomhus, med maxits Airfresh. Får nog återkomma efter helgen med ev. rapport. Jag målade där i början på november och har inte varit där sen dess. Ska dit på julafton och hoppas verkligen att färgen fungerar. Jag har den även på väggarna i mitt eget kök, men märker inte så mycket. Man blir dock "hemmablind" och
3 svar · 6,4k läst
R
Richard A: Tack för tipset, jag hade tänkt mig en något mindre, men denna var cool.
2 svar · 5,6k läst
R
Ronnyh: Jo, nog vill jag hellre ha gips. Men jag hittade ingen sida med gipslister som visade samma sak. Fast nu börjar jag tänka om. Väggarna är riktigt raka i kåken, men taket har sjunkit ner en bit på sina ställen och är inte rakt. Vad tycker ni, kan man kompensera på listerna eller sätta de så att de följer taket? Eller ska man inte ha dem alls? Tanken är även att de ska täcka den
4 svar · 7,5k läst
·
N
neywaz: Jag är också intresserad av att veta var man kan köpa valnötsträ och då vill jag inte ha färdigutskuret och fixat som på bilden från rusta utan jag vill ha den ojämn i kanterna och med trädets konturer kvar. Vill nämligen tillverka ett bord och detta skulle bli bordsskivan. Strunt samma vad det kostar, finns det att få tag i här i sverige eller måste jag ta mig utomlands? =)
4 svar · 4,4k läst
P
paeraerhaer: Om man vill ha vitmålad träpanel i New England-stil på innerväggarna, hur många lager brukar man då använda sig utav, brukar den synliga panelen ligga direkt på reglar och isolering, eller spikas ovanpå ett lager av spont eller gips?
0 svar · 8,2k läst
Dudeish
Dudeish: Ifall man oljar ofta låser väl man in fukten i träet så att det inte torrspricker så lätt när det är som torrast? När jag köpte mitt stavlimmade bord sa affären att ifall man inte oljar in det asap så kommer det att spricka och då gäller inte garantin. Ifall det spricker och man har oljat så gäller det dock. Nu så va första bordet vi fick hem sprucket, fick ett nytt utan tjafs
5 svar · 9,2k läst
T
Tor: Det finns mängder av företag som säljer dena här typen av armaturer. Förutom tidigare nämnda så t.ex. också Bellalite (bellalite.se) Tänk på att välja modell för 12V-ljuskälla (QRB111), inte 230V. QRB111 är väldigt bra ur bländhänsyn.
5 svar · 6,0k läst
·
A
Anna_Robban: jag kan ju tycka att det är snyggt att tex följa en annan linje från tex garderob eller dörrhål men det beror väl på hur hatthyllan ser ut också så att den inte hamnar för högt upp.
3 svar · 5,7k läst
AstaS
AstaS: Jag måste säga att vi har annars alltid imponerats av IKEA när vi har beställt saker. Har alltid kommit när de sagt att det skall komma. Men det är klart ibland skall det väl krångla någonstans där också.
3 svar · 2,6k läst
D
danska: inte den bästa men.... http://www.ikea.com/dk/da/catalog/categories/rooms/hallway/
1 svar · 3,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.