F
Fnashack: MUMS :-D Underbar sida, får jag nog spana igenom imorron :-D härligt med mkt tips o idéer -kan tyvärr itne ta ngn bild, köket är inte byggt än :-( men har ritningar på köket i en tråd som heter synpunkter om vårt kök ... nånting, ska se om jag kan hitta länk till den.
11 svar · 2,1k läst
·
krillek
krillek: Ett alternativ är ju att sätta gångjärn på benen och stag som kan fästas med vingmutter under bordet. Benen kan då fällas vid flytt eller om du vill kunna ställa undan det.
3 svar · 15,5k läst
Caspár
Caspár: Infra är Coop's eget märke. Köpte hösten 2007 deras led-lampor, inkl 28mm borr, och satt ner i vår trapp, jättebra. 4 månader senare slutade den ena att fungera, vilket innebar att man skulle få byta ut hela lampan, inkl armaturen. Fanns inga reservlampor att köpa. I det läget hade vi redan bestämt att bygga om hela verandan helt, vilket innebar att dessa lampor försvann. Är det
6 svar · 3,2k läst
F
Fnashack: Vet inte om inlägget kommer på rätt plats nu Men vi jagar med ljus o lykta efter de som har erfarenhet +/- av dessa larm.... Sökt i forumet men känner mig fortfarande inte torr på fötterna :-S tips, idéer etc... Även OM vi kan hitta någon som reklamerat varor hos protexus/skandinaviska larm som kan berätta lite om bemötande etc vid problem. MVH Anna
0 svar · 3,1k läst
F
Filippaw: Hej Lena Letar du fortfarande efter sjuanstolar i malmöområdet? mvh Filippa
19 svar · 30,5k läst
Caspár
Caspár: Fick en idé när vi letade skohylla och inte hittade någon som passade våra behov, vanliga skor och stövlar. Gick till Ikea och köpte 6 st 'REDD', http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/95674700, som jag byggde in efter behov i 19mm MDF, målade med högglans svart samt lackade. Med 19mm mdf blir det sittbart på dom 2 sidodelarna. Satt även stöd i bakkant av samma storlek.
0 svar · 3,6k läst
·
A
AnnaMCJ: Här kommer arbetsbeskrivningen för babyvaggan! Lycka till!
7 svar · 11,6k läst
·
HM
HM: Tack för svar! Ivar-idén är väldigt nära det jag tänkt mig. Så får det nog bli. Tack för det! :-)
4 svar · 15,6k läst
h-man
h-man: kanon! testar det
3 svar · 3,0k läst
J
JBa: Vi har haft två 80cm fasta resårmadrasser sedan 2004. Funkar helt ok men vi skulle gärna vilja ha ännu fastare. Någon större skillnad under de fyra åren har vi inte märkt.
1 svar · 5,4k läst
H
Hitman: Hej! Är på jakt efter solid/stavlimmad björk i dimensionen ca 90x90 till ett matbord. Ngn som vet vart man kan finna detta? Typ limträpelare. Ha de!
0 svar · 2,8k läst
Hästhagen
Hästhagen: Did you find what you where looking for? Haben Sie sontiges gefunden? M F G
5 svar · 1,2k läst
J
JBa: Hur högt är max? Vi hade ungefär samma problem som dig men vi ville även bygga garderobslösning bredvid. Vi löste det genom att använda IKEAs köksskåp i olika storlekar för att bygga runt om golvvärmefördelaren. Vi använde deras väggskåp, mao 35 cm djupa, och staplade på varandra, byggde ihop i sidled och satte på sockel och täcksidor. För att bygga in själva
3 svar · 13,3k läst
T
tapaza80: Har beställt skenorna - verkar bli MDF. Handfräsning är inte min starka sida, tror oxå att priset rusar iväg. Nu landar jag säkerligen runt 2500:- för allt.
2 svar · 2,9k läst
T
tapaza80: [citat] Det ena motivet hittade jag "färdigt" - det andra konverterade jag från vanligt foto till pop art. finns hyfsat enkla guider hur man gör. Lite olika typer av pop art. Vill man köra pop art tror jag det är bäst att tänka hur många färger man vill köra. Personligen tror jag att man ska köra 3 som mest, 2 är ju tacksamt eftersom det är väldigt enkelt. Hade tänkt köra blå
13 svar · 14,6k läst
·
G
gaia: Hej! Inredning fast ute . Ingen teknisk fråga. Vi har en STOR klinkerbelagd dubbeltrappa ( 2x14 trappsteg) som pryder husets framsida. Klinker lösnar ... tid att renovera. Vill inte ha den enfärgat ( för dominerande?) och funderar på två olika nyanser av grå: mörk och ljusare. Väljer jag fel nu så blir det ett riktigt STORT fel :(. Frågan är vad som är mest lämpligt? Mörka steg och
0 svar · 1,1k läst
C
combato: Hej, Vi håller på att bygga vårat hus och letar efter inspiration på hur man kan placera ute belysning. Vet någon några bra sidor där man kan se bilder på hus med olika belysningar? /T
0 svar · 1,2k läst
it-snubben
it-snubben: Håller med om att det är snyggare om inga kablar syns. Istället för att försöka bygga in rör i väggen så kan ju ett alternativ också vara att regla upp på väggen och på så sätt "bygga ut" väggen bakom tvn. Kanske 2 meter brett eller så. Då går det att dölja kablar i rör som man bygger in samt att montera kortlingar där det behövs. Regla upp med 45x45, på med gips och
5 svar · 18,9k läst
·
7310070025302
7310070025302: Handtaget som följer med behöver man inte använda. Det finns inga förborrade hål i varken dörr eller spegelglas, så handtagets frånvaro är ingenting som märks.
7 svar · 5,3k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Såg en droppformad "häng"-knopp på en IKEA garderob. Knoppen är densamma som finns i deras serie Vinstra. Garderobsinformationen ger att knoppar och handtag säljs separat (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79850470) Men jag kan inte hitta just denna knopp.. vad heter den? Och vad kostar den?
0 svar · 991 läst
super_fia
super_fia: Jag satt precis och gogglade tips och så hamnade jag här. :) Jag är nämligen också ute efter att klä om en lunna fåtölj. Hur kan man göra så gräsliga klädslar till en fåtölj?? Någon som har anlitat någon tapetserare eller som vet vad det kan kosta? Vet inte om jag själv har tålamodet att klä om en fåtölj....
3 svar · 8,5k läst
enasnilla
enasnilla: Roligt med provmöbleringen i trädgården!:) Annars kan man ju måtta utrymmen exempelvis från när man sitter tills man har skjutit ut stolen och rest sig. Då vet man ungefär vad som behövs. Om man känner sig lite trött och inte orkar mäta så kan man köpa http://www.sis.se/DesktopDefault.aspx?tabName=@DocType_1&Doc_ID=57549&PresID=1&Desc=SS%20914222:2006 Där finns väldigt mycket
3 svar · 19,2k läst
enasnilla
enasnilla: Jag tror inte riktigt på gardinstången i detta fallet eftersom väggen är så låg och stången just sticker ut en bit. Tror att det i så fall är bättre att, som du skriver, hänga upp kuddar, dynor i lämplig tjocklek på väggen som man kan luta sig emot. Problemet blir ju där att sängens längd "förkortas" eftersom kuddarna hänger en bit in över sängen. Kanske upplevas som "i
1 svar · 6,1k läst
tallmilan
tallmilan: Vi lyckades hitta en på lampaffären som finns på köpcentret "draget" i Uppsala. Men vi fick kolla på flera stycken för att se vilken som hade ett jämnt och "snyggt" sken. Dock var det flera år sedan och har inte sett den sedan dess ... Sen finns det en lampaffär i Borrby i Skåne, där finns det garanterat bara riktiga och gedigna (renoverade) - drivs av något så unikt som en
9 svar · 12,6k läst
M
Malinåhenrik: Vi har en takkupa på övervåningen. I kupan finns två fönster och en balkongdörr på rad. Fönstren är ca 85 ca breda. Mellanrummet mellan fönstren är uppskattningsvis nån decimeter. Det ena fönstret är placerat ovanför trappan upp till övervåningen. Nu undrar jag om nån har några kul och bra tips, eller varför inte bilder, på snygga gardinlösningar till detta fönster- och
0 svar · 1,8k läst
7310070025302
7310070025302: Witre.se har ett begränsat utbud... Återförsäljarna ligger onekligen glest i Västerbotten: http://www.elfa.com/templates/DealerLocator.aspx?id=126 "UMEÅ" – ger alla ÅF i Västerbotten (i Vilhelmina och vid kusten) "LULEÅ" – ger alla ÅF i Norrbotten (ex. Arvidsjaur) "SUNDSVALL" – ger alla ÅF i Västernorrlands och Jämtlands län (ex. Strömsund) Det enda jag kan komma
1 svar · 1,8k läst
F
Fnashack: sök anars på blocket på bambu* så ska du få upp en del :-) Hittade det när vi söker efter bambugolv lite sådär på köpet
3 svar · 19,7k läst
T
TMC: ...att även om man kan bygga en stomme "stående" för att inte råka ut för att inte kunna resa den ifall den är byggd liggande på golvet så kan man göra samma tavla som inredaren på Ikea råkade göra när hon hjälpte oss med en komplett uppdatering av vår entréhall: Vi har bara ca 40 mm högre takhöjd än deras stomme så hon sa att vi måste bygga stommen stående. Käckt, inga
12 svar · 49,5k läst
·
L
lillalillajag: Tja material hittar du nog enklast på brädgården.. efter det är det väl bara att sätta igång o skissa..Åk runt o titta på lite hyllor o ställ som du tycker om och se hur dom är gjorda,sen är det bara att kopiera:-D Tar säkert lite tid men om man vill så går det!Vi har själva byggt en jättemöbel i hallen med förvaring och belysning just för att jag inte hittade nåt vettigt att
1 svar · 8,9k läst
Helene66
Helene66: www.room328.se är gratis och ok!
3 svar · 46,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.