Jag vill gärna ha en väggmålning i vardagsrummet men kan inte måla själv, kan jag få hjälp med det någonstans utan att det kostar massor? Vill ju ha något som bryter av och tycker det är lite trist med en fondvägg.
Åh tack för den länken.....
Blev sittandes en bra stund för att kika igenom hela tråden och det innebar dessutom att jag helt enkelt bara är "tvungen" att göra en väggmålning själv trots att jag har massor av andra projekt på gång redan.
Skämtar bara
Det var en jättebra tråd och i alla fall jag blev himla inspirerad!!!
Bara att sätta igång och leta motiv och greppa penseln.
Tackar!
Blev sittandes en bra stund för att kika igenom hela tråden och det innebar dessutom att jag helt enkelt bara är "tvungen" att göra en väggmålning själv trots att jag har massor av andra projekt på gång redan.
Skämtar bara
Bara att sätta igång och leta motiv och greppa penseln.
Tackar!
Jag gillar http://www.schablononline.se väldigt mycket, dom har fina grejjer. Gillar speciellt denna http://www.schablononline.se/product_info.php?cPath=34_37&products_id=477 
Ja den tråden på minhembio.com var inte dum, många bra länkar och tips fanns det där. Kan ju alltid måla själv först med projektor till hjälp och blir det inte bra så får det väl bli såna väggstickers istället. Tack allihop för tipsen, något ska det nog kunna bli iaf =)
Mitt bidrag i den tråden var den från monsters Inc, men det var nog en tabbe att försöka sätta de färger jag ville ha på väggen på bilden, den syns knappt.
Fast tråden är farlig, iallafall för mig för jag sticker nästan iväg och köper färg bara jag bläddrar igenom den.
Fast tråden är farlig, iallafall för mig för jag sticker nästan iväg och köper färg bara jag bläddrar igenom den.
Overhead är ganska tacksamt och går snabbt.
"Popart" kan bli snyggt i rätt rum. Bifogar bild från mitt datarum.
Lite inne på "Dexter" - svartansikte med lite pionrätt "blodstänk" vid sidan av.
Kanske inte helt rätt i barnens rum...
Bamse i popart?
"Popart" kan bli snyggt i rätt rum. Bifogar bild från mitt datarum.
Lite inne på "Dexter" - svartansikte med lite pionrätt "blodstänk" vid sidan av.
Kanske inte helt rätt i barnens rum...
Bamse i popart?
Hakar på den här tråden igen.
Har hittills gjort väggmålningarna på frihand men ska ge mig på ett motiv då jag verkligen skulle behöva hjälp av en projektor av något slag. Tyvärr ingen chans att låna hos någon skola/företag och har förtvivlat sökt firma som hyr ut sådana. Känns lite tråkigt att köpa en för ett par tusenlappar för någon timmes arbete.
Någon här som kan ge mig förslag på uthyrare, som inte bara verkar i stockholm eller ännu hellre om det kan finnas någon aningen billigare variant som kan kopplas till dator?
Mycket tacksam för idéer!
Har hittills gjort väggmålningarna på frihand men ska ge mig på ett motiv då jag verkligen skulle behöva hjälp av en projektor av något slag. Tyvärr ingen chans att låna hos någon skola/företag och har förtvivlat sökt firma som hyr ut sådana. Känns lite tråkigt att köpa en för ett par tusenlappar för någon timmes arbete.
Någon här som kan ge mig förslag på uthyrare, som inte bara verkar i stockholm eller ännu hellre om det kan finnas någon aningen billigare variant som kan kopplas till dator?
Mycket tacksam för idéer!
tapaza80; Hur fick du det svartvitt? Svart och vit färg såklart, men jag undrar om du hittade motiven färdiga att måla, eller om du målade på frihand när det gäller kulörerna?
Aaah. Så borde det ju vara.
Det ena motivet hittade jag "färdigt" - det andra konverterade jag från vanligt foto till pop art.5.2 racing skrev:
finns hyfsat enkla guider hur man gör. Lite olika typer av pop art.
Vill man köra pop art tror jag det är bäst att tänka hur många färger man vill köra. Personligen tror jag att man ska köra 3 som mest, 2 är ju tacksamt eftersom det är väldigt enkelt. Hade tänkt köra blå resp röd bakgrund men det är ganska effektfullt med få färger oxå.
Bifogar länkar till hur man konverterar foton till pop art i Photoshop.
http://photoshoptutorials.ws/photoshop-tutorials/photo-effects/pop-art.html
http://www.melissaclifton.com/tutorial-popart.html
http://www.youtube.com/watch?v=bcZjfc6Qxb0
http://www.webdesignskolan.se/photoshop/popart/popart.html
Klicka här för att svara
