Inredning
Helene66: Säng med utdragslåda, extrasäng finns på Ikea. Odda säng 899: Undersäng 599:- Mitt golvtips är Bambu, på Yasuragi har de satt det tom. på väggarna, som du kanske sett själv. Lycka till!
EmMi: Behöver skjutdörrbeslag för en glasdörr, ca 1500mm bred, men skenan måste vara 3600mm lång. Helst en anordning med enbart glidskena i taket och inte på golvet. Någon som vet vart det finns att köpa?
enasnilla: ...eller en avdankad sjöman:) (I en så här gammal tråd kan man väl få säga så?)
Apprentice: Gör ett "rum under trappan, där för säkert både byrå, skoställ, väggkrokar och spegel plats. Själva har fastnat för IKEA PAX Birkeland. Ca 2000:- för 1m allförvaring, men det är ju en garderob.
Apprentice: Jag letar efter en diskret vägghängd hylla eller konsoller att ställa digitalboxen på. Eftersom den kommer sitta högt skulle det säkert kunna funka med varianten vinklad plåtskohylla modell mindre. Hur har ni andra gjort?
Grantoppen: Hej allihop, Jag har allvarliga problem med ett väldigt öppet allrum på övervåningen som jag inte riktigt vet hur jag ska tackla. Har bifogat en bild på Kunghus pl. 2 eftersom det är mycket snarlik vår planlösning och hustyp. Överplan är jätteljus, öppen och fin, men står man i köket på nedervåningen så hör man vartenda ljud från tv:n i allrummet (pl 2) vilket är mycket
minigris: Kika gärna in på t ex http://www.kirsch.se/se/ där har de lite olika tips vad gäller stänger & fästen.
Stenback: Designern heter Roberto Foschia och utanför Sverige säljs stolen under namnet "Slim".
snysop: [citat] Trappräcke borta? Det är bara för att trappen leder till en oinredd vind. :D Trappräcket ligger där uppe i sin förpackning.
sabrinessa: Har precis blivit klar med en tillbyggnad på huset där det skall bli ett rum för avkoppling och njutning. Men från det befintliga huset och ner till tillbyggnaden krävs minst 2 trappsteg. Är det någon som har kommit på någon spännande lösning utom de traditionella trappstegen ner? Skulle vilja ha en "smäcker" konstruktion.:)
nsvensson: Hej Har du hittat din silverknapp? Annars har jag en du kan få köpa.
joffe: söker med ljus o lykta ett badrumsskåp som såldes under en tid på DesignTorget. men som nu verkar vara svårt att få tag på. ska renovera badrumet o vill ha ett... nån som vet nått? vad som helst är av intresse!. jag betalar bra. mvh joffe
aleica: Den här rymmer inte så mycket ved, men jag tror den skulle vara ganska snygg som vedhållare. Kanske för inspiration, om inte annat!? :) [bild]
hugoh: Vi bygger nyckelfardigt arkitektritat 1½ plan hus på distans. Nu verkar det (enligt foton) som om snickarna tänker sätta upp takpanelen i övervåningen där det är snedtak upp till nock stående. Vi har inte specifierat något angående detta men förutsatte att det skulle bli liggande. Är det någon som sett något liknande? Finns det bilder? Johan
Dzollero: Tänk på att en sån tjock mdf kommer bli aptung. Då e det nog bättre att tillverka en ram och klä den.
666kalle: Vi köpte vår tripod-lampa på Bolagret i Malmö för under 600kr. Kommer inte ihåg priset exakt. Bild på den: http://inspirationsdesign.blogg.se/2008/august/farskinnsfuskis.html#comment (bläddra ner lite så ser ni den) http://inspirationsdesign.blogg.se/2008/july/matt-test.html#comment (lite mera bilder på den)
Alpha: Så här kommer det att bli oavsett vad man får eller icke efter mycket planering samt så smidigt som möjligt.. :) Tänkte faktist först riva vägg mellan där gamla wc:n var samt nya badrummet men eftersom den längan är bärande samt att takhöjden är låg i "lillrummet" så skippades den tanken bort. Bifogar hela nedre planet så att man kan se helheten..:)
anflyg: Hejsan, Jag tänkte köpa en Wonderland kontinental säng, men har svårt att välja bäddmadrass. Det finns en Welun (Wonderlands kallskum) och en latex madrass att välja på. Förra gången jag köpte säng var det latex som gällde och det kanske fortfarande är så, MEN Welunmadrassen gör sängen mjukare och jag får nytta av Wonderlands fantastiska hantering av att axlarna sjunker ner
v-g: Man kan även gå till närmsta reklambyrå eller tryckeri de brukar kunna skära ut i vinyl så kan man bara klistra direkt på väggen vips så slipper man måla ;)
halloy: Hej! Jag har blivit kär i en taklampa och jag vill så gärna ha en. Problemet är bara att jag inte vet var man kan köpa den, vad den heter, vilken tillverkare det är eller hur mycket den kostar. Finns det någon inredningsexpert som kan hjälpa mig?
it-snubben: Hempularen: Det var just det jag hade i åtanke när jag valde att bygga dörrar framför mätaren. Så det i vårt fall så skulle inte det vara ett problem iallafall. Eftersom det är två st 40 cm dörrar så blir öppningen drygt 75 cm bred och vattenmätaren är centrerad bakom. Gott om plats således att komma åt både inkommande och utgående rör, kranar och mätare.
kyticka: Är 35 cm för högt? Min flickan har säng under snedtaket utan problem.
Ilma: Hej! Tack för ditt svar, men jag har insett att jag får krypa till korset och beställa el. Fattig och nyföretagare! Är det någon som känner igen sig? MVH Ilma
hempularen: Om man ser på er planlösning så skulle jag absolut behålla klinkers (elelr byta mot en snyggare variant, kanske granit eller marmor) i tamburdelen. Trägolv slits oerhört fort i en tambur. P åden övriga delen med klinkers tycker jag att det bästa blir att ta bort den fula klinkersen och byt ut den. Antingen mot ett trägolv likt det ni har (måste gå att hitta), eller mot snyggare