Är det bara jag som iriterar mig på alla dessa ombyggnads och design program där dom sätter upp TV:n på väggen och sedan sätter soffan så att man måste vrida på huvudet 90 grader för att kunna titta på bilden, undrar hur dom installerar ett hemmabiosystem i det rummet ?

Ett hemmabiosystem hör inte hemma när de "stage'ar" ett rum helt enkelt...
Vackert före praktiskt.

Notera även den 500 kuddarna som man skall ha i soffan. Vem får plats att sitta där?
"Det blir sååå myyyysigt att gotta sig med alla kuddar i soffan" Yeah, right!

Dessutom placeras TVn av någon outgrundlig anledning som en tavla, ungefär mitt på väggen i höjdled.... Jag vet dock att Mattias i RoomService inte gillar att placera TVn högt så där brukar de hamna i någorlunda rätt höjd.

Samtidigt är det lite trist att folk mer och mer möblerar utifrån TV:n i sina vardagsrum. Alltså soffa och fåtöljer riktade mot väggen där TV:n sitter i stället för mittemot varandra. Hade det själv så förut och märkte att TV:n alltid sattes på förr eller senare när man hade gäster eftersom alla ändå satt och tittade åt det hållet. Kändes inte så socialt... Nu står TV:n i 90 grader i förhållande till soffa och fåtöljer och det pratas mer och TV-tittas mindre när vi har gäster och när vi inte har det ligger man superskönt i soffan och slötittar på dumburken. Men har man ett hemmabiorum är det förstås en helt annan sak, då är förstås TV:n i centrum.

När vi ritade vårt hus valde vi att ha ett vardagsrum/TV-rum på övervåningen och en salong på nedervåningen. För att inte falla för trycket har vi inte ens TV/TELE/DATA uttag i salongen. Däremot har vi installerat högtalare i taket för att kunna komplettera med bakgrundsljud när man sitter där och myser.

Robert_Maria skrev:
När vi ritade vårt hus valde vi att ha ett vardagsrum/TV-rum på övervåningen och en salong på nedervåningen. För att inte falla för trycket har vi inte ens TV/TELE/DATA uttag i salongen. Däremot har vi installerat högtalare i taket för att kunna komplettera med bakgrundsljud när man sitter där och myser.
Håller helt med, har man plats så tycker jag ett "gammaldags" TV rum är att föredra framför TVn i vardagsrummet. Ofta kan man dessutom ha betydligt mindre rum för det ändamålet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.