Hejsan,

jag letar efter någon sorts väggtegel/sten i mörkgrå/svart nyans som inte kostar skjortan, för inomhus bruk. Har letat igenom vissa likartade länkar i forumet men inte hittat något bra resultat. Någon som kan ge tips av var man kan hitta sådant på nätet med bra bilder till?

Om inte så bor jag i Östergötland och tar gärna emot tips om affärer i närheten av Norrköping Linköping som kan tänkas sälja sådant..

Ska dom se ut som tegelstenar eller som granit?

Konradssons kakel har snygga granitstenar men dom ligger på ca 800kr/kvm

Bauhaus har också granitliknande stenar i strl ca 35x200mm för ca 175kr/kvm

Det behöver inte nödvändigtvis se ut som tegel, men helst! En stegaktig, lite ruggig yta är att föredra vad det ens finns för alternativ. Det ska se lite rustikt ut är tanken.

Tittade på bauhaus som hade några bra stenar men det närmaste i färgväg var ljusare grå och beige.. vill helst ha åt det mörkare hållet.

Konradssons har, vi satte detta bakom kaminen, kanonsnyggt. Ser ut som tjocka liggande skifferplattor som bildar en mur. Fogas inte och sätts med kakelfix. Finns i kartonger om ca 0,8 kvm. Finns i mörkare och ljusare. Rekomenderas. Pris ca 600kr/kvm.

Ok, dom ser onekligen snygga ut. Får ta mig en titt på dom i verkligheten och se vad ögat då säger. =) Tack för hjälpen.

Finns tips för billigare alternativ så uppskattas även det. 600 är nog precis på gränsen. Det är en lägenhet som jag nog inte kommer bo i jättelänge så vill inte få upp kostnaden för mycket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.