Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Träslaget vet jag inget om men du borde få till en utseendemässigt likvärdig lösning genom att använda parkettgolv av något slag, då har du oxå en uppsjö av märken och träslag att välja på.
Parkett i taket är en gammal klassiker......Inte dumt...som sagt ....själv har jag furu i HELA JÄVLA KÅKEN....ser ut som en hyrd stuga i en jävla fjällby....Jag bor faktiskt 3m från vattnet i stockholms skitiga skärgård.....Kan man inte få bort det på nått sätt?
Fan va härligt att ha parkett i taket....Jag menar på riktigt....varför göra som alla andra.. Jag beundrar din tanke och är avundsjuk på dig....och din fru....
Jag tror jag är i Åre varje morgon....hatar furu....ingen snö....funderar på att hänga upp segelduk istället...
Fan va härligt att ha parkett i taket....Jag menar på riktigt....varför göra som alla andra.. Jag beundrar din tanke och är avundsjuk på dig....och din fru....
Jag tror jag är i Åre varje morgon....hatar furu....ingen snö....funderar på att hänga upp segelduk istället...
kjellman skrev:
Haha, hört talas om målarfärg?? Fattar inte varför du hetsar upp dig, ta tag i problemet istället! ( numera vita tak här hemma hos oss )
Gällande trådskaparens fråga:
Jag tycker det ser ut som ngn värmebehandlad bastupanel.
Jag fick pris från brädgård på fanerad plywood tror jag det var. 4 mm tjock och "fullstora" byggskivor med valnötsfaner. Ska sätta på vägg, det känns kanske lite "svajigt" att sätta itak, man vill ju inte få häng på grejjerna.
Parkett i tak blir säkert fint, men parkett är bra tungt! Skulle spontant rekommendera laminat (tunnare lättare) men det blir ju aldrig riktigt lika fint.
Parkett i tak blir säkert fint, men parkett är bra tungt! Skulle spontant rekommendera laminat (tunnare lättare) men det blir ju aldrig riktigt lika fint.
Klicka här för att svara