Hej
Jag behöver hjälp med att hitta en lämplig produkt. Vill täcka översta kanten på en liggande mdf-skiva.
På förskolan där min son går har det monterats en låg skiljevägg med hjälp av en liggande mdf-skiva. Ca 240cm lång, 120 hög. Ena kortsidan är fäst i vägg. Andra sidan är fäst i en stående regel från golv till tak. Mellan regel och vägg sitter/ligger en liggande mdf-skiva.
Den är tänkt som sporadisk skiljevägg för de två-åringar som härjar i lokalen.

På ena sidan står det bokhyllor, ca 1 dm syns av skivan ovanför översta hyllplanet från detta håll. På andra sidan är det ännu ej några möbler utan den är bara målad.
I ett försök att göra en roligare finish så undrar jag vad jag ska sätta som list/profil på kanten på mdf-skivan?
Ser lite naket ut idag med bara den målade mdfskivan. Vad har ni för ideer, eller ska jag bara låta det vara?
Min ide var att söka någon form av U-profil som man kan föra över den 240 cm långa kanten. Vad finns det som jag kan använda?
Mats

Hej!

Om du vill så kan du använda dig av 2 st identiska delningsprofiler till panel... limma dem mot varandra så har du din U-profil.

Annars är det bara att leka;)
2 st planhyvlade med distanskloss!

Hålkärlslist från vardera hållet med en överliggare!

"byggare"

Tack för responsen.

2 planhyvlade med distans känns som en bra början.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.