Jag har nyligen införskaffat en mörk skinngrupp och vill hindra denna från att blekas av vårsolen. För att slippa vara tvungen att dra upp och ner markisen jämt och ständigt har jag hängt upp några väldigt tunna gardiner för fönstrena. Dom gör att jag fortfarande har möjlighet att se vår fina utsikt, men jag är ändå orolig att detta kanske inte hjälper och hoppas att nån annan vet hur det ligger till. Undrar även om det kan spela någon roll vilket material gardinerna är gjorda av för dom jag har är nåt fejkmaterial.

Oj...Englandsvarning där:-) Vita insynsgardiner överallt i det landet...
Du har inte funderat på att ordna en fönsterfilm istället med UV-skydd? Ger antagligen bättre skydd, du får behagligt ljust och fortsatt utsikt...och det ser inte ut som att det bor en eremit i huset:-)

Fönsterfilm är en bra idé, men jag gissar att sånt kostar en hygglig slant och jag antar att nån nyans mörkare måste fönstrena bli vilket inte är så bra vintertid när man bor i norr.

Lustigt med din Englandsvarning ang. insynsgardiner då hela möblemanget ska gå i Englandsstil med chesterfield-soffor, mörka bokhyllor och djupröda väggar. :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.