kristinek skrev:
Accesspunkt? Vore fint om någon kunde förklara!?

*Oteknisk*
En trådlös accesspunkt fungerar ungefär som en "trådlös skarvsladd".
Kör på woods förslag, det är den enkla vägen.

Redigerat av moderator:
En liten heads up: Denna användare "kristinek" kommer ifrån PR-byrån The Viral Company (theviralcompany.com) och postar på uppdrag av just Samsung.

Vi har undersökt uppgifterna som "felmeddelande" skriver. Det stämmer Samsung försöker via reklambyrån Theviral company marknadsföra sin produkt här på forumet.

Den teknik de gör reklam för skrivs som ni ser ned av andra användare med erfarenhet av tekniken. Det är bara den falska användaren KristineK som först i försiktiga ordalag skapar uppmärksamhet, sedan när tekniken skrivs ned har hon (som för övrigt är en man) köpt apparaten och tycker att den fungerar bra.

Uppenbarligen är apparaten rent skräp efterssom man behöver ta till så oseriösa marknadsföringsmetoder.

Vi tackar användaren "felmeddelande" för att du uppmärksammade oss på detta.

hahaha... Undrar hur bra marknadsföring det är när nästan alla klankar ned på tekniken och ber "henne" köpa en cykel istället...

Den "reklamen" motverkade definitivt sitt syfte.
Halvt otrevlig attityd också.

Vi har all anledning att tro att det är Samsungs mediabyrå The Viral Company som ligger bakom denna tråd. Ett mycket fult sätt att göra smygreklam som tyvärr blir vanligare och vanligare.

Tråden innehöll initialt en infogad smiley som fungerade som en tracker där The Viral Company kunde avläsa hur många som läst inlägget. Trackern och länkarna till Samsungs kampanjsajt har tagits bort.

Nån som vill köpa en Samsung mobil och ett par skärmar?? Jag vill inte se dem längre..:@:@:@

ClasseClas
Otroligt.... men sant

/H

Är det så att detta först blev en viral kampanj med felmeddelande och det hade gått obemärkt förbi om inte det uppdagats???

Bojkotta samsung så slår det fel ut i vilket fall som helst ;)

/Jon

Samsung håller sig med en person ansvarig för etik, men varken denne eller deras marknadschef verkar vilja svara på ett det email som jag skickade dem i veckan..

jonkanon skrev:
Bojkotta samsung så slår det fel ut i vilket fall som helst ;)

/Jon
Jepp, jag slår inte sönder spargrisen innan jag har råd med Panasonics 50" i V10-serien - riktigt grymma apparater. Kommer sitta som en keps på min TV-vägg.

OK, inget från Samsung om det absolut inte kan undvikas i framtiden alltså.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.