Hej,

Är det någon i forumet som byggt ett Eksjöhus Norrhaga. Det hade varit intressant att höra om erfarenheter, ändringar, priser osv....
 
Vi ska bygga ett Norrhaga i mars nästa år med vissa ändringar. Tvättstugan gjorde vi till badrum, arbetsrummet tog vi bort och gjorde tvättstugan där istället samanhängande med ett garage, lilla wc satte vi där badrummet igentligen ska vara och så tog vi bort väggen mellan lilla wc och klädkammaren och gjorde det till en enda stor klädkammare istället. Låter lite rörigt med vi tycker det blir bra. Vi kommer dock inte att bygga det av Eksjöhus utan av Örementhus(betonghus såklart ;D ) Priset från Eksjöhus blev UTAN tomt, utan garage, med träfasad och endast standargrejor(inga tillval eller nåt) blev 1.850 000 kr nyckelfärdigt. Vi kommer bygga det för 2,1 MED tomt och alla våra tillval så som putsad fasad, garage/förråd, bubbelbad, panel innertak, vitvaror i alu tec (typ som rostfritt fast det blir inga fingeravtryck) garageport med fjärrkontroll mm. Dock kommer vi att göra en del själv som tex lägga golven, putsa huset, kakla badrummen och köket.
 
Vi är inne på att bygga Norrhaga med ungefär samma ändringar, t.ex. integrerat garage, flytta tvättstugan etc. Vi har dock inte bestämt om Eksjöhus eller Örementhus ska bygga. Eksjöhus verkar nästan bli dyrare!!!! Trots att Örementhus bygger i lättbetong och verkar ha en högre standardnivå. Stämmer det med era erfarenheter?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.