1 466 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Avdrag från slutnotan
>
Och hjälper inte det, så får man göra som jag:
gå till en advokat... men det blir dyrt, trots rättshjälpen, så det är en verklig nödlösning!
Besiktningsmannen brukar kunna göra en "åtgärds/avdragsberäkning" på varje fel!
Helena med...
Sverige Stugan
Och hjälper inte det, så får man göra som jag:
gå till en advokat... men det blir dyrt, trots rättshjälpen, så det är en verklig nödlösning!
Besiktningsmannen brukar kunna göra en "åtgärds/avdragsberäkning" på varje fel!
Helena med...
Sverige Stugan
Det svår är ju avdragen som baserar sig mer på tyckande, text kolvknarr på en enskild punkt - på c:a 130 m2 golv har snickaren lyckats med det på c:a 0,5m2 - i köket mellan diskbänk och kyl av alla ställen (det är ju en golvsnutt som passeras rätt så ofta).
Trappen är antagligen bristfälligt monterad då alla stegen knarrar mitt på i framkant.
Dvs att åtgärda dessa två överstiger vida den summa som ligger i det sista lyftet. Frågan som man får ställa sig är om det är värt en rättslig process för en knarrande trapp...
/PeL
Trappen är antagligen bristfälligt monterad då alla stegen knarrar mitt på i framkant.
Dvs att åtgärda dessa två överstiger vida den summa som ligger i det sista lyftet. Frågan som man får ställa sig är om det är värt en rättslig process för en knarrande trapp...
/PeL
Även om det enligt min åsikt är ett fel och inte enbart ett tyckande, så är det troligen inte värt att gå rättsligt till väga. Men jag tror att man kan/ska vända sig till Allm Reklamationsnämnden om detta.
Tror att det finns en del att läsa om hur man går till väga i några artiklar på andra delar av Byggahus-portalen. Kolla det och kanske tidigare strängar
Helena....
Sverige Stugan
Där elementleverantören och hans montörer gjort fel. Typ bortglömd fönsteröppning. Sned vägg, felmonterad pelare har snickarna specat dessa timmar separat och så har vi dragit av det. Sådant som snickarna gjort fel, typ fel-lagd panel som måste göras om har vi diskuterat fram kreditering med dem.
Klicka här för att svara