fia_mstd
fia_mstd: Någon som beställt och byggt deras garage? Kanske till och med deras dubbelgarade med loft? Berätta gärna! Eller om ni byggt liknande av annan leverantör och har erfarenheter!
0 svar · 1,3k läst
M
millface: Det samma här! Men vi har byggt med dom nu och håller helt med fecamp: elektrikern ger vi inte mycket för!
1 svar · 1,7k läst
R
Roffe: Det är ju inget som hindrar en från att vara med och vara delaktig även i en totalentreprenad. Jag var välldigt delaktig i hela mitt bygge som jag byggde på totalentreprenad. Detta för att jag är intresserad och ville vara med. Huset hade varit i goda händer även om jag inte var med men nu ville jag ju det och det är ju ingen nackdel. I mitt fall så tog jag referenser på vad "mina"
10 svar · 6,1k läst
D
David: Mycket sprängning? Har du möjlighet får du gärna lägga upp en bild av huset på tomten. Nyfiken, då vi behöver spränga en del... mvh David
4 svar · 1,8k läst
S
Stoffe_byggare: hej, Har någon erfaranheter av bygge alternativt kontakter med JB Villan i Falköping? Mvh Stoffe
0 svar · 3,9k läst
P
paab: Vad det kostar beror väldigt mycket på hur mycket man väljer att göra själv.... 200 000 är nog en bra summa att räkna med... men då får man nog räkna med att göra lite själv. F.ö så kostade min övervåning ca 80 000 ;D fast då ingick det: mycket svett, några blå naglar och en hel del svordommar ;D ;D men kul......... det var det!!
2 svar · 3,9k läst
I
IFK: Vi talade också om extra skivor i väggarna, främst för ljudisolering. Då gällde det dock endast innerväggar, kanske ska man även tänka på ytterväggarna. Sen kanske vi också skulle skaffa en kamin, om inte annat så kan man ju elda upp de delar av inredningen man inte tycker om... CC: Vad ingår i en "rejäl uppgradering"? Var det så mycket som var dåligt med standarden?
10 svar · 2,9k läst
M
M@ZE: Räkna med att det kostar 2,5milj ungefär nyckelfärdig.
6 svar · 2,6k läst
A
anzku: Om man vill hålla själv i hammaren,spara pengar och ha en bastu inritad från första början,ska du nog fundera på finska hus :)... Det finns dom som har byggt med Kastelli,Jukka-Talot,Teematalot och Lappli,tror de flesta verkar vara nöjda... ::) Ingen har nog byggt med Kannustalot,vad har dom för priser ? :o
1 svar · 2,8k läst
fia_mstd
fia_mstd: Kolla in denna tråd http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Juridik;action=display;num=1077889367
8 svar · 3,6k läst
fia_mstd
fia_mstd: [citat] Ja de skall bygga hos "oss" i Mariestad, skall bli väldigt spännande att se! :)
2 svar · 4,1k läst
kalleanka70
kalleanka70: Nej tyvärr men alla deras hus är från andra leverantörers sidor....typ www.jamera.fi
2 svar · 1,5k läst
K
King: Vi tyckte 2:an var mer prisvärd då huset är större för ungefär samma pris. Invändig trappa ingick ej i vårt pris men takkupa gör det samt det normala garaget (4,2 m brett). Dessutom har vi målningförberett vilket medför att vi tapetserar och målar själva (ej groventre + bad). För det drog Myresjöhus av ca 55 kkr och vi räknar på att våra materialkostnader uppgår till ca 25 kkr.
6 svar · 4,4k läst
L
Lotten76: JA DET LÄT KANSKE SOM KONSTIGA FRÅGOR, MEN DET ÄR INTE SÅ ATT JAG ÄR TVEKSAM ÖVER OM JAG VILL HA HUSET ELLER OM DET ÄR EN DÅLIG PLANLÖSNING, UTAN MER FÖR ATT HÖRA OM DET FINNS ANDRA SOM BYGGT DET HÄR HUSET OCH VAD DE TYCKER OM DET!
2 svar · 698 läst
F
fredstu: Kjell-Åke är en hyvens gubbe,bygger bra hus till väldigt låga priser... Vart skall ni bygga??
1 svar · 1,8k läst
fia_mstd
fia_mstd: [citat] Vi får en offert på alla tillval samt tillbyggnad och carport i morgon, skall bli spännande! Vi får väl ta oss till Göteborg helt enkelt... Måste ju bara sälja vårt eget hus först! :-/
6 svar · 1,5k läst
M
M@ZE: fecamp : Då är det jobbigt, men ni varit uppe och klagat rejält på VD:n och tagit i hårdhandskarna ? så han är medveten om situationen .. Det där skulle jag nog drivit hur jävla långt som helst isåfall .. huvudkontoret osv.
6 svar · 784 läst
fia_mstd
fia_mstd: [citat] Det är intressant att läsa här, eftersom även jag fått ett väldigt dåligt intryck av Eksjöhus säljare i Mariestad. Jag fick ju svar på mitt mail, men tonen var i mina ögon ganska arrogant. Vi bor ju nu i en ganska liten stad och när jag kollat lite med "folk" så bekräftas ju att den här killen spridit intrycket "en sprätt" omkring sig. Nu har jag när jag mailat med honom
7 svar · 4,4k läst
F
fredstu: Känner till en bra arkitekt i Borås om det skulle duga, han heter Lars Hilmersson och arbetar på VSB. http://www.vsb.nu. Han debiterar 550 kr/timme + moms
1 svar · 3,6k läst
A
AKJ: Vi var och kolla på ett hus dom hade byggt i Hässelby och det gav verkligen inga possitiva vibar måste jag nog säga. I och med att jag själv bygger en hel del så tyckte jag att det var alldeles för mycket slarv av hantverkarna. När man pratar pris med dom så vill dom säga att dom är 30% billigare än karlsonhus och alla vet att karlson hus är inte billiga! Men om man man ska välja
4 svar · 4,5k läst
H
Hans32: Är det någon som fått en produktionskostnadskalkyl på Eksjöhus Sandhem? Lite nyfiken på priserna, skicka gärna pm om du vill dela med dig vad ni har fått för kostnader. //Hans
0 svar · 1,1k läst
M
Mia_Augustsson: Kolla in redan befintlig tråd... :-/ http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1074791986;start=7#7
0 svar · 1,4k läst
C
carlssoni: Som svar på antagandena att det skulle vara damm från någon form av mineralullsisolering kan jag meddela att jag råkar veta att så inte är fallet. Analyser av biologisk expertis visar med säkerhet detta. Jag vill inte närmare gå in på omständigheterna, men allt kommer inte fram i PLUS alla gånger.....
3 svar · 1,1k läst
S
Svampen: Hej Vad kommer det att kosta?
2 svar · 1,3k läst
K
kallblad: Hejsan - Jag undrar om någon har rekommendation och erfarenhet på byggfirmor i Linköping, som kan åta sig att antingen bygga lösvirke eller göre entreprenaden för ett hus i "byggsats". Vi har t.ex. hittat några intressanta byggsatser i sten/betong (t.ex. finja betong, sagolika huset etc) men det känns som det svåraste är att hitta en bra oberoende firma som vill ta entreprenaden.
0 svar · 2,7k läst
N
narajn: Är det någon som byggt Villa Sten ur Rörvikshus sortimentet? Verkar vara ett trevligt Skånelängealternativ? Någon?
0 svar · 2,3k läst
M
millface: Kicki: nu finns det mer bilder på hemsidan. Glöm inte att det finns två sidor på det sista albumet! Efter helgen ska det finnas ännu mer och med lite text till :) /Camilla
19 svar · 1,5k läst
J
jessi71: [citat] Tack för det! Blev lite rädd där ett tag :) Jag har räknat med allt, tom mårlarfärgen, jag menar _allt_. Så visst drar det iväg i pengar. Tack för svaret! :) Mvh, Jessica
10 svar · 1,1k läst
B
bygg-Andy: Någon som byggt eller vet något om företaget Drömhus AB? Dom har tomter att erbjuda oss men jag kan inte hitta någon info om dom på nätet mer än deras egen hemsida (dromhus.se).
0 svar · 1,6k läst
M
Mala-w: Värsåsvillan är tyvärr dyrare än önskemålet, nyckelfärdigt hamnar run 2-2,5 milj. Eksjö har ett 1-plans och ett 1 ½ plans som hamnar en bit under 2 milj iaf. Sen finns A-hus som enl. offert hamnar under 2 milj också, dock på de 1-plans vi har fått om. Typ Malevik 1,7 ca. Men då tillkommer det ju endel som inte tas upp på offerten, så man kan lugnt räkna med minst 100 tkr till på
2 svar · 678 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.