Byggahus.se
Såg att det finns ett par stycken som byggt Solvik 204 från Trivselhus. Undrar vad ni fått för offert på montering på detta hus?

Vi har fått ett pris på montering som vi tycker är lite högt, 314.000 och då är det bara isolerat o gipsat på insida av ytterväggar på övervåning, i övrigt oinrett. Helt inrett nere, utom inv tapetsering o målning.

Nån som fått lägre/högre??

/Pillan
 
Kör hårt Pillan! ;D
 
Vad har du fått för pris på huset?
 
bOlzon skrev:
Vad har du fått för pris på huset?
Har för mig det var 875´för byggsats och då är det inrett som jag beskrev ovan. Ca 1.560´ totalt, inrett som ovan.
 
Vi har byggt ett solvik 203. För snickarna betalade vi 216000:- och det var för alla snickeri arbeten. Det var också för inredd övervåning. Detta var 2002 i gävleborg (sandviken).
 
cams skrev:
Vi har byggt ett solvik 203. För snickarna betalade vi 216000:- och det var för alla snickeri arbeten. Det var också för inredd övervåning. Detta var 2002 i gävleborg (sandviken).
Hmmm... det var skillnad det... och solvik 203 är ju dessutom ett större hus, i alla fall på bv.
Ska med andra ord gå att få ner priset...
 
Hejsan!

Vi bygger ett Solvik 204 i Malmö-trakten och fick precis innan prishöjningen ett monteringspris på 230 400 kronor.

Vi har nyckelfärdigt där nere men ska själva göra allt på ovanvåningen efter isoleringen dvs gipsa, spackla, måla mm.

/Camilla
 
Sorry, har inta varit inne på sidan ett tag och tittat men nu ser jag att det snott ihop sig...

Min man dyker rätt på uppgiften att fixa den så snart ska det vara klart!

Försök igen på samma adress nu.
 
Hallåjsan!

Vilken är webb-adressen??

/Nicke Nyfiken :p
 
Tackar Micke...
 
Hur har det gått för er med huset, millface?? Har bebben kommit än? :D

MVH/Christina.
 
Jodå tackar som frågar.

Bebisen kom den 17/2 med planerat kejsarsnitt!
Allt gick bra och nu har vi installerat oss i vårt tillfälliga hus.

Det verkar dock som om det kommer att bli färdigt snart. De har sagt i slutet av mars i början av april till oss så det är ju ganska snart :)

Ska bli kul att flytta in i huset äntligen!!!
 
millface skrev:
Jodå tackar som frågar.

Bebisen kom den 17/2 med planerat kejsarsnitt!
Allt gick bra och nu har vi installerat oss i vårt tillfälliga hus.

Det verkar dock som om det kommer att bli färdigt snart. De har sagt i slutet av mars i början av april till oss så det är ju ganska snart :)

Ska bli kul att flytta in i huset äntligen!!!
Ååå, vad kul att allt gick bra med bebisen, Gratulerar till ... hmm, vad det nu än blev för sort ;)
Nu är det så härlig tid på året att få bebisar på, blir riktigt "avis", mina småbebisar börjar skolan till hösten, hur det nu har gått till, "time flies" ;)
MVH/Christina.
 
Jag kan tänka mig att tiden går fort och så hux flux ska småttingarna börja skolan.

Det är då jag tar över (jobbar som lärare ;-))...

Vi fick en liten Mio (pojke alltså).

Håller för fullt på med att bygga hemsida till honom också så nu har husbygget fått stark konkurens :).

/Camilla
 
Jaa, det är lustigt, när man äntligen har dom där småknoddarna i famnen så tenderar allt som tidigare var både "himmel och h-vete" att anta helt andra proportioner, för att inte säga förblekna ;)

MVH/Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.