784 läst ·
6 svar
784 läst
6 svar
Re: Trivselhus
Hej!
Va trist att höra att det va så många anmärkningar, vi har själva precis skrivit på köpeavtal med trivselhus på hus nr 519. Vi har pratat med de snickare som ska göra jobbet och de verkar mkt trevliga och riktiga, men nu blir man rädd att skenet bedra!
Hoppas att allt blir fixat och att ni får kompensation!
Va trist att höra att det va så många anmärkningar, vi har själva precis skrivit på köpeavtal med trivselhus på hus nr 519. Vi har pratat med de snickare som ska göra jobbet och de verkar mkt trevliga och riktiga, men nu blir man rädd att skenet bedra!
Hoppas att allt blir fixat och att ni får kompensation!
Hej fecamp!
Vad roligt att du byggt Greenline110... Vi står just i valet och kvalet om vi skall välja just den modellen från trivselhus. Verkar vara ett kanon hus men man blir lite avskräckt när du berättar hur klantigt trivselhus entrepenörer betätt sig , hoppas ni får ordning på allt...
Har du några bilder på erat hus , valde ni putsad fasad? Vilka extra tillval gjorde ni? Har ni standard planlösning förutom garaget? Vad fick för pris ...Någon som helst chans att får rabatt , eller möjlighet att trivsel hus skjuter till lite fria tillval?....Vad är eran erfarenhet ang. det?
Hoppas du har möjlighet att svara....
Tack på förhand
Vad roligt att du byggt Greenline110... Vi står just i valet och kvalet om vi skall välja just den modellen från trivselhus. Verkar vara ett kanon hus men man blir lite avskräckt när du berättar hur klantigt trivselhus entrepenörer betätt sig , hoppas ni får ordning på allt...
Har du några bilder på erat hus , valde ni putsad fasad? Vilka extra tillval gjorde ni? Har ni standard planlösning förutom garaget? Vad fick för pris ...Någon som helst chans att får rabatt , eller möjlighet att trivsel hus skjuter till lite fria tillval?....Vad är eran erfarenhet ang. det?
Hoppas du har möjlighet att svara....
Tack på förhand
Produkter som diskuteras: "avskräckt"
Avskräckare Mus&Råtta MR50 Battery
Batteridriven musavskräckare
549 kr inkl moms
Läs mer
Hej!
Hoppas det löser sig för er! Vi ska bygga hus utanför Lund och har fått ett mycket gott intryck av en av säljarna på Trivselhus. Dessvärre verkar han ju inte spegla den totala kompetensen på Malmö-kontoret. Finns det fler som vill dela med sig av sina erfarenheter med TH Malmö? Vi är nära att skriva på ett avtal med dem, men nu tvekar jag. Å andra sidan verkar man kunna hitta ruskiga histrorier om alla tillverkare på detta Forum.
Hade ni förresten slutbetalning efter eller före slutbesiktning??
Dag, Södra Sandby
Hoppas det löser sig för er! Vi ska bygga hus utanför Lund och har fått ett mycket gott intryck av en av säljarna på Trivselhus. Dessvärre verkar han ju inte spegla den totala kompetensen på Malmö-kontoret. Finns det fler som vill dela med sig av sina erfarenheter med TH Malmö? Vi är nära att skriva på ett avtal med dem, men nu tvekar jag. Å andra sidan verkar man kunna hitta ruskiga histrorier om alla tillverkare på detta Forum.
Hade ni förresten slutbetalning efter eller före slutbesiktning??
Dag, Södra Sandby
Ska du bygga TH i Södra Sandby? Vilken modell?dag2 skrev:Hej!
Hoppas det löser sig för er! Vi ska bygga hus utanför Lund och har fått ett mycket gott intryck av en av säljarna på Trivselhus. Dessvärre verkar han ju inte spegla den totala kompetensen på Malmö-kontoret. Finns det fler som vill dela med sig av sina erfarenheter med TH Malmö? Vi är nära att skriva på ett avtal med dem, men nu tvekar jag. Å andra sidan verkar man kunna hitta ruskiga histrorier om alla tillverkare på detta Forum.
Hade ni förresten slutbetalning efter eller före slutbesiktning??
Dag, Södra Sandby
Jag har själv pratat med TH i Malmö och tycker att de varit bra (bäst av de vi pratat med). Men just nu verkar det gå trögt p.g.a. flytten antar jag?
Fecamp: Jag måste bara hålla med er om missnöjet med T-hus personal och säljare efter försäljningen av huset då de inte visade något större intresse för någonting längre.
Vi har fått jaga dom som idioter när något har gått snett.
Tummen ner för sådant >
Vi har fått jaga dom som idioter när något har gått snett.
Tummen ner för sådant >
Jag vill bara hänvisa till denna länk :
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1076594260
Det finns ALLTID idioter till säljare oavsett vilken husleverantör vi pratar om, det har ingenting med hela Trivselhus organisation att göra, om du frågar runt olika personer som byggt med olika husleverantörer så kommer det alltid finnas missnöjda kunder till alla leverantörer.
Dåliga och oansvariga säljare finns det alltid ..
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1076594260
Det finns ALLTID idioter till säljare oavsett vilken husleverantör vi pratar om, det har ingenting med hela Trivselhus organisation att göra, om du frågar runt olika personer som byggt med olika husleverantörer så kommer det alltid finnas missnöjda kunder till alla leverantörer.
Dåliga och oansvariga säljare finns det alltid ..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden