>:(
Vi är mer än besvikna, känner oss totalt ignorerade av skidsta hus. Läste ett tidigare inlägg och jag kan absolut inte rekommendera dem. Prismässigt passade det oss, var inte så stor skillnad på LB hus och Skidsta.

De (säljare, entreprenörer etc) var mkt trevliga i början men i takt med att tiden gick tog saker längre tid...
Det som gjort oss mest missnöjd är att de fel som togs upp på slutbesiktningen skulle vara åtgärdade senast i februari och än är inte detta gjort. De hör inte av sig som avtalat, varken VD,säljare, kvalitetsansvarig på skidsta m.m. Listan kan göras lång...

MÅNGA saker är slarvigt utförda..

Jag måste säga att hela företaget som sådandt verkar totalt ointresserade av nöjda kunder...så fort avtalen är påskrivna skiter de fullständigt i en.

Det är tråkigt att det finns oseriösa här i världen.
 


vars har du byggt?

jullan skrev:
>:(
Vi är mer än besvikna, känner oss totalt ignorerade av skidsta hus. Läste ett tidigare inlägg och jag kan absolut inte rekommendera dem. Prismässigt passade det oss, var inte så stor skillnad på LB hus och Skidsta.

De (säljare, entreprenörer etc) var mkt trevliga i början men i takt med att tiden gick tog saker längre tid...
Det som gjort oss mest missnöjd är att de fel som togs upp på slutbesiktningen skulle vara åtgärdade senast i februari och än är inte detta gjort. De hör inte av sig som avtalat, varken VD,säljare, kvalitetsansvarig på skidsta m.m. Listan kan göras lång...

MÅNGA saker är slarvigt utförda..

Jag måste säga att hela företaget som sådandt verkar totalt ointresserade av nöjda kunder...så fort avtalen är påskrivna skiter de fullständigt i en.

Det är tråkigt att det finns oseriösa här i världen.
 
SE UPP FÖR SKIDSTA HUS

Jag är oxå en missnöjd Skidstahus kund.
Har råkat ut för liknande upplevelser som "julllan".
Mitt hus blev felbyggt , den bakre långväggen beståendes av 4 väggblock monterades snett så hela väggen lutar utåt, ovanifrån.
Fick även balkar och terass-staket feldimensionerade, som ändå monterades upp.

Skidstahus säljare och VD erkände byggfelen men därefter behandlades jag som luft.
Jag blev lovad det ena efter det andra bara för att återigen bara bli behandlad som luft.

I c:a 6 mån har jag bombarderat deras VD och advokat med mail för att få respons.

Som sagt anlita INTE Skidstahus då dom inte tar ett helhetsansvar för sin produkt.

 
vi har byggt i västerbotten....vet att skidsta byggt fler hus här senaste året, undrar vilken service de fått...när felen börjar dyka upp.
 
Vi har också byggt i västerbotten (umeå). Vi tittade länge på skidstahus innan valet föll på LB-Hus. Skidstahuset kan nog ha varit något billigare, men vi fick betydligt bätte bemötande och kände mer förtroende hos LB-Hus. Ett bemötande som var lika bra även efter vi skrev kontraktet. Visst har även vårat bygge "strulat" lite någon gång, men allt har fixats till inom avtalad tid.
Vet inte om just vi har haft tur, men vad jag förstått efter att ha talat med andra som byggt med dom så verkar även dom vara nöjda med sitt bemötande.
Men säg vilket nybygge som löper på helt problemfritt.........

jullan skrev:
vi har byggt i västerbotten....vet att skidsta byggt fler hus här senaste året, undrar vilken service de fått...när felen börjar dyka upp.
 
Hej Jullan o Plopp!

Hade ni totalentrepenad från tillverkaren?
Var det hus paketet det var fel o brister på eller var det monteringen som gjordes fel?
Betalade ni in hela summan innan allt var klart?
Vilka var felen som dök upp?
Många frågor men.... jag frågar hellre en gång för mycket än en gång för lite ;)
 
Jag hade totalentreprenad och de fel som gjordes var både från snickaren som byggde snett samt från fabrik som levererade feldimensionerade produkter.
Tyvärr hann vi slutbetala innan alla fel upptäcktes.
Några av de fel som uppkom finns i mitt tidigare inlägg.
 
Har det löst sig för er än ???
eller står ni bara där med ett snett hus som dom vägrar fixa till, hur f-n löser man en sån sits ??? :-/

Ska träffa en säljare imorron, då ska jag visa honom denna tråden o fråga vad han har för förklaring till detta... >:( ;D

Återkommer om detta...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.