Byggahus.se
L
Lycke: Vi har också haft just Husknuten i Gbg och där är Borohus jättebra, tycker vi. Tror du kommer att bli nöjd med ditt Södermanland!
5 svar · 2,9k läst
N
nikberg: Hejsan! Undrar om det är nån som har mer info, än det som finns på deras hemsida, om "Anebyhus", speciellt deras sluttningshus "Fågelvägen"? Vore kul med info från folk som byggt med dem! Tack på förhand/ Niklas
0 svar · 558 läst
S
skurten: vi är ute i ett ganska tidigt skede och ska inte börja bygga förräns nästa år i maj hoppas vi. men vi vill vara ute i tid och kolla företagen och vad det finns för hus. så vi har inte skrivit på nåt eller fixat hantverkare. vi ska dock måla, lägga golv och dra elen själva. bra att få så många bra tips på vad man ska tänka på. vi ska bygga i norrtälje. vart har ni byggt och
3 svar · 3,9k läst
K
kanor: Tack! / Karin
3 svar · 2,5k läst
K
3 svar · 2,5k läst
fia_mstd
fia_mstd: Efter att ha träffat en försäljare från Hjältevadshus idag har jag ytterligare ett tips: Tydlig prislista!!! Jag fick en prislista av "min" försäljare med priser på tillval in i minsta detalj. Då kan jag själv sitta och räkna och fundera hemma, utan att behöva ringa om minsta lilla grej. Känns klart bättre! Sen är väl förhoppningsvis priset förhandlingsbart i alla fall, men man
14 svar · 3,1k läst
fia_mstd
fia_mstd: Fiskarhedenvillan har priser på byggsatser! Deras hus är i princip lösvirke, så det är nog rätt ekonomiskt om man kan göra mycket själv. Lycka till! :D
1 svar · 1,5k läst
D
djpa: Sådana här frågor är ju livsfarliga att svara på... Jag är kanske inte direkt objektiv i och med att jag bygger ett hus med Götenehus men så som jag har förstått det så är Götenehus dyrare än Älvsbyhus men håller oxå en högre kvalité materialmässigt. Dessutom så är valfriheten för egna ändringar (planmässigt, designmässigt etc.) större med Götenehus då man bl.a. får
1 svar · 828 läst
A
acrobat: Vi tittar på ett hus som ännu ej byggts för att det är så nytt. Vi undrar nu om det är någon som har byggt en ny modell av ett hus första gången och har några erfarenheter av det. Finns det några fallgropar? Något man bör tänka på?
0 svar · 532 läst
D
Dark_Helmet: Vi har byggt ett Ekängen 3 och vi tycker standarden är bra. Vårgårdahus har varit mycket tillmötesgående men mycket hänger ju på entreprenören. Något som generellt varit dåligt är ytterdörrarna, de har krävt (och kräver fortfarande) ordentlig justering. Vi hade också stora problem med Vedum vad gällde köket, de bytte stora delar av personalen när vi skulle bestämma köket.
2 svar · 2,1k läst
D
Draven: Tackar :)
2 svar · 3,2k läst
M
minny: Vi har byggt hjältevadshus och flyttade in för snart ett år sedan. Vi är mycket nöjda med huset som sådant, kontakten med Hjältevadshus har också fungerat någorlunda bra. Problemet för oss har varit säljaren, som lovade en hel del som sedan ej visade sig stämma. Bland annat har ingen i vårt område som har Hjältevadshus kunnat flytta in efter en vecka som vi blivit lovade. Vi fick
23 svar · 2,4k läst
H
Hans32: Vi har inte kommit så långt än, har bara pratat med försäljaren. Vi har inte fått tomt så vi ligger nog lite efter :( Men vad jag har läst här så brukar allt funka bra med Eksjöhus.
3 svar · 636 läst
A
annm: Vi fick ett pris i augusti på 1.610' för ett Havsvik. Med carport/garage och våra ändringar (bl a bastu) sprang det sen upp 300' (utan vitvaror!). Nu har vi precis flyttat in och är mycket nöjda med huset. Det blev precis som vi ville ha det.
2 svar · 2,4k läst
A
acrobat: Är det ett enplanshus du ska bygga? Hur många kvm? Har du tagit in offerter från dessa byggföretag? Väldigt intresserad att höra mera. Har du räknat och jämfört ditt hus med något likvärdigt hus från någon husleverantör?
2 svar · 3,2k läst
T
tantbla: Är ni nöjda med matrealsatsen, entreprenader, säljare mm. Gjorde ni mycke jobb själva, prisbild? Mvh Mats
1 svar · 3,1k läst
I
IFK: Vi står faktiskt inför precis samma val, förutom att vi redan har en tomt. Vi hade först kontakt med TH och är väldigt nöjda med detta men sen tog vi även in offert från Sävsjö och blev lite fundersamma kring bl a de olika sätten att bygga väggar. Båda verkar dock bygga väldigt fina hus, vilket i och för sig inte gör valet lättare då vi nu börjar undra vilka som ger mest hus
4 svar · 1,5k läst
M
Malin24: Hade kontakt med HM-hus förra våren och tyckte de verkade ha ett bra koncept. En representant besökte vår tomt för en bedömning. Vi har en sjötomt som är ganska kuperad och därmed kanske något av en utmaning. Blev lovad en första idéskiss redan veckan efter, men ingenting kom. Självklart stötte jag på och blev ytterligare en gång lovad att materialet var på gång. När jag tredje
3 svar · 565 läst
S
Sarah_Daniel: Tack så mycket !!!
1 svar · 700 läst
H
Henrietta: Är det någon som har erfarenhet av Rörvikshus? Jag funderar på att bygga ett Rörvikshus, men jag skulle gärna vilja få referenser, positiva och negativa. Tack på förhand! Vänliga hälsningar, Henrietta
0 svar · 1,6k läst
G
General_Failure: [citat] Någon gång mellan blöjbytena ska jag väl hinna uppdatera hemsidan. Håll ut.
15 svar · 3,3k läst
M
Marachinos: [citat] Ja, det var det huset jag tänkte på....
10 svar · 1,3k läst
M
Mannus: Vi har pricis fått tomt och står nu i valet och kvalet Villken hustillverkare ska vi välja??? Vi vill ha ett 1 3/4 dels hus på ca 170-200kvm. De skall vara gammal sitl (romantisk) typ1910-tal. Har kollat på brahus "sundborn" och på Fiskarhedens "spoven", båda huset är väligt fina men vi kan inte bestämma oss. De ena är ett lösvirkes hus och de andra har färdig väggar. Är de någon
0 svar · 2,5k läst
B
bjursing: Har bott ett år i Oden trivs jättebra med huset ,kanon plan lösning något smalt vardagsrum men två lagoma "barnrum" och ett super bra kök... rekomenderas varmt...
2 svar · 2,3k läst
V
Villebo: Hej, Haak´s stenhus hade ett visningshus förra helgen i Malmö trakten som man kunde se. Kontakta dem och kolla om de skall ha fler visningar //Villebo
1 svar · 956 läst
M
Mannus: Hej! Någon som byggt Brahus i Dalaregionen och har något bra eller dåligt att berätta? Håller de kalkylerna? Håller de leveranstiderna? Är deras hantverkare bra? Något ni är mer/mindre nöjda med? Något man bör tänka på innan man bestämmer sig? Varför valde ni Brahus? Osv... Kort och gott har jag en massa frågor, tacksam om någon kunde ge mig några svar.
0 svar · 3,8k läst
D
djpa: Ja, vad skall man säga. Du får väl ta min information med en "nypa salt" då jag inte byggt nytt hus tidigare och inte kan jämföra mot andra men min uppfattning är: 1. Ja, de är förstående och duktiga. Vi har iofs bara ritat om vårt hus en gång. Jag skickade iväg en ritning med våra förslag på millimeterpapper och tillbaka kom en ritning med våra ändringar samt några till som
3 svar · 737 läst
N
North: Hej Vi var på visning av ett Smygehamn i Smedstop, Kumla i helgen, se annonsen: http://marknadsplatsen.nerikes.se/annonser/bild_300/1362666.jpg Det var ett väldigt fint och öppet hus, mycket snyggt med vita väggar överallt. Jag såg dock att spacklingen, inga tapeter, har spruckit på några ställen, men det är lätt fixat. Det var ändrat i de två små sovrummen till ett stort med öppet
2 svar · 709 läst
DragonLady
DragonLady: Vet inte riktigt vad du är ute efter men.. Kolla på http://www.skidstahus.se Nytorpet Tjugoåtta 92 m² Forsgrens har ju nästan identiska hus, det finns ju olika slags timmer/panel så kallad fusktimmer :) http://www.forsgrenstimmerhus.se/pil_80-18.asp http://www.forsgrenstimmerhus.se/pil_80-18.asp http://www.forsgrenstimmerhus.se/alstern.asp Sen har du ju Talltoppen på www.jorntra.se Kolla
3 svar · 4,0k läst
Y
yukie: Ytterpanelen i LEV 1 är bättre ventilerad eftersom det även finns en vertikal regel (7mm) bakom. I LEV 2 finns endast horisontell spikregel - denna hindrar ventilationnen /uttorklningen av panelen efter regn. YA
8 svar · 2,7k läst
fia_mstd
fia_mstd: [citat] Hjältevadshus bygger sina hus i moduler, så det är lite svårt att bara få det stomrest. Däremot kan man få det "snickarfärdigt" dvs. du ordnar med colvläggning och tapetsering själv.
5 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.