P
PH: Björken Hjältevadshus 1150' Viken Modulent +200' (men då ingår det lite mer från början) Priserna är ovan grund exkl tomt o kommunala avgifter od. /PH
2 svar · 3,4k läst
H
Hille: Byt plats mellan Sovrum 2 och Klädvården = garaget på vänster sida (WC/D görs något mindre, eller gör huset något längre på höger sida) ?
1 svar · 2,2k läst
A
assi: vi har köpt en tomt och funderar nu på vilket hus vi ska bygga. vi har fastnat för Ekefors ekonomihus 128 - någon av er som har byggt det huset eller något annat av Ekefors ekonomihus? vad ligger priset på? Vad ingick i prisuppgiften ni fick från ekefors?(grund, värme mm)hur är standarden utan tillval? hur lång tid tog det att bygga huset?
0 svar · 2,2k läst
J
jtpro: Hej! Någon som har erfarenheter av villa Skärhamn från A-hus? / Johan
0 svar · 4,2k läst
P
PH: Hej, Vi satt i samma båt som er. Tittade på Ä-Hus först eftersom de säljer mkt hus i regionen där vi bor. Sen kikade vi på Melody och Viken som Modulent har och vi gillade deras koncept och av en slump hittade vi Hjältevadshus, som ingår i samma koncern (Finndomo)som Modulent. Hjältevadshus är lite billigare än Modulenthuset, eftersom det är mindre som är standard från början. Men
2 svar · 1,6k läst
C
Chris74: Har tittat lite på hus från ett Tyskt byggföretag, är det någon som känner till detta eller har erfarenhet med husköp från Tyskland? http://www.whitehouse.de Priserna verkar vara mkt bra om man jämnför med svenska. Efter lite mailande så har jag fått besked på att dom även bygger i Sverige. Har någon erfarenhet av Tyskbyggda hus? Mvh. Chris
0 svar · 1,9k läst
S
swede: Hej Det verkar vara en bra tomt, då skall den inte kosta mer än ca 1600 kr kvm Mvh
4 svar · 3,1k läst
A
AAA: Håller med Annas. Det är viktigt att golven får torka ut. Vårt hus stomrestes första veckan i November förra året och var färdigt för inflytt sista veckan i februari. Men julhelg mm så verkar 16 veckor ligga nära. 200 kvm vinklehus med torn så räknas väl inte heller som litet/enkelt. Angående bandspelare... har det gått så snett med relationen till säljaren så byt. Säljare
40 svar · 4,4k läst
F
Furenius: Vi håller precis på att få vårt A-hus klart. Förhoppningsvis blir det inflyttning v. 33. Vår erfarenhet av A-hus är att huset i sig är väldigt fint, men det var mycket som vi inte tyckte att säljaren informerade oss om. A-hus säljer inte hus "nyckelfärdriga" utan endast en "byggsats", det skall man ha klart för sig. Vill man ha det nyckelfärdigt så får man själv ta upp det med
3 svar · 1,3k läst
F
Finkel: Hej. Vi har tänkt bygga ett stenhus och håller på att kolla upp olika alternativ och undrar om det finns någon med erfarenhet av ovanstående husleverantör att dela med sig av.
0 svar · 1,1k läst
R
Rodge68: Tänk på att det viktigaste är att ni får huset så som ni vill ha det. Det är inte lätt att göra en affär för oss som kanske inte rör oss med summor i den häraden som ett husköp innebär. Så rent krasst kan man säga att det kan vara bättre att lägga till 100-150 tkr och få huset så som man vill! Men om det är p.g.a. att säljaren inte varit tydlig i sitt kontrakt eller att han
4 svar · 1,1k läst
P
Pillan: Det är möjligt att ändra på plats, i alla fall enl den snickare som troligtvis kommer bygga vårt hus. Den bärande väggen kommer "färdig" vad jag förstår, men i efterhand kan man ju alltid förstärka med balk o ta bort väggen. Jag kan ju naturligtvis bara svara för vad jag fått för uppg av "vår" entreprenör. Vi planerar lite småändringar som vi tänkte lösa med snickaren direkt
3 svar · 1,4k läst
F
frasse: Prata med Lövsta Trähus, de är de som bygger gripsholmshusen. Så var det i allafall för inte så länge sen. Gripsholm är ett varumärke som en arkitekt har skapat och tar hyggligt bra betalt för. Lövsta bygger inte heller lågprishus men de ligger på en mera mänsklig nivå.
3 svar · 7,3k läst
J
Jarppan: Maila någon av säljarna ;) Alla har inte semester samtidigt.. Huvudkontoret i Eksjö har semester i 3 veckor till. Mvh Jarppan http://www.hagalund.tk
3 svar · 1,8k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Iram: Jag har skickat ett direktmeddelande till dig! /FlitigaLisa
6 svar · 3,5k läst
A
AnnaoPeter: Hej! Någon som känner till Eksjöhus "Skanör"? Priser, bilder (finns ingen på hemsidan!), kritik osv. AnnaoPeter
0 svar · 3,9k läst
H
HENREN: Som sagt kommer an på var i bygger någonstans.. Jag och min fru skall bygga på landet, ca 4,5 mil nv Jönköping. Kostnad för elen blir ca 17.000:-- och egen borrad brunn ca 55.000:-- Mvh / H
2 svar · 946 läst
M
mrsavage: Finns det någon som köpt timmer hus ifrån Larsson-hus (timmer)? Tittade på deras sida och där verkade priserna vara bra. Vad inngår???? Är det bara byggsatser? Huset som vi fastnade för kostar 550.000:- Nogon som har erfarenhet av dom??????
0 svar · 2,0k läst
6
6543: Är det någon som har info om huset havsvik! priser, tips, eller nåt som är intressant om huset?
0 svar · 1,4k läst
A
Annas: Stina, Det skall nog stämma att det kostar mycket med grunden. Skall du sedan spränga eller påla blir det ännu dyrare. Att bygga på en våning är ju varken komplicerat eller dyrt. Vi fick också höra att taket - pannorna kostar en hel del och de blir ju färre om man kör ett 1 1/2 plans eller 2 plans hus. Kostnaden för att inreda ett 121 kvm stort en-planmshus och ett 129 kvm 1 1/2
1 svar · 2,3k läst
A
Annas: Jag tycker det kändes jobbigt att pruta. Min sambo var dock bättre på det och körde med öppna kort; Hur mycket kan vi pruta?? Vad kan du "slänga med" och hur mycket kan du gå ned i pris. Vi lyckades inte få ned själva grundpriset så mycket - några tusenlappar för att avrunda. Sedan fick vi 20 cm högre takhöjd som de annars tar betalt för(30 000). Misstänker att det egentligen inte
10 svar · 1,6k läst
S
stinaeriksson: Hej! Skulle vilja ha massor med information om husen TALLÅSEN och LYCKAN (eksjöhus). Både info om kvalitet, nöjda/missnöjda kunder men framförallt priser!! Alla ni som har byggt/bygger/tänkt att bygga hör av er!! tack! mvh stina
0 svar · 2,5k läst
J
Jarppan: Du bör nog ta ett snack med säljaren, dina frågor bör han ha redan tagit med dig, bygger själv en Lyckan så kan tyvärr inte hjälpa så mycket med kvadraten. Men jag har för mig att man kan köpa kvadraten med en helt oinredd övervåning om man vill kirra det senare. Men hör med säljar`n så får du rätt info på engång. Mvh Jarppan
0 svar · 823 läst
F
furan: Vi ger 1340000:- för vårt Lyckan, då tog vi bort ryggåstaket och la dom 40 000:- på standardhöjningar.
19 svar · 6,5k läst
kalleanka70
kalleanka70: Detta gällde Norrköpingskontoret. Inte seriösa. Dock kan det finnas bra folk på andra orter. Husen verkade OK men inte prisbilden kontra levererad produkt.
3 svar · 1,2k läst
B
Bert: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Farg;action=display;num=1092828821;start=0]Färg, måla & tapetsera[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 2,2k läst
C
camillo: Nej, men jag fick igår ett tips av en mäklare att tala med Husek, då ett av deras hus som de byggt i Åkersberga skulle kunna passa på min tomt. Jag ska kolla upp mer och återkommer om jag får fram något.
1 svar · 3,5k läst
A
Adelia: Vi vill bygga i närheten av Uppsala det får max ligga ca 7 mil ifrån. Adelia
5 svar · 4,9k läst
K
Kiro: [citat] Fick pris idag: Nyckelfärdigt i standardutförande 2.106 tkr. Micke
8 svar · 3,1k läst
M
Mia_D: Vi har precis skrivit på de allra sista papprerna inför byggstarten av bårt Björken-hus (Hjältevad). Att vi föll för just Hjältevad berodde till stor del på att vi ansåg att vi fick mest för pengarna hos dem (har gjort en hel del tillval) samt att huset kan levereras snabbt (och säkert), sen tyckte vi givetvis att husen var fina och planlösningarna tilltalande. En annan positiv sak
1 svar · 2,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.