Hej!
Undrar vad ni har för erfarenheter av prisuppgifter för grund? Jag har av min leverantör på Faluhus fått ett pris på 1200 kr / m2.

Vad bör priset ligga / m2 för en gjuten platta?

Grunden innehåller cellplastisolering 300 mm + cellplastisolering 60 mm utanför hörn, armeringsmatta, armeringsjärn. Värmeslingor Euroflex med rörhållarskena c/c 300 mm, schaktning, fyll och gjutning.

Vi har som sagt fått ett pris på 1200 kr / m2 PLUS
50 000 kr för materialkostnader enl. ovan.

Verkar detta rimligt? Vad är era erfarenheter? Tacksam för svar!

MVH
Lina

Det är svårt att säga då fyll och shaktning ingår i din offert, det är just sådant som sklijer från tomt till tomt....fyll kan kosta allt från 0:- till 300.000:- beroende på hur tomten är beskaffad.

Materialsats från Dorocell kostar 380:-/kvm + moms och innehåller allt material inklusive allt med golvvärmen och isolering, armering, kantbalk UTOM betongen och det som behövs under isoleringen (fyll & shakt). Arbete ingår inte heller.

(Jag har fått pris från Norrbottens grundmontering på 1500:-/kvm + moms också....) :o

Så 1200:-/kvm låter inte såå häftigt dyrt.

ok! tack för svaret!
ska fundera...
Hälsn Lina

Gomorron,

Gäller dessa priser i Sthlms området? Jag har fått ett pris på 1800 + moms (ink. bl.a. platta på mark, shaktning (inga jätte mängder, kanske 2 dagars jobb), återfyll (ca 1 lastbilslass), VVS, dränering, brunnar och golvvärme).

Är detta ett pris som är helt åt skogen? ???
Tycker det är jättesvårt att veta vad som är rimligt när man inte är inne i branchen.

Mvh
N

Hej
Det verkar vara en bra tomt, då skall den inte kosta mer än ca 1600 kr kvm
Mvh

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.