Hejsan!

Någon här som byggt en Duvhöken från LB-hus?
Eller varit inne i ett?
Vi funderar på att bygga ett sådan men vore kul att höra åsikter ang. planlösning, ändringar mm som ni gjort.

Vi har inte byggt ett än, men beställt ett, börjar i höst. Inte så mycket ändringar man tillåts göra genom LB utan vi planerar i så fall göra våra ändringar i samråd med snickaren på plats. Ytterväggar, fönster o dörrar sitter där de sitter, vill man ändra får man göra det i efterhand. Har inte varit inne i ett men huset tilltalar oss genom att ytan på bv är stor och man behöver inte ge sig på att inreda öv direkt. Vi kommer köpa kök o vitvaror själva o välja bort det som ingår. Vi kommer även komplettera med ex kamin och innertrappa själva.

Ja, lite info i alla fall.

Tackar för infon Pillan.
Så det är möjligt att ändra saker med snickaren på plats? Enligt säljaren gick det inte att ändra något alls eftersom dom inte gjorde några ändringar på ritningarna då det kostar extra och dom marginalerna finns inte på Duvhöken.
Skulle man tex. kunna ändra köket så man får en köksö och öppet in till vardagsrumet genom att prata med snickarna?

Det är möjligt att ändra på plats, i alla fall enl den snickare som troligtvis kommer bygga vårt hus. Den bärande väggen kommer "färdig" vad jag förstår, men i efterhand kan man ju alltid förstärka med balk o ta bort väggen. Jag kan ju naturligtvis bara svara för vad jag fått för uppg av "vår" entreprenör. Vi planerar lite småändringar som vi tänkte lösa med snickaren direkt utan inblandning av LB.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.