P
pethra: Du skriver och rekommenderar T-hus 542, den ska vi bygga, vi är precis i faggorna för att starta. Skulle vara kul att följa ert bygge om det blir aktuellt med trivselhus, var ska ni bygga? Maila mig gärna om du vill pethram@yahoo.com ;D
7 svar · 1,8k läst
N
Nybyggare: [citat] Gäller endast undervåningen.
6 svar · 1,0k läst
I
Inger: Det är mycket spånskivor, men vi har ingen plast i vårt hus. (Om man bortser från alla elkontakter och sådant. ;))
2 svar · 1,2k läst
F
FamLindgren: vad jag har förstått så är det kopplat till det befintliga
3 svar · 2,6k läst
L
Lycke: [citat] Just precis vad Team Boro gjorde, medan vi byggde med dem! Mitt i byggprocessen hette de plötsligt Borohus - antagligen för att inte förväxlas med Team Boro Volymhus men ändå behålla igenkänningsfaktorn. Håller med dig om att de kunde gjort en radikal förändring, för som det är nu måste jag ständigt förklara och ursäkta mig inför folk att jag valt ett företag som är
5 svar · 1,0k läst
C
christopher: Som du skriver har modulent torpargrund... är det egentligen något man vill ha? Inte för att jag vet särskilt mycket om Götenehus.
2 svar · 1,1k läst
D
Daniel_s: Tjena, titta på Willa Nordic de erbjuder också arkitektritade hus och byggs på plats. Min syster byggde med dom och de är mycket nöjda med resultatet, kanske något dyrare dock...
1 svar · 1,9k läst
M
maljon: Kungshus har ingen budgetvariant ???
9 svar · 3,1k läst
E
EvenTyr: Hej Swede! Ca 100kvm, med 8 bäddar(3-4 sovrum). En stuga för sol och sommar..... 8) Even
3 svar · 3,7k läst
F
floppen: Tycker dom har fina hus, men känner inte till dom nämnvärt, ngn som vet mer ?
0 svar · 4,5k läst
6
6543: Hej! Är det ingen som håller på att bygga en fiskarhedenvilla? Vi är intresserade av tranan med ändrad planlösning! Hppppas någon kan komma med lite tips och ideer!
0 svar · 2,7k läst
B
bygg-Andy: Tomten är vår egen.
15 svar · 1,7k läst
P
pellepuka: Är intresserad om någon har byggt med fågelfors. har hört att dom ska ha riktigt bra priser på sina hus element. skulle vara intressant att veta vad ni fick för kvm pris på det .....
0 svar · 2,1k läst
Kaitsu_L
Kaitsu_L: Grymt svårt att svara på - skulle du ställa samma fråga om svenska hus skulle du förmodligen få till svar att de varierar, på samtliga punkter. Samma gäller nog finländska hus. Vad vi sett själva under våra semestrar (är själv från Österbotten) så har jag vare sig sett eller hört några hårresande historier. Vad man kan säga om utrustningen är att den kanske skiljer sig lite
9 svar · 7,2k läst
A
annawb: Jag får erkänna att jag har en aningen svår att se de två alternativen framför mig så som du beskriver dem ( jag är väl trög). Personligen tycker jag inte någon av planlösningarna är helt optimala (min åsikt!) men skulle jag välja så skulle det nog bli alternativ 2. Anledning: Barnen växer upp rätt så snabbt och du spenderar väl inte hela dagen i tvättstugan, eller hur? Plus,
2 svar · 3,2k läst
P
petsor: Hej, Vi skall bygga i stockholm och ligger fn på följande priser: Hus Ink. grund mm, Ex. tillval: 13 300 :-/m2 Hus Ink. grund mm, Ink. tillval: 14 200 :-/m2 Vi verkar ligga ganska högt, åsikter? fler med aktuella priser? Nedan är vad jag har inkluderat i dessa priser: Hus ovan grund Grundläggning Schakt Sprängning Montering Golv Målning invändigt Målning utvändigt Kakel/klinker VVS
11 svar · 8,3k läst
L
ledighetskommiten: Du får lite tips i denna tråd http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1089823075 . Vad prioriterar Ni? Färdiga lösningar, ekonomi, att få bestämma så mycket som möjligt själva osv?
3 svar · 4,9k läst
T
Tom_Lund: Hej! Jag skall snart börja bygga. Är det någon som har erfarenhet av HM-Hus i Göteborg. ???
0 svar · 2,5k läst
L
ledighetskommiten: Tackar! Ser fram mot att läsa hur det går för Er.
43 svar · 5,3k läst
J
Josefine: Vi har planerat att bygga ett HÖKEN från LB-hus, ca 115 kvm, fyra sovrum. Totalt blir det 1,5 miljoner och det inkluderar även tomten. Bara huset går på 1 014 000 kr - det är då "nästan nyckelfärdigt", vilket innenbär att vi ska lägga golv, tapetsera, måla och spika lister plus lite andra småsaker själva.
6 svar · 3,0k läst
M
Mala-w: Hej! Jag funderar lite på hur de olika husleverantörerna funkar. Vilka avdrag gör de vid tillvals väljandet? Våra vänners husfirma funkar i vilket fall inte bra. För låga avdrag m.m. m.m. Nu ser jag fram emot vårt tillvalsmöte och kommande avrop. Vet nån hur A-hus funkar med avdrag och tillvalskostnader osv.
0 svar · 1,3k läst
B
bjornmarie: Är mitt första inlägg. Skulle vilja veta om det finns någon därute som har eller ska bygga A-hus Smygehamn. Skulle vilja veta priser, för och nackdelar planering mm. Någon som har tittat på detta hus men fallit för en annan liknande variant? Vi ska bygga i 8 mil söder om Stockholm, och kommer nog att drabbas av stockholms dyra priser... Tacksam för alla svar (förutom dom svar som
0 svar · 1,6k läst
A
AMW: Hej! Som tidigare påpekats: IKEA är kanon! Vi renoverade vårt kök för två år sedan och fick massor av finesser och ett helt kök för 30' och lade sedan lite mer pengar på rostfria vitvaror!
6 svar · 4,3k läst
T
TR: Smålandsvillan,,har själv valt deras Lamhult /TR
8 svar · 1,2k läst
L
ledighetskommiten: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1085164511 ;)
1 svar · 1,9k läst
F
furan: Ring huvudkontoret och fråga. Här får du lika många svar som det finns användare... :-/
0 svar · 2,0k läst
S
SnickHaren: ps.. hittade lite husbilder.. lite i minsta laget men alltid något: http://www22.brinkster.com/ibkornen/husfoto/hus02.htm http://www22.brinkster.com/ibkornen/hus3.htm
6 svar · 2,5k läst
A
Alfa147: Hallå! Är det någon som kan ge lite feedback på Ekeforshus, speciellt modellen Björkvik (128-154 kvadratmeter). Är det något att satsa på? Huset har väldigt bra planlösning med vinkel och loft.
0 svar · 3,5k läst
6
6543: Finns det någon som byggt huset sparven? Vad har ni för erfarenheter positiva eller negativa? Om man vill ändra om en hel del i planlösningen hur ställer dom sig till det och kostar det en massa extra?
0 svar · 3,7k läst
N
Novis: Det finns ett antal Poppelgården byggda i Vintrie, söder om Malmö. Har själv byggt med Mjöbäck, dock ej Poppelgården.
1 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.