Inte vi heller :-/
Det vi fick höra var att dom redan hade priserna prutat o klart, ett verkligt pris som gäller alla så det inte skulle bli massa tjafs mellan grannar om att jag fick så o så mycket, o nästa som oxå skulle bygga kommer med ´ja men han fick ju si o så mycket i rabatt´ till säljaren.
Mao. han jobbade på att slippa undan det tjafset om prutning... ::)???

Just precis, han/försäljarna har nog det snacket, för just så pratade en försäljare till oss om deras hus.
Men när vi hade ett annat hus på lut så hände det ändå saker med priset...

Skulle nog inte ge upp om jag var du ;)

dumstrut skrev:
Vill bara rätta mitt tidigare påstående om att vi lyckades pruta oss till en riktigt bra deal. Har nu gått igenom kontraktet ordentligt och funnit att det inte alls var så bra som vi trodde.

Jag beklagar om det ställt till bekymmer. I så fall, förlåt.
Vad var det som inte var så bra, att inte lyckades pruta!!

Då fick ni kanske rätt pris från början, har ni tänkt på det.

dumstrut skrev:
Vill bara rätta mitt tidigare påstående om att vi lyckades pruta oss till en riktigt bra deal. Har nu gått igenom kontraktet ordentligt och funnit att det inte alls var så bra som vi trodde.

Jag beklagar om det ställt till bekymmer. I så fall, förlåt.
Oj, och ni som var så nöjda! :( Jag hoppas det inte ställde till det för er nu, för piset hade ni väl på papper? Hoppas det ordnar sig för er så ni får ert drömhus!

Tänk på att det viktigaste är att ni får huset så som ni vill ha det. Det är inte lätt att göra en affär för oss som kanske inte rör oss med summor i den häraden som ett husköp innebär.
Så rent krasst kan man säga att det kan vara bättre att lägga till 100-150 tkr och få huset så som man vill!
Men om det är p.g.a. att säljaren inte varit tydlig i sitt kontrakt eller att han varit vilseledande, då har man all rätt att känna sig missnöjd.

Till de som ska köpa hus och vill hålla koll på kostnaderna, tänk följande:
-Bind Er inte (om möjligt) till en enda husleverantör genom att välja tomt som de äger eller liknande.

-Fråga flera leverantörer om priser, försök att själva lägga ner så mycket jobb som möjligt på att tala om vad det är ni vill ska ingå.

-Lita bara på dig själv, se till att få allt skriftligt! Säger säljaren att du kan lita på hans ord, ja då borde han även kunna skriva ner det.

-Sök information här på forumet.

-Var förberadd på att det kommer att tillstöta något bakslag!

-Tänk på att hur trevlig än säljaren än är så är han sig själv närmast! (Med det menar jag inte att alla säljare är ute efter att lura kunder, utan att de snarare vill göra en bra affär som gynnar båda parter. Se bara till att han inte gynnas för mycket!)

Tja det några små tipps.
Lycka till med husköpen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.