Jesca_j
Jesca_j: För dom intresserade kan jag nämna att byggsatsen kostar 1.310.000:- + 28.900:- för golvvärme.
4 svar · 3,5k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Försök att hitta mobilnummer på deras hemsida. De flesta använder ju jobbmobilen privat... ;)
2 svar · 2,9k läst
S
stinaeriksson: Har tänkt att bygga ett 1.5 plan med inredd övervåning, Är det någon som har nåt bra förslag samt prisuppgifter på detta (exklusive tomt)?? Har tänkt mig runt 130 kvm. "Önskar" att komma under 1,3 milj, men vill dock ha ett nyckelfärdigt hus. Är det nån som har byggt villa Paulina från Nordiska kvalitetshus?! Den är så himla fin, speciellt fönstrena... Vet någon vad den kan
0 svar · 1,7k läst
D
David: Har väl inte sett så många spöken men däremot har vi fått känna på två vampyrer. Ena blodsugaren var visst elektriker i ett tidigare liv och den andra var banktjänsteman. ;) /Blodfattige David
19 svar · 4,8k läst
Kaitsu_L
Kaitsu_L: Vi har en favorit (just nu men det kan svänga snabbt :D ) från Brahus - Svärdsjö, enplans, cirkus 1,5 MSEK nyckelfärdigt enl offert. Vi gillar planlösningen, och den innehåller i princip vad du frågar efter. Sedan finns det ett par varianter från LB-hus som också verkar intressanta. Många leverantörer kan nog fixa vad du letar efter, som föreg. inlägg visade - beställ kataloger och
3 svar · 3,8k läst
L
Linkan: Har fastnat för fiskarhedens hus "Doppingen". Är det någon som har byggt detta hus och kan dela med sej av sina erfarenheter. Och finns det något visningshus runt Sthlm som man kan titta på, det blir ju en helt annan känsla än att bara titta i kataloger! :)
0 svar · 642 läst
A
A_Carlsson: Hej! Jag undrar om det är någon av Er som känner till Dekorhus? Om de är bra och inte gör några slarvjobb. Undrar helt enkel vad det är för kvalité och om de är seriösa att jobba med?
0 svar · 3,3k läst
T
Tesa: Tack! Vi skall också få nya ritningar, men pga av semestrarna skulle det nog inte bli förrens i slutet av augusti-början av september. Nu blir det att slänga alla huskatalogerna man har liggande och börja titta i tapet, kakel och kökskataloger istället!
5 svar · 2,0k läst
K
Kiro: Tack för svaret General Failure. Ska försöka bättra mig och leta först och fråga sen 8) Micke
4 svar · 2,0k läst
M
MadMax: Nu blev jag nyfiken. Var i Flens kommun bygger ni hus? Jag är själv uppvuxen i Flen och har min syster och föräldrar kvar där, så jag känner ju till trakterna... ::) Hur mycket kostar ert hus målningsförberett och vad kostade tomten ni bygger på? Kan vara intressant för mig att jämföra tomtpris mot Norrköping. MVH MadMax
3 svar · 1,4k läst
P
Per_G: Ingick platta på mark med golv värme i detta pris? Inkludera den någon summa för schakt/sprängning? Vi har fått ett pris på ca 1.35 miljoner inklusive platta på mark, men exklusive sprängning/schakt. Tillval av saker ca 90 000 kr med standard grejerna avdraget. Så totalt 1.35 miljoner. Övriga byggkostander är ca 600 000 kr i detta pris. Resten är byggsatsen. Tycker du det låter
5 svar · 2,6k läst
G
Guarana: Hej, Kan man inte välja ett annat eksjöhuskontor som bygger i Norrköping?
4 svar · 2,1k läst
J
Jarppan: sök efter Eksjöhus eller lyckan på forumet så får du lite tips så gjorde vi. Vi bygger lyckan i Eskilstuna. http://www.hagalund.tk //Jarppan
2 svar · 701 läst
E
experten: Självklart vill du väl vara unik, och därmed bo i ett hus som ingen annan har? Eftersom du känner ett förtroende för arkitekten är det väl inget att tveka på? Lyssna inte på för många "experter" (!!??) utan lita på dig själv. Tänk igenom hur din familj lever, vad ni känner är viktigt och diskutera detta med arkitekten så ordnar det sig. Sedan finns inga "barnsjukdomar" på hus
3 svar · 737 läst
B
b-stream: Tänk på det att det skiljer en hel del på deras "optimal livingstandard" och standarden på ugglan-husen, begär en leveransdeklaration på båda två.Vi tittade på ugglan-husen, först så lät det jättebilligt men efter tillvalen och ändringarna var gjorda så var det i mitt tycke för dyrt. Om det är LB-hus ni är intresserade av kan jag tipsa om ett kanonfint hus till vettig kostnad,
2 svar · 1,2k läst
L
Leif_Engdahl: Grattis till huset, och att det funkade bra med Ä-Hus. Jag har heller inte haft några problem med dom. just nu står det 2 stycken moduler utanför vår tomt, resterande 4 kommer på måndag, så på Tisdag sätter dom igång att montera det. Gissa vem skall sitta med en god kopp kaffe klockan 7 på tisdagmorgoneb och titta på när vårt hus lyfts på plats. ;D
2 svar · 1,3k läst
J
johannes100: God morgon!Har en tid kollat efter hus och hittat "skillingenäs"från A-hus. Någon som har erfarenhet av stockholmskontoret gällande tillval,prutmåner,bemötande osv?....
0 svar · 693 läst
P
Pera: Vi har också precis skrivit på för hus och tomt, fast vi har ännu inte fått bygglovet, men visst våndas man men samtidigt som man är jättenöjd med sitt beslut! :D :D
2 svar · 1,2k läst
P
Pera: Det skulle väl vara med både material och jobb antar jag.. (hoppas jag...) Men vi har ju tänkt att göra så mycket som möjligt själva. 8) ???
4 svar · 1,4k läst
B
b-stream: Skarvarna ni har sett är nog inte där modulerna sitter ihop och det är nog inte något dåligt spackel/sliparbete utan det är en 3mm springa mellan skivorna oftast ovanför fönster/dörrar .Anledningen till att de finns där är att när modulerna lyfts på plats så skall inte tapeterna skadas ,du kan också säga till att dom lämnar någan cm tapet som du efter huset står på plats kan
7 svar · 4,0k läst
S
shdg: BraHus hade vi inga problem med alls när det gällde våran ritning, de verkar toppen. Hos oss drog ändå Borohus det längsta strået.....bäst kontakt med säljaren och goda referenser av den lokala entrepenaden. Men det kunde blivit vilket som egentligen....lycka till!!
4 svar · 4,3k läst
T
Tesa: Grattis! Vad fin tomten ser ut!
4 svar · 917 läst
Jesca_j
Jesca_j: I Umeå så ingår sadeltak i SX i alla fall.
7 svar · 1,4k läst
C
Cmart: Myresjöhus verkar själva inte tycka att de är så vackra men de har idag inga alternativ. Täthetsgarantin för ytterväggarna upphör om man sätter infällda uttag direkt i väggen. Om man trots allt vill göra det kan deras snickare fixa det åt en. Vet inte hur viktig denna garanti är men det lutar åt det fula alternativet just nu. (Jag som hade tänkt mig ett tv-uttag mitt på väggen
3 svar · 1,6k läst
R
rosie: vi ska bygga ett downhill 401 i stäket, järfälla. Så det börjar nu efter sommaren så komer huset v 38. Fick svar av th idag att dom som ska göra helmonteringen har byggt 5 th-hus och allt gott bra. Vi skullle få kontakta kunderna om vi ville så det låter ju tryggt.
2 svar · 749 läst
P
Pillan: [citat] Fast vi får oxå 14 mm, kakel o klinker, golvvärme, 300 isolering i plattan mm mm i vårat "budgethus" duvhöken... det som menas med "budget" i detta fall är att man inte kan flytta, byta ut eller ändra ytterdörrar o fönster, flytta kök, bad o tvätt (fast det kan man egentligen på plats). Annars är standarden densamma.
8 svar · 2,7k läst
B
bestino: Hej! Vi funderar också på hus mha helentreprenad från Skanska. Men jag känner inte igen det där med "att ligga ute med tomt+10% av entreprenaden i 1,5 år?. Jag har fått offert där dom vill ha 10% av tomtpriset vid beställning och vid slutbesiktningen resten. Huset är från Smålandsvillan. Någon som har erfaranhet med dessa hus? Vi funderar på Stora Mariannelund (oinredd övervåning).
0 svar · 2,4k läst
J
JennyS: Efter mycket tjat och påtryckningar via mail och telefon fick jag ett pris från Eksjöhus i Vänersborg för några veckor sedan. (Detta krävde dock att jag till slut åkte till kontoret personligen och ställde honom mot väggen-sanslöst.) Jag fick uppgift om 1.2 miljoner med standardutrustat nyckelfärdigt hus med platta på mark och oinredd övervåning (isolerad). Om du söker på
2 svar · 1,5k läst
A
anna_a: Hej! Är det någon som vet om det finns andra tillverkare med liknande hus som Liljeholmen från Mjöbäcksvillan? Eller något som påminner om denna? Hälsningar, Anna
0 svar · 869 läst
P
Pillan: Vi bygger i Karlstad.
15 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.