..i huskataloger.. :-/

Vi tittar på Trivselhus "skånelänga" Solvik ngn siffra, Vallsjöhus, Anebyhus har en budgetvariant som heter Mirakel, Eksjöhusens "egnahem" passar inte i planlösningen såsom tomten är beskaffad.

HJÄLP mig med fler leverantörers "lågbudgetvariant" Eller andra prisvärda leverantörer

prisex: Solvik inredd övervåning 898 000, Vallsjöhus ligger på samma.. Någon som har några förslag på 1 1/2 plans hus med bra kvalit'e och bra hus??

Vi har beställt ett Kattugglan från LB-hus, vilket är deras lågbudgetserie. Det är ett 1½ plans. De har även en serie som heter Höken som är något billigare.:-) ;)

Kanon!! Ska kolla upp det genast.. vi har ju en sådan katalog här någonstans... hmm.. *leta, leta..*

Vad kostar Kattugglan? Kan man göra några ändringar i deras lågbudget? Det kunde man inte göra hos Eksjöhus :-(

Vi betalar ca 1,1 för kattugglan då är det med inredningsbar övervåning och nästan nyckelfärdigt. Detta är i Borås, kan ju skilja lite i landet kanske.
Vet inte om man kan ändra så mycket, beror nog lite på vad du vill ändra. 8) ;)

ylven skrev:
Karlsonhus har en serie lite billigare hus som du finner under läken [länk]

Kanon! Men vad heter den serien??

Det är alla 12 modeller i "BoBoken"

Så här skriver de:
Vår strävan är att fler människor som går i husbyggartankar ska kunna ta till sig vår filosofi. Därför har vi nu kompletterat våra tidigare kundanpassade lösningar med ett sortiment där våra arkitekter tagit fram 12 noggrant utarbetade hustyper som alla representerar vår kvalitetsfilosofi - fast i ett standardutförande.

hej!
vi fick besked ifrån Eksjöhus att det gick att spegelvända husen och att det går att förändra litet ... t ex ta bort väggar och flytta fönster eller att i kvadraten låta bli bardisken och få fler köksskåp.
MVH Fiddeli

PS Smålandsvillan?! De känns mycket trevligare än Älvsbyhus, tycker jag.

fiddeli skrev:
hej!
vi fick besked ifrån Eksjöhus att det gick att spegelvända husen och att det går att förändra litet ... t ex ta bort väggar och flytta fönster eller att i kvadraten låta bli bardisken och få fler köksskåp.
MVH Fiddeli

PS Smålandsvillan?! De känns mycket trevligare än Älvsbyhus, tycker jag.
Hej!

Smålandsvillan var vi inne i på Husexpo, och jag fick ingen bra känsla när jag var inne i huset, låter kanske lite luddigt, men den känslan är ganska så viktig för mig :-) Annars har de väldigt fina hus måste jag säga, de "känns" mycket bättre än Älvsbyhus

Vi ville flytta tvättstugan till andra delen av huset, för att ha både groventré och sovrum nere på norrsidan, men hur vi än vänder och vrider så går det lixom inte, och tvättstugan får vi inte ändra på, men vi ska fnula vidare med Eksjöhus..

Kungshus har ingen budgetvariant ???

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.