1 032 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Älvsbyhus
Jag är lite nyfiken på hur höga elkostnader ni har som bor i ett Älvsbyhus? Vårt förra hus hade väldigt låga driftskostnader, det var 122 kvm och drog ca 11 000 kwh per år. Nu ska vi bygga ett Höner och vill veta lite om hur mycket det kommer att kosta i drift på ett ungefär.
Behöver jag säga att jag längtar tills huset är klart? :-*
Behöver jag säga att jag längtar tills huset är klart? :-*
Vi bor i Stockholm och låg på omkring 15.000 kwh första året. Vår innertemperatur ligger på drygt 21 grader de kalla årstiderna och vi tillhör förmodligen kategorin"slösa" när det gäller el. Några bekanta också i Höner låg på 11.000 kwh första året, men de har inga barn och tänker mer på elförbrukningen.
Det låter bra det. Vi bodde i ett parhus förut på 122 kvm och vi förbrukade ca 11000 kwh per år. Vi hade lite lägre inomhustemp.
Vore kul om fler kunde berätta, det är alltid bra att veta på ett ungefär vad som är normalt för det hus man ska bygga.
Tack på förhand 8)
Vore kul om fler kunde berätta, det är alltid bra att veta på ett ungefär vad som är normalt för det hus man ska bygga.
Tack på förhand 8)
När man kommer ner på så pass låga siffror har levnadssätt en viss påverkan. Det finns folk som lyckas sprätta 10' kWh i ren hushållsel. Därför kan det vara svårt att jämföra med andra.
ja det är sant...men det brukar stämma ganska bra på ett ungefär....
Förresten 15000 kvh...gäller det bara undervåningen eller har ni inredd övervåning också?
Förresten 15000 kvh...gäller det bara undervåningen eller har ni inredd övervåning också?
Klicka här för att svara