Abuquir
Abuquir: Nej Rejnäs villan bygger med platta på mark också, och är oerhørt bra att ha ett gjøra med.
8 svar · 11,1k läst
A
andy72: Någon som har byggt Vipan från Lb? vilket pris fick ni? har ni gjort några ändringar?
0 svar · 1,9k läst
F
fredpers: Jag tror att skillnaden jämfört med Harmoni är i storleksordningen 40000 kr högre beroende på standard förstås. Enklast att kontakta Myresjö för en säker uppgift. /Fredrik
7 svar · 1,6k läst
A
adam32: hej . Målare , snickare och elektriker var väldigt trevliga och duktiga , men det kan inte vara så att det ska vara 65 besiktningsanmärkningar på ett färdigt hus . Endel var iochförsej småsaker . Troligtvis blir det en tvist om pengarna som är kvar att betala , det är tråkigt med tanke på att det började så bra ! Xrister jag såg bilder på ditt hus som du la ut förut , väldigt
15 svar · 2,3k läst
ylven
ylven: Nej, jag är rätt säker på att summan stämmer. Tilläggas kan väl att jag tror tomterna är rätt billiga här jämförelsevis, och 2,6 ses som ett _dyrt_ hus :D Har andra kompisar som låtit Karlsonhus bygga deras egenritade hus, ganska stor enplans med ganska mycket lyx, slutade på 2,1 har jag för mig, men då gjorde de endel jobb själva.
14 svar · 4,2k läst
M
micke68: Hej! Hustypen är jättebra, de använder mycket bra mtrl. Mycket beror nog på hantverkarna som bygger huset. Vi hade enormt bra erfarenhet av hantverkarna vilket gjorde att det blev bra. Vad gäller Animonhus så kan jag inte rekommendera dem, allt var så bra i början men när man skrivit på papper och det gått ett tag med bygget avtog deras intresse för kvalitet (en av anledningarna att
1 svar · 2,4k läst
L
Lill: Finfint hus Jarppan  :)! Har ni gjort mycket ändringar inuti huset betr planlösning osv? Och jag undrar också om man kan använda vindsdelen till något? Hur högt är taket i mitten på vinden? Nu har ni ju ryggåstak så det blir ju lite annorlunda. Ni får väl "två vindar" då . Men tror du att man skulle kunna utnyttja vindsdelen till ett loft eller liknande ( med andra takstolar då
7 svar · 1,2k läst
mats_g
mats_g: Konstruktionsmässigt så är det så att Älvsbyhus kommer med botten bjälklag som är färdig isolerat (svårt att transportera huset utan den delen) att ställa den på en platta med golvvärme är nog en ganska dyr historia. (sett ur uppvärmningskostnad) blir lite kaka på kaka
22 svar · 7,4k läst
C
cat_stevens: Det finns nåt som kallas stolphus. t ex www.svenskastolphus.se Kanske är det såna du menar fast med puts eller nåt annat mellan stolparna??
2 svar · 3,9k läst
F
Framerate: [citat] Jo, vi är verkligen olika! ("We are all different..." "Not me." (Life of Brian)) Det sluttningshus vi tittar på får fönster i alla sovrum i sluttningsplanet, dessutom blir det svalare att sova där än, i synnerhet, ½ planet på ett 1½ plans hus. Plus att det känns tryggare att sova nere i huset när det åskar och stormar än högt uppe, plus att man känner att man har mer
5 svar · 2,4k läst
B
Bohman: [citat] Minnet vände på sifforna å pappert på de priserna kan jag inte hitta :)
3 svar · 2,3k läst
B
Bohman: Kom på en sak till, på våra snart nya fönster så hänger persiennerna så man enkelt kan lyfta bort de när man ska putsa fönsterna.... enkelt å bra....
7 svar · 1,4k läst
N
nalleelin: Hej hej!! Vi funderar på att byga ett Nergården. Vi undrar nu vad detta hus kostar nyckelfärdigt?? Vad huset kostar om vi inreder övervåningen själva?? Tack tack
0 svar · 933 läst
M
menita: Jag undrar om någon vet om företag som tillverkar svenska hus i Polen och monterar de i Sverige. Har hört att det blir upp till 25% billigare
0 svar · 2,2k läst
kalleanka70
kalleanka70: Lyfter denna tråd.....är det någon som Smart Choicat på forumet? Vore intressant att höra erfarenheter.
8 svar · 1,4k läst
M
magnuso: Tack för tipset, det var ju en kanonsida med mycket skoj!
2 svar · 17,1k läst
L
LSUB: Är det någon som har fått prisuppgifter från Mjöbäcksvillan, t.ex. Gullberga? Skulle vara till nytta då jag jämför med LB-Hus, Näktergalen. Väl mött, Lars
7 svar · 2,1k läst
M
magnuso: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=smahus;action=display;num=1093775097;start=0]Småhus; garage, friggebod, m m.[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,9k läst
B
Bohman: [citat] hejsan! Undrar hur mycket huset kostar utan puts + vad eran tomt kostade? Vi ska träffa en LB-säljare och höra oss för dvs! Vi har iförsig till 99& bestämt oss men tänkte ändå kolla med LB-hus dvs! Mvh Annika
5 svar · 3,9k läst
B
BeeZed: Hej. Jag och flickvännen har villa planer och har kollat planritningen på villa Dalvik från Eksjö-hus. http://www.eksjohus.se/modeller/hus.asp?Id=6&what=1&page=modell Någon här som vet mer om detta? grundpris, kanske bor i ett sånt själv eller känner någon som gör? Vi skall besöka husknuten imorgon och prata lite med dem om detta hus, men kan vara gött att ha lite kött på
0 svar · 1,5k läst
P
pethra: Så kan du få av de flesta hustillverkare!
1 svar · 2,3k läst
M
mickesgw: Hej. Visningsvillan i Malmö(Harmoni) kostar 2228500:- Priser jag fick då är: std hus 1780000:- Tegel 197000:- Fönsterparti V-rum 40410:- Spröjs 8400:- Parrdörr 6900:- 2 st takkuppor 54125:- Klk under trappa 5580:- rostfria vitvaror 16000:- annat kök (björk)40000:- andra blandare 880:- sidobyggnad(carport/förråd) 103500:- Dessa priser fick jag på en visning i Malmö Helt underbart hus.
1 svar · 1,7k läst
H
Hille: Vi var i kontakt med Plusshus, men hörde sedan att de skulle sluta med villor och bara hålla på med större projekt i framtiden.
1 svar · 1,2k läst
K
khalil: Hej, Vi ska bygga en planshus och Plusshus är tillverkaren. Är det ngn som har erfarenhet av Plusshus?
0 svar · 2,3k läst
M
muppen: Precis-samla ihop en hop kataloger, skissa sen och gå till ett par husfabrikörer. Kolla exvis trivselhus arkitektritade skisser... Superfunkis. ;D
2 svar · 3,9k läst
S
Snowsmile: Svårt att säga, beror på kontakter. Kolla bara så att du inte har tagit till i underkant i beräkningen vad du behöver.... brukar gå åt PI x så mycket som man tror... Ett tips är att dyka på lastbilschaufförer som kör åt något stort stort bygge i närheten, har du tur så kan de ta ett x-tra knäck på sidan. /Stefan
11 svar · 2,9k läst
P
Ploppan: Tack Goran65 - äntligen en prislapp! Var det med grund?
2 svar · 1,1k läst
M
mats_hedman: Hej! Min familj har lite funderingar på att bygga ett så kallat X-House. Vi såg det på hus-expo och blev lite inspererade. Undrar om det är någon här som har någon erfarenhet av detta hus, och speciellt om det är någon som har någon erfarenhet av att bygga med massivt limträ som är skälva stommen i detta hus?!?
0 svar · 4,1k läst
N
nybyggare_anna: Vi bestämde oss för att bygga med Älvsbyhus den 30/3 2004 då en husbeställning gjordes och den 18/5 skrev vi på alla papper och fick leveransdatum vecka 6. Vi blev ganska förvånade över att man ska behöva vänta så länge då vi hade hoppats på att få huset i höst. Vår säljare sa att eftersom vi bor i hyreslägenhet idag så trodde han att han skulle kunna ordna så vi får huset
6 svar · 1,6k läst
M
Mady: Flera finska hustillverkare har hus i den stilen, Brahus, Fiskarheden villan, sen har jag hört att svenska familjehus/bostäder som finns i Falun bygger bra hus efter egna önskningar.
8 svar · 3,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.