har blivit intresserade av kvadraten!
är det någon som byggt och har tips att dela med sig av eller bilder att visa?

Hej!
Har kompisar som byggt kvadraten. De är mycket nöjda
och standarden var verkligen hög i huset tyckte jag. :D
Jätte fint! Mycket hus för pengarna.

Det jag råder dig till är att be din säljare att få besöka
ett "Kvadraten" hus.

Det som jag tycker man bör tänka på är att huset är MYCKET stort och just kvadratiskt, därav fick jag lite lägenhetskänsla i någon del av huset. Men det var nog det enda negativa också.

Jätte viktigt att få gå in i ett befintligt hus om möjligt (värt att resa en bit) innan man bestämmer sig. Den riktiga känslan är viktig. Det kan vara väldig skillnad från att ha sett på bilder och i kataloger till att uppleva på riktigt.

Men för övrigt ett jätte fint och prisvärt hus. Verkar dessutom vara väldigt populärt.

Lycka till! :)

Då även vi är intresserade av Kvadraten har jag försökt få fram så mycket info som möjligt genom att söka i detta eminenta forum. Här kommer en liten sammanställning: (det jag saknar är en bild med ett rött Kvadratenhus)

"Vårt kvadraten med oinredd ö-vån tar 12 veckor att få färdigt. 9 veckor efter leverans ska det vara klart för målning och plattsättning. "

"Vi har fått pris 1193000. Då är det standard kök,trappa till ö-vån, kakel och klinker i bad och golv i grov entren. I detta pris ligger då en övrigt pott på 60000 där bla byggel, och kvalitetsansvarig ingår. Detta pris är utan tomt och anslutningar. Standardköket är slätt vitt. Vi har valt till björkkök och en del annat i köket kostnad ca 30000 extra. Vitvaror som ingår i vårt pris var Husqvarna kyl,frys, spis,fläkt, tvätt och torkskåp. "

"Vi har fått ett pris på ca 1.35 miljoner inklusive platta på mark, men exklusive sprängning/schakt. Tillval av saker ca 90 000 kr med standard grejerna avdraget.
Så totalt 1.35 miljoner. Övriga byggkostander är ca 600 000 kr i detta pris. Resten är byggsatsen. "

"det kändes mycket prisvärt, (ingick mycket för 1,33) "

"Vi fick leveranstid på ca 19 veckor. "

"Slutnotan hamnar på 1,350 miljoner "

"1193000 inga speciella tillägg mer än trappa till ö-vån (oinredd) och kakel o klinker i tvätt och bad. I offerten ingår grund samt 100m3 fyllnadsgrus och 16 tim grävmaskin."

hoppas nån har några bilder att visa vi verkar vara många nyfikna som gillar kvadraten!

vår säljare får jag första kontakt med nästa vecka (semester). men jag skulle vilja veta lite om standard och tillval NU! om det är någon snäll själ som vill dela med sig av lite info!

Fick produktionskostnadskalkylen (27 bokstäver.. puh..) på Kvadraten idag.. 1 409 900 klassiska svenska riksdaler helt utan tillval men med nyckelfärdig nedre botten. Det som ingår är:
Hus med oinredd övervåning
Arbete
Grund med golvvärme
Bygglov
Kvalitetsansvarig

Vi skall bygga i Uppsalatrakten och säljaren där har semester en vecka till så vi kunde inte få några detaljerade listor på vad som ingår och saknas.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.