Hejsan,

Vi har precis köpt tomt och har än så länge bara kommit till kataloggenomgång (och besök på HusExpo såklart). Bla har vi fastnat för KarlsonHus och deras hus (bla Glasmästarevillan). Är det någon som har någon erfarenhet av dom (pris, kvalite, service mm)?

Tack för det positiva omdömet. Jag ska kolla Er hemsida.

Funderar själv på karlsonhus glasmästarvillan, har dock inte kommit mera än till titta stadiet.

Ni som byggt den eller funderar på den, vilket blev erat pris?

Har ni titta på själva huset eller är det bara från kataloger?

Vore kul att höra från någon som har byggt Glasmästarevillan (eller något annat av husen i deras sortiment för den delen) bla för att få en kostnadsbild. Det verkar dock inte som om Karlsonhus diskuteras speciellt mycket på den här sidan (om det är bra eller dåligt vet jag inte...)

Har kompisar som byggde ett modifierat nya Mangården.
Slutnotan var på 2,6 inklusive allt (tom gräset). Då har de valt i princip all tänkbar lyx och inte gjort nästan någonting själv. De har fö visning på söndag. Väldigt nöjda verkar de vara med Karlsonhus med.

De har fö visning på söndag. Väldigt nöjda verkar de vara med Karlsonhus med.
Var har de visningen? Är det en öppen visning?

Var byggde du Hammarn?

Slutnotan var på 2,6 inklusive allt (tom gräset).

2,6 låter ju ganska mycket för ett hus på drygt 160 kvm (av det lilla jag har sett och hört) eller? Ingick även tomten?

vad gäller visning så finns det info på Karlsonhus hemsida (för jag förmodar att det är visningen i Grebo, i Östergötland)

ylven skrev:
Har kompisar som byggde ett modifierat nya Mangården.
Slutnotan var på 2,6 inklusive allt (tom gräset). Då har de valt i princip all tänkbar lyx och inte gjort nästan någonting själv. De har fö visning på söndag. Väldigt nöjda verkar de vara med Karlsonhus med.
2,6 inklusive allt på huset ovan grund eller 2,6 inklusive hus, grund, tomtkostnad, markarbetskostnader, bankkostnader, iordningställande av tomt osv. osv. Blev alltså den totala slutnotan, ända ner till sista grässtrået 2,6 ???
Ursäkta om frågan verkar dum, men iom. att du skrev tom. gräset så blir jag fundersam på huruvida jag tolkar dig rätt eller ej :-/

//Christina.

Den totala slutnotan inklusive allt, till sista grässtrået, var 2,6 mille.

Ja, det är visningen i Grebo utanför Linköping jag menar.

Fö blev jag tveksam till om det är kompisarnas hus som avses, isf stämmer inte vägbeskrivningen riktigt... Kan inte påminna mig att det skulle finnas några fler Nya Manngården där...

Jag tycker att 2,6 milj inklusive allt + massa lyx låter som ett kanonpris även om tomten var billig.
Mvh/ Chef

chef skrev:
Jag tycker att 2,6 milj inklusive allt + massa lyx låter som ett kanonpris även om tomten var billig.
Mvh/ Chef
Det tycker jag med, tomten måste ju ha varit gratis i princip, plus att markkostnaderna måste varit minimala, i annat fall (ja, nästan hur som helst) får man då def. hålla med "Hammarn" att Karlsonhus fått en helt felaktig "dyrstämpel" på sig, varför bygger inte fler med dem, de flesta andra leverantörer(utom lågprissegmentet) verkar ju passera 2,6 hur lätt som helst, även utan tomt enl. det man läst här på forumet :-/
Jag måste då erkänna att jag trodde Karlsonhus var mycket dyrare :-/ skulle vara intressant att veta vad enbart hus+grund kostade.

//Christina.

Jag vet inte vad tomten kostade, men jag hoppas att den inte var för dyr eftersom den var mycket kuperad och de fick lägga ner mycket pengar på att gräva om rubbet. Nu har de tre terrasser med stenmurar av stenen som fanns på tomten, det kan inte ha varit billigt!

ylven skrev:
Jag vet inte vad tomten kostade, men jag hoppas att den inte var för dyr eftersom den var mycket kuperad och de fick lägga ner mycket pengar på att gräva om rubbet. Nu har de tre terrasser med stenmurar av stenen som fanns på tomten, det kan inte ha varit billigt!
Och även allt detta ryms inom 2,6 :o??

//Christina.

Drog dom inte in en mille kontant eller nåt sånt som de glömt bort att tala om?

Nej, jag är rätt säker på att summan stämmer. Tilläggas kan väl att jag tror tomterna är rätt billiga här jämförelsevis, och 2,6 ses som ett _dyrt_ hus :D

Har andra kompisar som låtit Karlsonhus bygga deras egenritade hus, ganska stor enplans med ganska mycket lyx, slutade på 2,1 har jag för mig, men då gjorde de endel jobb själva.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.