Vilken hustyp är det ni kollat på när det gäller Trivselhus ?

Jag kan ju inte bedomma forutsattningarna for din jamforelse av leverantorerna. Men om husen ar likvardiga skulle jag inte tveka att valja Mjobacksvillan. Fortroendet skulle jag vardera hogre an 100'. Sla ut merkostnaden pa 10-20 ar eller hur lange ni planerar bo i huset, skillnaden i manadskostnad blir inte sa stor. Far ni dessutom fast pris sa kan det ju visa sig att det blir billigare an TH i slutanden.

Lycka till med vad ni an valjer!

(Ursakta stavningen, engelskt keyboard >:()

Jag är bara lite frågande till att "Helt fast pris - inga överraskningar", vad händer om du har berg under marken och måste spränga ? är det något som grundkillarna garanterar eller vaddå ?

Jag hade valt det huset som jag tyckte om bäst och där jag kännde att jag fick mest utrustning för pengarna, man skall bo i huset nästan hela livet och det känns viktigare att få det man vill ha och önskar än att säljaren är kanon trevlig.

Det är ändå inte säljaren som kommer att bygga ert hus, säljaren försvinner nästan ur bilden efter det att ni skrivet på era papper och gjort er slutbeställning.

Det är ändå inte säljaren som kommer att bygga ert hus, säljaren försvinner nästan ur bilden efter det att ni skrivet på era papper och gjort er slutbeställning.

Håller fullständigt med.........

Det känns lite som om ni redan bestämt er...

Välj Mjöbäck om ni nu så gärna vill det. De rationella argument ni försöker ta fram för att övertala ert hjärta att välja det billigare TH är inte tillräckligt starka. Väljer ni nåt annat än det ni egentligen vill så kommer ni med stor sannolikhet känna ångest genom hela byggprocessen. Sen kommer ni säkert vara väldigt nervösa och misstänksamma vilket kan leda till att rädslan för att TH klantar sig blir en "självuppfyllande profetia". Skulle däremot Mjöbäck klanta sig, vilket borde vara lika möjligt/omöjligt som att TH gör det, så är jag övertygad om att er inställning kommer ta er igenom detta förutsatt att klanteriet ligger inom rimliga gränser. Detta då ni ju valde den leverantör ni innerst inne ville välja.
Vi har varit i en liknande situation med den skillnaden att vi valde TH framför Sävsjö Trähus. En stor anledning till detta var att vi kände för TH direkt. Sen fick vi bra referenser och känner ett enormt förtroende för säljaren. Egentligen kanske Sävsjö var minst lika bra men vi hade nog mer eller mindre bestämt oss vid första mötet.

Om säljaren försvinner efter att ni signerat avtalet eller ej har jag hört skiljer sig lite. Jag anser ändå att säljaren är mycket viktig då denne skapar grundförtroendet vilket är mycket viktigt för känslan under den fortsatta processen. Det är också i diskussionen med säljaren som ni kommer fram till vad som ingår respektive inte ingår. Få ner allt på papper, gör ordentlig rumsbeskrivning, skriv ner detaljer och referera till dessa dokument i avtalet osv. Byggledaren gör egentligen bara det som ni kommit överens om med säljaren om.

Sammanfattningsvis så tycker jag ni i detta fall ska välja efter hjärtat då ni faktiskt inte lurar hjärnan. Båda bygger säkerligen mycket bra hus, de är ju inte direkt billiga, och ni kommer tycka allt är mycket roligare om ni väljer det ni vill ha. Och roligt ska man ju också ha...

Hej
Vi har köpt ett hus av mjöbäcksvillan. Det är dock inte klart ännu (mycket kvar :) )men ännu så länge är vi mycket imponerade över deras inställning.

Vi jämförde också en massa husleverantörer innan vi bestämde oss (det gör vi väl alla) och hade också en leverantör (hjältevadshus) som ljög - skulle aldrig våga välja ett hus där man ej känner förtroende för säljaren. Även om det inte är han som "bygger" så är han ju en representant för husföretaget.
Hoppas att det blir bra för er vad ni än väljer

Är det någon som har fått prisuppgifter från Mjöbäcksvillan, t.ex. Gullberga?
Skulle vara till nytta då jag jämför med LB-Hus, Näktergalen.

Väl mött,
Lars

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.