Hej

Jag vill bygga ett hus med gammal bondstil. Vad jag menar med det är bla högt i tak, djupa fönsternischer, härliga trägolv och med en stor furstukvist.

Någon som söker samma hus som jag eller som vet någon husleverantör som bygger dessa rejäla hus?

;D Längtar efter att hitta drömhuset! ;D

Vi har också sådana tankar! Har tittat på ett nybyggt Sävsjöhus som såg ut som ett topprenoverat gammalt hus. Jättefint! Det låg i Enköping.

Eksjöhus har en serie med sk landskapshus där t.ex. Mellangården låter ungefär som din beskrivning. Jag tycker också att Animonhus (Marstrand och Fjällbacka)och Kungshus har modeller som passar in på din beskrivning. De har alla modeller med olika mycket förhöjt väggliv.

Varför inte rita själv ???
Det gjorde vi för att få exakt som vi vill ha det.

Tack för era tips!

Sävsjöhus tror jag mycket på även om jag får en känsla av att de är hyfsat dyra.

Vi måste nog ta en tur till Husexpo och titta på de olika fabrikanterna. Är svårt att få rätt känsla framför dataskärmen.

jureit skrev:
Någon som känner igen det

Vet inte riktigt om det var detta du menade, men det stämmer väl in på beskrivningen förutom att det inte ligger "mitt i landet" ;) Men läckert det är det, för att inte tala om tomten :o
Vill minnas att det ursprungligen var nåt gammalt varmbadhus från "anno dazumal" som revs och sen byggs upp i liknande stil.

//Christina.

http://hem.passagen.se/stenon/

Här finns mitt drömhus! Det låter som det du beskriver tycker jag. ;)

Flera finska hustillverkare har hus i den stilen, Brahus, Fiskarheden villan, sen har jag hört att svenska familjehus/bostäder som finns i Falun bygger bra hus efter egna önskningar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.