dadid
dadid: Vad menar ni är nackdelen med lättbalkar? Jag ställer mig mycket positiv till dessa. De minskar köldbryggorna. Effektiviserar byggandet. Erbjuder större noggrannhet. Och ger en lättare konstruktion. /Dadid
6 svar · 4,0k läst
H
Hans32: Kollar in nybygget i morgon ;D
4 svar · 2,0k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: [citat] Får man fråga vad tomten kostade.
8 svar · 9,9k läst
H
Henrik1: [citat] Denna fråga har varit uppe i forumet ett antal gånger. Sök och du skall finna!
2 svar · 4,2k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: [citat] Skulle inte detta kunna vara till nytta för fler? Kan du inte avidentifiera texten och skapa en slags mall som du kanske kan lägga här på sidan?
4 svar · 2,6k läst
Jesca_j
Jesca_j: Jag undrar om han inte menar om rören ligger i betongen eller under isoleringen? ??? Svaret är då att rören inte ligger i betongen utan under densamme och tillika under isoleringen.
3 svar · 2,7k läst
U
ulan: Kostnad för grunden påverkas ju oxå en del av ev. schakt. Räkna med ca. 200:-/m2/m djup. Detta kan reultera i 10-tusentals extra kronor om man har för mycket torv på tomten... Kan löna sig med ev. torvbrytning på tomten innan husbygge :)
9 svar · 877 läst
I
iwarson: Kanon! Jag har mailat dej! MvH Ulrika
6 svar · 5,7k läst
A
AAA: Såg att du är från Trollhättan - är det Göteborgskontoret du har med att göra? Vi har byggt ett Trivselhus i Stenungsund och är mycket nöjda. En stor del av bygget hänger ju på entreprenörerna, eller köper ni bara byggsats och gör mycket själva? Vi kände också att det var mycket pengar men att vi fick kvalitet och service motsvarande vad vi väntade oss. Framförallt THs
1 svar · 2,4k läst
H
Hawken: Nu har det rivstartat! Vi skrev kontrakt för en vecka sedan och idag åker KvalitetsHus till kommunen för att lämna in bygglov. Dom gör det personligen för att få rätta stämplar och att det hamnar hos rätt person vilket förhoppningsvis skyndar på processen. Det känns verkligen som om dom bryr sig om oss (K-Hus alltså, kommunen vet jag inte men hoppas... ;D) och dom är verkligen
9 svar · 1,6k läst
kalleanka70
kalleanka70: Gracias! Vi har skickat lite underlag till dem så får vi se vad de kan komma med för utkast. Jobbar parallellt med att få en tomt att bygga på....verkar lite segt just nu...
25 svar · 3,4k läst
U
ulan: Hejsan! Här har du en del info om HM-hus på trådar jag hittade efter en sökning på HM-hus här på forumet. Den första "tråd-länken" är t.o.m. startad av moi! :P http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1077886615;start=3#3 http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=losvirke;action=display;num=1098380380;start=1#1
1 svar · 919 läst
N
nobba: Beror nog väldigt mkt på situationen runt omkring. Framförallt, äger ni tomten eller har ni den via leverantören ? Det förstnämnda är ett bättre prutläge förstås. Sen tror jag att den lokala konkurrensen är en viktig faktor. Ni kanske hittar en leverantör som just håller på att slå sig in på er ort etc etc. Ni ska absolut försöka pruta och som det nämnts tidigare här på
1 svar · 637 läst
K
Kosmos: Tack för bliderna och råden, ser ju ut att bli jättebra. Golven blev är verkligen snygga. Det är även kul att höra att ni haft några problem med Ä-hus. Då är det bara till köra igång då ;D
4 svar · 3,3k läst
P
peddap: http://www.gar-bo.se/ie.html
8 svar · 1,4k läst
M
maijgren: Hej UvS Det har fungerat kanon efter stomresningen, jag är imponerad av att snickarna "tänker själva" och att de har kontakt det övriga. tex ringer elektrikern när det är dags han att komma och rörisen, när det är hans tur... Jag har hört om många byggen där tex byggarna står o väntar på elektrikern men ingan har meddelat att skulle komma osv... Dom ringer mig o undrar hur jag vill
7 svar · 5,8k läst
J
Jani: [citat] korrigerat
10 svar · 3,9k läst
M
MirreE: Vad kostar ett Acapellahus? Nån som har lite prisuppgifter på fler Myresjöhus?
15 svar · 3,0k läst
M
Mattias_Adolfsson: Bara att gratulera =) Jag vil bara förtydliga min kritik kring vårt husbygge har INTE rört Hjältevadshus i sig, utan våra turer kring deras säljare av huset! Vi är också nöjda med själva huset =) Sen får jag erkänna att jag underskattade problemen med krypgrunden och hade jag gjort om affären i dag hade jag valt en tillverkare med platta på mark, men det är ju en helt annan
5 svar · 2,8k läst
A
AndersG: Litet liknande som vår tomt. Vi hade en arkitekt vi kände att rita ett hus med källare. Sedan byggde vi som elementhus.
5 svar · 1,7k läst
K
karin23: Hej! Jag undrar om nån har byggt sluttningshus med Hjältevadshus? I så fall vilket, och blev det dyrt? Tacksam för alla svar jag kan få... :-*
0 svar · 1,1k läst
A
Alter_ego: Gratulerar! Bra att det verkar lösa sig... Alter ego
9 svar · 1,5k läst
M
mickethn: Hej igen! Vad tror ni om denna husleverantör? Huset Emma sålda denna firma för 900" kunden hade fått ett pris på detta hus av"en stor firma" för 1,3"! Återkom gärna med Feedback. // Micke
0 svar · 1,9k läst
D
Daniel_s: Uppföljning! Är det någon som har mer info om Kvalitetshus? Hur har det gått för er som har fått en offert, har ni gått vidare? Har ni något konkret prisexempel att dela med er av? Daniel
12 svar · 2,2k läst
L
LaZer: Vill bara säga att det tydligen inte finns någon som bygger/byggt Borgenhardt i det här forumet. Var inne och frågade för ca ett halvår sedan men fick inga svar trots flera försök. Står nu med tomterbjudande och är fortfarande nyfiken på Värsåsvillans Borgenhardtshus. Är ni som bygger/har byggt ett sånt hus så nöjda så ni inte alls är intresserade av detta forum eller är ni
1 svar · 831 läst
S
SVEMPA: Vårt hus kom den 10 november (Mårbacka - nu Mogården). Se till att det är tydligt vilka uppgifter som du ansvarar för och vilka som säljaren ansvarar för. Vi hade en diskussion om skyddsplåtar för vägen som skulle finnas men inte fanns. Säljaren tog dock på sig ansvaret och efter en del pill lyckades dom baxa in huset till kranen. Annars är det bara att ladda upp kameran och nerverna
2 svar · 1,7k läst
D
Daniel_s: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Ovrigt;action=display;num=1101937177;start=0]Övrigt[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,6k läst
J
Jarppan: Vi har byggt en lyckan nyligen. http://www.hagalund.tk //Jarppan
1 svar · 4,1k läst
J
Jonathan: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Grund;action=display;num=1101926701;start=0]Grund och markarbeten[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 3,7k läst
R
Robeid: Jag undrar om någon känner till företaget baltiska villor? Låter inte särskilt seriöst men enligt deras hemsida så kan man spara pengar då huset byggs i Estland och sedan fraktas till Sverige i moduler.
0 svar · 741 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.